1.4 T Hararet Sorunu

kenanduyar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Nis 2020
Mesajlar
3
Tepkime puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Bu konuyu tamamen başımdan geçen ihmal ettiğim bir sorunun nasıl sonuçlar doğurduğunu ve bilgilendirme amaçlı açtım. Aracım 2012 model 1.4 T Opel İnsignia. Forumda aslında baş gösteren bu olayı çok araştırdım ancak herkes farklı sebepler veya çözüm sonuca ulaşmayınca bende çok üzerine düşmedim. Aracımı yaklaşık 1 ay önce satın aldım bundan 2 hafta önceye kadar araçta anlık hararet yükselmesi gibi sorunlar baş göstermişti. 2 ayrı servise götürmeme ve yuvarlak cevaplar aldığımdan dolayı çok üzerine düşmedim. Lakin 2 gün önce düz rampa olmayan bir yolda aracın hararet göstergesi kademeli olarak yaklaşık 130 C kısımlarına kadar çıktı bir anda o sıcaklıkta motoru stop etmek yerine devir daim yaparak hararet düşmesini bekledim lakin çözüm olmadı aracı çekici ile özel bir Opel servisine bıraktırdım. Sabah korkunç manzarayla karşılaştık ihmal ettiğim bu sorun aracın yağ soğutucusunun patlamasından dolayı yağ suya karışmış ve buna bağlı olarak Yağ soğutucu, devir daim pompası, su bidon ve kapağı, termostat, yağ ve antifriz değişimine kadar gitti. Tüm parçalar orijinal GM olacak şekilde yaklaşık 3200 TL tuttu tabii sorun bununla kalmadı ekipmanların değişimi için o anda öğrendiğim yine bir kronik sorun olan turbo manifoldu da çatlak çıktı ve bunun da değişimine karar verdim bu işlem ise başlı başına bir bela sadece manifold orijinal satışı olmadığı için İstanbul İkitelli de bulunan Turbo-cu firmasına gönderdim ve parçanın değişimi sağlandı(1200 TL) ancak halen hararet sorunu devam ediyor. Bu tarz sorun başına gelen birisi varsa yardımcı olabilir mi?
 
Bu konuyu tamamen başımdan geçen ihmal ettiğim bir sorunun nasıl sonuçlar doğurduğunu ve bilgilendirme amaçlı açtım. Aracım 2012 model 1.4 T Opel İnsignia. Forumda aslında baş gösteren bu olayı çok araştırdım ancak herkes farklı sebepler veya çözüm sonuca ulaşmayınca bende çok üzerine düşmedim. Aracımı yaklaşık 1 ay önce satın aldım bundan 2 hafta önceye kadar araçta anlık hararet yükselmesi gibi sorunlar baş göstermişti. 2 ayrı servise götürmeme ve yuvarlak cevaplar aldığımdan dolayı çok üzerine düşmedim. Lakin 2 gün önce düz rampa olmayan bir yolda aracın hararet göstergesi kademeli olarak yaklaşık 130 C kısımlarına kadar çıktı bir anda o sıcaklıkta motoru stop etmek yerine devir daim yaparak hararet düşmesini bekledim lakin çözüm olmadı aracı çekici ile özel bir Opel servisine bıraktırdım. Sabah korkunç manzarayla karşılaştık ihmal ettiğim bu sorun aracın yağ soğutucusunun patlamasından dolayı yağ suya karışmış ve buna bağlı olarak Yağ soğutucu, devir daim pompası, su bidon ve kapağı, termostat, yağ ve antifriz değişimine kadar gitti. Tüm parçalar orijinal GM olacak şekilde yaklaşık 3200 TL tuttu tabii sorun bununla kalmadı ekipmanların değişimi için o anda öğrendiğim yine bir kronik sorun olan turbo manifoldu da çatlak çıktı ve bunun da değişimine karar verdim bu işlem ise başlı başına bir bela sadece manifold orijinal satışı olmadığı için İstanbul İkitelli de bulunan Turbo-cu firmasına gönderdim ve parçanın değişimi sağlandı(1200 TL) ancak halen hararet sorunu devam ediyor. Bu tarz sorun başına gelen birisi varsa yardımcı olabilir mi?
yag sogutucusu degişimden sonra radyotör ve su sistemi temizlendimi ? egerki temizlenmemiş se hararet yapmaya devam eder arac
 
@Joseques'in dediği gibi sistemde tıkanıklık olursa hararet devam ediyor. Uzun bir süre hararet ile uğraştım anlık olarak 90'ı geçip düzeliyordu. Kalorifer peteği temizleterek düzeltmiştim, bir arkadaş daha yine petek ve bloğunu yıkatarak çözüme kavuşmuştu. Benim araçta da yağ soğutucu kaçırıyordu muhtemelen o sebepten tıkanmıştı antifrizi de bozarak.

