1.6 Ecotec Motor Yükselen Hararet ve Düşen Performans

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepkime puanı
55
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Araç Astra 1.6 A16XER motor Classic 3.
Aslında bildiğim bir olay ama dün yaşayınca sizlerin de görüşünü almak istedim.

Bilen arkadaşlar vardır, Astra H'lardaki kapalı devre soğutma sisteminde hararet 105, 106 derecelere kadar çıkıyor, fanı öyle açıyor. Normal seyirde 103 derece civarlarında gördüğüm kadarıyla.
Ş.içinde dur-kalk sıkışık trafikte kalınca bir süre sonra hararet de 106 'lara dayanıyor haliyle. Bir süre sonra motor performansı bilhassa kalkışlarda hissedilir şekilde düşüyor. Dün tekrar yaşadım, hatta yokuşta el freniyle kalkmak zorunda kaldım, debriyajı zorlamamak için. Bir klima açsaydım daha da kötü olurdu :)

Bir ara forumda tartışılmıştı, konuyu bulamadım, ama hatırlıyorum. Fan açma derecesi daha düşük müşürlerle değiştirmenin daha doğru olduğunu, Opel'in Türkiye'de derecesi yüksek müşür seçerek yanlış yaptığını söyleyen arkadaşlar vardı.

Astra G'de 95 dereceyi geçtiğini hatırlamıyorum, daha erken fan açıyordu.
Şu an güncel kasa yeni Astra'da, İnsignia'da durum nedir bilmiyorum.

Görüşü, tecrübesi, fikri olan ?
 
klima açsaydın onun fanının etkisiylede hararet düşüyor,soğutma sistemini ve müşürü kontrol edilmesi,gerekirse sistemi temizleyip yeni sıvı ile çözülür...
 
klima açsaydın onun fanının etkisiylede hararet düşüyor,soğutma sistemini ve müşürü kontrol edilmesi,gerekirse sistemi temizleyip yeni sıvı ile çözülür...

Soğutma sisteminde veya müşürde sorun yok. Zaten 3 ay kadar önce de soğutma sıvısı yenilendi. Bu modellerin tamamı böyle çalışıyor.
Hatta bu yüzden "Opel hararetli, yüksek sıcaklıkta çalışır" diye doğruluğu tartışılabilecek bir motto var.
 
oda bir gerçek katılıyorum...siz anormal bir durum gibi belirttiniz biraz :)

dizel i bile 90-95 civarı çalışıyor..aslına bakılırsa bi tane motoru yokda :)
 
1.6 turbo benzinlide hararet 100 olduğunda fan 2.kademede çalışıp 95 te bırakıyor. z16 let motor kodu bilginiz olsun. bence sizinkinde bir sorun var gibi. 107 üst sınırdır bence ve fan 3. kademede çalışıp acil soğutmaya çalışır.
fanınızın 1.ve 2. kademelerini test ettirin serviste...
 
Bugün test menüsünü açıp takip ettim. 107-108 derece civarı fanı son kademe açıp 102'ye kadar düşürüyor. Trafiğin sıkışıklığına göre 103-105 civarı seyrediyor.

Yani, genelde 103 civarı, sıkışık trafikte 108 dereceyi gördüm.
 
Bugün test menüsünü açıp takip ettim. 107-108 derece civarı fanı son kademe açıp 102'ye kadar düşürüyor. Trafiğin sıkışıklığına göre 103-105 civarı seyrediyor.

Yani, genelde 103 civarı, sıkışık trafikte 108 dereceyi gördüm.

dediğim gibi 1 ve 2 çalışmıyor... tehlikeli bence
 
Bugün test menüsünü açıp takip ettim. 107-108 derece civarı fanı son kademe açıp 102'ye kadar düşürüyor. Trafiğin sıkışıklığına göre 103-105 civarı seyrediyor.

Yani, genelde 103 civarı, sıkışık trafikte 108 dereceyi gördüm.

2012 Corsa D A12XER motor. Birebir aynı değerler.
 
dediğim gibi 1 ve 2 çalışmıyor... tehlikeli bence

neye göre 107 üst değer :confused: , Z16XEP lerde fan 113 de açıyor, yani verilen araçlar için bu değerler normal. Z16XER ve A16XER de ise 108-109 larda devreye giriyor.

Termostat bir küçük ile değiştirilebilir ama ben 8 yıldır bir kez olsun zararını görmedim , sıkışık trafikte 113 te açıyor, seyir halinde de 103 - 105 arasında dalgalanıyor.
 
turabi arkadaşın dediği doğru. Ben de 1 yıldır arabayı aldığımdan beri aynı durumu yaşıyorum ve yazıyorum heryerde. ama kimse itibar etmiyor nedense. opele mail attım, sallamadı bile, türkiyedeki temsilcimizle görüşün diyor. onlarında vereceği cevabı bildiğim için sormadım.

bunu başka hisseden olmadımı yani bugüne kadar. 23 yıldır araba sürüyorum ve yanılmam bu konularda. Opel türkiyeye gönderdiği arabalara Almanyada taktığı termostat müşürünü koyuyor sanki Türkiye Almanya gibi soğukmuş gibi.

Trafikte dur kalka girdiğimde bir süre sonra çekiş düşüyor resmen, çekiş düşmesi de düz mantıkla yakıt artışı da demek. kışın ise kolay kolay yaşamadım bunu. Olay açık arkadaşlar, bu arabaların da diğer pek çok araba gibi normal çalışma sıcaklığı 90-95 arası olmalıydı, 103 değil. Üretici herşeyi doğru yapacak diye bişey yok, pek ala yanılabilirler.
 
Geri
Üst