1.3 CDTI, EASYTRONIC, SARSINTI HK.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan wrangler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

wrangler

Kayıtlı Kullanıcı
43-Kütahya
Katılım
17 Şub 2022
Mesajlar
8
Tepkime puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Herkese merhabalar, aracım 2004 model, 1.3 CDTI, Easytronic Corsa, araç soğukken herhangi bir sorunu yokken ısındıktan sonra dur kalk yaparken şiddetli bir sarsıntı oluşuyor sorunu farklı ustalara gösterdim kesin bir sonuca varabilen olmadı başına gelen yardımcı olabilecek kimse varmı acaba şimdiden herkese teşekkürler.
 
Hocam bahsettiğiniz durum baskı balata sıyırınca yada baskı balata bitmeye yakın oluyor .benim eski 1.6 benzinli easytronic astramda bahsettiğiniz durum vardı. Arabadan soğumuştum. Baskı balatayı değiştirdik arabada balata kalmamıştı. Demire sürttüğünden bahsetmiş olduğunuz durum oluyor. Sonra araba pamuk gibi olmuştu. Siz öncelikle akünün altında hidrolik kutusu var dot 4 hidrolik sıvısı ile değiştirdin. Ve belirli arkalıklarla orjinal opcom cihazlarıyla kalibre ettirin. Bakın bakalım sorun belirli bir km sonra tekrar edecek mi ? Ederse büyük ihtimal baskı balata.
 
Hocam bir de yavaşlarken yani araba salınırken çok düşük hızlarda araç takılıyo gibi oluyo böyle bişeyi kavrayamayıp salnır sonra tekrar kavramaya çalışır ya böyle bir durum var bu da onunlamı alakalıdır
 
Hocam bir de yavaşlarken yani araba salınırken çok düşük hızlarda araç takılıyo gibi oluyo böyle bişeyi kavrayamayıp salnır sonra tekrar kavramaya çalışır ya böyle bir durum var bu da onunlamı alakalıdır
Hocam zamanında aynı dediklerinizi yaşadım çok ama çok büyük ihtimal baskı balata bitik. Siz dediğim yerdeki akğnün altındaki hidroliki değiştirip, kalibrasyon yaptırarak deneyin. Çok kısa sürede aynı sorun yaşarsanız büyük ihtimal baskı balata. Orjinal cihazla balata durumunu da bakabiliyor diye biliyorum. Ustaya söylerseniz yardımcı olur.
 
baskı balata bitikse araç ne kadar basarsanız basın hızlanmaz bağırır durur. bu belirleyici bir detaydır baskı bitmesiyle ilgili.
 
Hocam zamanında aynı dediklerinizi yaşadım çok ama çok büyük ihtimal baskı balata bitik. Siz dediğim yerdeki akğnün altındaki hidroliki değiştirip, kalibrasyon yaptırarak deneyin. Çok kısa sürede aynı sorun yaşarsanız büyük ihtimal baskı balata. Orjinal cihazla balata durumunu da bakabiliyor diye biliyorum. Ustaya söylerseniz yardımcı olur.
Hocam hidroliğe baktım hidrolik yağı temiz, aracı yokuşta denedim performans kaybı da yok hızlanmasında bir problem yok. Sadece bilgisayara bağlattığımda enjektör 2 devresi düşük hatası verdi bununla alakalı olabilirmi, enjektörlere baktırdım enjektörler temiz sorunu yok, beyinlemi alakalı acaba
 
baskı balata bitikse araç ne kadar basarsanız basın hızlanmaz bağırır durur. bu belirleyici bir detaydır baskı bitmesiyle ilgili.
Hızlanmasında bir problem yok hocam yokuş yukarı denedim motor sesi ve hızlanması paralel performansında bir problem yok sadece kalkarken titreme oluyo kalktıktan sonra herşey normal
 
1.0 easytronic aracımda da durmaya yakın bir sarsıntı oluyordu şanzıman kulaklarını değiştirdiler ve sorun düzeldi.Bunu da kontrol ettirebilirsiniz. Birde bu işlemle birlikte gaz kelebeğini de temizlemişlerdi.
 
Merhaba
Aynı sorun benim 2013 model Corsa d 52.000km aracımda yaşadım.
Sorunu şöyle özetlemeye çalışayım.
Araç çalışır durumda ayağım frende vites D konumunda.
Ayağımı frenden kaldırdığımda (gaz vermiyorum veya bir yere yanaşmak için gerekli olacak kadar gaz verildiğinde) hoplama yapıyor kalkış yapamıyordu.
Ama frenden ayağımı kaldırıp gaza yüklenince sorun yoktu.
Düz yolda sorun yok ama vites atarken çok hafif sert atıyordu.

Yapılan işlemler
Debriyaj hidrolik sıvısına bakıldığında azalma olmuştu ve sıvı simsiyah renk almıştı.
Hidrolik sıvısı kabının içi temiz bir bez yardımı ile içindeki tortuları ve yağı alındı.
Yeni yağ konuldu eksik tamamlandı.
Kontak aç kapa yaparak hava alındı.
3 gündür yoğun trafikte kullanıyorum sorun kalmadı.
Yapılan işlemlerin görselini paylaşıyorum
 

Ekli dosyalar

  • 1.webp
    1.webp
    109.4 KB · Görüntüleme: 2
  • 2.webp
    2.webp
    41.3 KB · Görüntüleme: 2
  • 3.webp
    3.webp
    80.3 KB · Görüntüleme: 2
  • 4.webp
    4.webp
    86.3 KB · Görüntüleme: 2
Geri
Üst