Benim ve bir arkadaşın probleminin nedenini ararken sebep olabilecek durumları da listelemiştik forumda bir başlıkta

kalorifer petek temizliği (araçta ısıtma problemi yok diyerek servisler ihtimal vermeyebiliyor, başıma geldi)

radyatör tıkanıklığı

beyin kontrolü

klima basınç müşürü

ısı müşürleri / radyatör ve termostat gövdesi

su deposu kapağı

lpg bağlantı hatası, regülatör arızası

t boru tıkanıklık

devirdaim pompası, contası, pervanelerinin erimesi

termostat

fan kademeleri

röle arızası

 
ilk yapmam gereken petek temizliği olsun ben tevsiye etmiyorum direk değişim diyorum ama çözüm temizleyincede oluyor
 
@Joseques'in dediği gibi sistemde tıkanıklık olursa hararet devam ediyor. Uzun bir süre hararet ile uğraştım anlık olarak 90'ı geçip düzeliyordu. Kalorifer peteği temizleterek düzeltmiştim, bir arkadaş daha yine petek ve bloğunu yıkatarak çözüme kavuşmuştu. Benim araçta da yağ soğutucu kaçırıyordu muhtemelen o sebepten tıkanmıştı antifrizi de bozarak.

Benim ve bir arkadaşın probleminin nedenini ararken sebep olabilecek durumları da listelemiştik forumda bir başlıkta

kalorifer petek temizliği (araçta ısıtma problemi yok diyerek servisler ihtimal vermeyebiliyor, başıma geldi)

radyatör tıkanıklığı

beyin kontrolü

klima basınç müşürü

ısı müşürleri / radyatör ve termostat gövdesi

su deposu kapağı

lpg bağlantı hatası, regülatör arızası

t boru tıkanıklık

devirdaim pompası, contası, pervanelerinin erimesi

termostat

fan kademeleri

röle arızası

Öncelikli olarak cevabınız için teşekkürler araçta orjinali ile değişen parçalar yağ soğutucu, devirdaim pompası, termostad, genleşme kabı ve kapağı bu işlemler yapıldıktan sonra würth radyatör temizleme sıvısı ile 3 defa yıkandı halen arada sırada ufak yağlar genleşme kabına biriktiği oluyor bunun dışında araçta LPG olduğu için T boruları düz bağlayıp o şekilde de denendi sırası ile yazdığınız arızalarda açıklamalar aşağıdaki gibidir;

kalorifer petek temizliği (Temizlendi)

radyatör tıkanıklığı (Usta kontrol etti açık tıkanıklı yok dedi)

beyin kontrolü (Kontrol edilmedi hiç bir bilgim yok)

klima basınç müşürü (Kontrol edilmedi hiç bir bilgim yok)

ısı müşürleri / radyatör ve termostat gövdesi (ısı mürşürü bugün değişecek)

su deposu kapağı (değişti)

lpg bağlantı hatası, regülatör arızası (regülatörde sorun yok bağlantı için düzenleme yapıldı)

t boru tıkanıklık (kontrol edildi sorun yok)

devirdaim pompası, contası, pervanelerinin erimesi (devirdaim pompası değişti conta orjinali takıldı)

termostat (orjinali ile değişti)

fan kademeleri (kademeli olarak çalışıyor)

röle arızası (Kontrol edilmedi hiç bir bilgim yok)
 
Rica ederim. Kendi yaşadığım süreçte netten arkadaşların kontrol etmemi söyledikleri durumlar bunlardı listeledim o yüzden. Hala yağ gelebiliyor demişsiniz, muhtemelen tıkanıklık da devam ediyor.

Benim anlık hararet düşük devirlerde ve rölantide oluyordu. 2.500 devirin üstünde giderken pek oynamıyordu hararet ama yavaşlarsam veya rölantide olursa hemen hararet 90'ı geçip en üst kademede fan açıyordu araç. Rölantide deniyordum olduğu yerde hararet yükselip fan açınca gaz veriyordum fan duruyordu hararet düşüyordu. Sonrasında servis müşürleri devirdaimi termostatı vs değiştirdi çözemedi üst kapağı açacaklardı contada kılcal çatlak olabilir hava yapar o da anlık hararet ve fan açtırır diye düşündü. Bu forumdan ve dışardan arkadaşlarım üst kapağı henüz açtırmamamı söyledi, ardından servisten alıp kalorifer peteğini makinaya bağlatarak temizlettim ve çok şükür düzeldi.

Yani kısaca benim araçtaki o tıkanıklık devirdaim yapmasını engelliyordu aracın, yüksek devir verdiğimde pek basınçtan dolayı sorun olmuyordu. Süreci baştan sona yazayım dedim belki kafanızda bir şeyler uyandırır. Benim kendi yaşadığımdan çıkarımlarım bunlar. Umarım çözebilirsiniz bir an önce hayırlısıyla.
 
Nihayet sorun dün çözüldü bütün değiştirdiğim orjinal parçalar tekrardan kontrol edildi. Würth radyatör temizliyicisi ile bir defa daha temizleme işlemi yapıldı bu sefer araç durduğu yerde değil 3000-4000 devir aralığında hareket halinde yarım saate yakın dolaştım sonucunda tüm sistem tekrar temiz su ile yıkandı o esnada usta termostattan tekrar şüphelenince bir daha aynı üründen gelid değiştirince sorun çözüldü yani orjinal parça bile arızalı çıktı
 
  • Beğen
Tepkiler: Tatanga
Geri
Üst