Easytronik araba nasıl kullanılır.?

sakin kullanımda vites değişimlerinde pek sarsıntı yaşamıyorum. şimdilik hiç şikayetim yok. fakat merak ettiğim bir konu var,
manuel vites araç kullanırken 1. vitesi kalkışta kullanır 3-4 metre sonra ikinci vitese geçerdim, easytronik viteste araç sabah kalkışta en az 50 metre 1.viteste devam ediyor, bu bir sıkıntımıdır , araca zararı varmıdır, yoksa normalmidir acaba ?


aracınızın önce 5 dadika kadar ısınmasını bekleyin ardından hareket edin, aynı manuel aracınızda olduğu gibi kısa bir süre sonra gaz keserek tekrar basın vitesinizin 2. vitese geçtiğini göreceksiniz tabi rampa çıkmıyorsanız iyi günler...
 
5 dk naptınız ya :) aracı çalıştırın kemerinizi radyo kanalınızı ayarlayın sonra direk yürüyün bende 1.viteste tam 2bin devirde 2ye alıyor :)
 
5 dakika beklemek yakıt israfından başka birşey olmaz. Motor durduğu yerde ısıtılmaz zaten. En fazla yarım dakika beklenir, sonra motor ısınınana kadar fazla sıkıştırılmadan usul usul gidilir.

Bir de kışın sabah, durduğu yerde turbo dizel motoru 4 bin devir çevirterek kafa ütüleyen süper akıllılar var :(
 
merhaba arkadaşlar gerçi son mesaj 4 sene önce atılmış ama bende bir soru sormak istiyorum. 2006 opel astra 1.6 easytronic vites aldım araç benzinli ben gazda kullanıyorum genelde ben şöyle bir soru sormak istiyorum araç 1. vitesten 2. vitese 2500 devirde geçiyor bu da bana motoru zorluyomuş gibi geldi ben mesala 1. vitesten 2. vitese manuelde atıyorum sonra tekrar a ya alıyorum sanki böle hem motor ömrü uzuyormuş hem de yakıt sanki daha az yakmaya başladı siz ne dersiniz görüşleriniz nelerdir. ben bunu sadece 1 den 2 ye geçerken yapıyorum onun haricinde otomatikte kullanıyorum.
 
gaza yumuşak şekilde basarsan 2200 devirde 2 ye atması lazım yok ona rağmen 2500 devire çıkıyorsa kalibrasyonla ilgili bir sıkıntı vardır büyük ihtimal
 
Geri
Üst Alt