- Katılım
- 8 Eyl 2006
- Mesajlar
- 1,768
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
04-06 Corsa C'ye Valeo Beep&Park No:1 Park Sensörü Montajı
Daha önce 50-60tl'lik bir park sensörü kullanmıştım ve hiçte memnun değildim bosch'ta çok pahalı olduğu için (yaklaşık 390tl) kendini kanıtlamış bir marka olan valeo'da karar kıldım. Bu park sensörü No:1 olarak geçen orj. park sensörleri gibi ekranı bulunmayan sadece ses ile uyarı veren 4 sensörlü modeli.. Siz sormadan söyleyeyim bu ürünü bir internet sitesinden 12 taksitle kargo dahil 120tl'ye temin ettim yanında da hediye cam suyu geldi
Gerekli Malzemeler;
Park Sensörü
Şarjlı Matkap
Maskeleme Bandı
Kalem
Metre
A4 kağıda basılmış orj. park sensörü yerleri
Elektrik bandı
düz tornavida
torx uç T20 yada T25 ve T40 yada T45 maalesef tam emin değilim bende bulunan sette yerleri karışmıştı uçların..
Öncelikle sensörleri nasıl takacağımı düşündüm şansıma corsa'nın kullanma klavuzundaki orj. park sensörlerinin bulunduğu fotograf'ı buldum. Bu fotografı scanleyerek tam sayfa A4 kağıda bastım. Artık kağıttan göz kararı aracın üzerindeki yerlerini bulabilirim.
Maskeleme bandı yapıp göz kararı yerleri belirleyip delikleri açtım..
Diğer taraf için ölçüleri kağıtta işaretledim..
Maskeleme bandı çekip ölçülerle yerleri belirleyerek delikleri açtım.. Tampon yuvarlak olduğu için karanlıkta aynı yükseklikte yapmak oldukça zor oldu iki taraftada dış delikler içe göre biraz aşağıda kaldı..
sensörlerin üzerinde 6 derecelik adaptörler vardı yere göre açısı max. 5 derece olması gerektiği için 6 derecelik adaptörler yerine kutudan çıkan 13 derecelik adaptörleri taktım.
araca yeni delik açmak istemediğim için kabloyu havalandırma kanalından geçirdim ve kabloyu tamponun içine ittim bunun için tamponu tutan 2 klipsini çıkarmak zorunda kaldım. tamponu sökmediğim için kabloları sabitleyemedim bu yüzden sensör kablolarını kutudan çıktığı gibi tekrar toparladım. Bu sayede kabloların tamponun altından çıkma ihtimali ortadan kalktı.
böylece sensörlerle olan işim bitti sıra beyni bağlamaktaydı. Bunu için öncelikle kapının ve bagajın fitillerini söktüm. Kemerin arkasında kalan vidayı söküp yerinden çıkardım ardından bagaj kısmından elimle çekerek parçayı tutan 3 klipsi de söktüm. Parçayı kemer tokasının etrafında çevirerek gerekli alanı açtım.
Daha önce 50-60tl'lik bir park sensörü kullanmıştım ve hiçte memnun değildim bosch'ta çok pahalı olduğu için (yaklaşık 390tl) kendini kanıtlamış bir marka olan valeo'da karar kıldım. Bu park sensörü No:1 olarak geçen orj. park sensörleri gibi ekranı bulunmayan sadece ses ile uyarı veren 4 sensörlü modeli.. Siz sormadan söyleyeyim bu ürünü bir internet sitesinden 12 taksitle kargo dahil 120tl'ye temin ettim yanında da hediye cam suyu geldi



Gerekli Malzemeler;
Park Sensörü
Şarjlı Matkap
Maskeleme Bandı
Kalem
Metre
A4 kağıda basılmış orj. park sensörü yerleri
Elektrik bandı
düz tornavida
torx uç T20 yada T25 ve T40 yada T45 maalesef tam emin değilim bende bulunan sette yerleri karışmıştı uçların..

Öncelikle sensörleri nasıl takacağımı düşündüm şansıma corsa'nın kullanma klavuzundaki orj. park sensörlerinin bulunduğu fotograf'ı buldum. Bu fotografı scanleyerek tam sayfa A4 kağıda bastım. Artık kağıttan göz kararı aracın üzerindeki yerlerini bulabilirim.


Maskeleme bandı yapıp göz kararı yerleri belirleyip delikleri açtım..

Diğer taraf için ölçüleri kağıtta işaretledim..

Maskeleme bandı çekip ölçülerle yerleri belirleyerek delikleri açtım.. Tampon yuvarlak olduğu için karanlıkta aynı yükseklikte yapmak oldukça zor oldu iki taraftada dış delikler içe göre biraz aşağıda kaldı..

sensörlerin üzerinde 6 derecelik adaptörler vardı yere göre açısı max. 5 derece olması gerektiği için 6 derecelik adaptörler yerine kutudan çıkan 13 derecelik adaptörleri taktım.

araca yeni delik açmak istemediğim için kabloyu havalandırma kanalından geçirdim ve kabloyu tamponun içine ittim bunun için tamponu tutan 2 klipsini çıkarmak zorunda kaldım. tamponu sökmediğim için kabloları sabitleyemedim bu yüzden sensör kablolarını kutudan çıktığı gibi tekrar toparladım. Bu sayede kabloların tamponun altından çıkma ihtimali ortadan kalktı.




böylece sensörlerle olan işim bitti sıra beyni bağlamaktaydı. Bunu için öncelikle kapının ve bagajın fitillerini söktüm. Kemerin arkasında kalan vidayı söküp yerinden çıkardım ardından bagaj kısmından elimle çekerek parçayı tutan 3 klipsi de söktüm. Parçayı kemer tokasının etrafında çevirerek gerekli alanı açtım.






Son düzenleme: