16" Corsa Celik Jant Kis Lastigi Sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ttku
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ttku

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2012
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhabalar,

2012 model Euro 5 1.3 Cdti Opel Corsa sahibiyim, fabrikadan 16" celik jantlar ile geldi ve lastik olcusu 195 55 16. Simdi kis lastigine gecmek istiyorum ve Nokian marka almayi dusunuyorum. Normal sartlarda zaten zor bulunan Nokian lastiklerin bu olculerde lastigini bulamiyorum. Birkac yere danistigimda (yetkili bayiiden ) bana janti toptan degistirmemi ve 14"e gecmemi, ona gore de lastikler almami soylediler. Bircok kisinin boyle yaptigini cunku celik jantlarin da kis kosullarinda epey yiprandigini soylediler. Bu yolu deneyince de epey maliyetli olacak. Seceneklerim/sorularim sunlar:

- 195 55 16 lastik olculerine 205 55 16 NOkian WR G2 olur mu ?
- Arabadaki jantlarin kisin yipranacagi dogru mu ? Degistirmeye deger mi ? Korumak icin baska bir alternatifimiz var mi ?
- 16"ten 14"e gecmem ne kadar mantikli ve ekonomik ?
- Hepsini bosverip birebir olculerde baska bir markaya mi bakmaliyim ? Onerileriniz ?

Not: Ankara'da yasiyorum ve Eskisehir yolu'nu (duz ve guzel bir yol) kullaniyorum. Guzergahimda zor, yokus yollar yok. Bir tek garaj giris cikisim yokus/inis.

Simdiden cok tesekkur ederim.
 
Yedek lastiğin üzerinde bir bakın. O kadar para vermeye gerek yok. Ben sizin söylediğiniz yolu biliyorum sadece yedek olan lastiğiniz yanına aynı ebatta bir jant daha alın iki kar lastiği sizin işinizi fazla fazla görür. O kadar masrafa değmez.
 
1- Neden nokian diye takıldınız ki testlerde ortalarda yer alan bir lastik continental TS850 bakın yoksa michelin alpin a4 bunlar 1. geliyor hep.

2-14"e geçmek mantıklı bende öyle yaptım hem taban darldığı için yolu krampon misali daha iyi tutuyor karda buzda hemde geniş yanaktan dolayı jantlara karda gizlenmiş çukur vb şeylerin zarar vermesi zorlaşıyor. Ayrıca çok daha ekonomik olduğu için 100tllik jant parasını çıkarıyorsunuz her seferinde sök tak parasından da kurtuluyorsunuz.

3-195/55/16nın karşılığı 205/50/16dır

bana sorarsanız 14" kara jant alıp TS850 yada alpin a4 alın takın
 
1- Neden nokian diye takıldınız ki testlerde ortalarda yer alan bir lastik continental TS850 bakın yoksa michelin alpin a4 bunlar 1. geliyor hep.

2-14"e geçmek mantıklı bende öyle yaptım hem taban darldığı için yolu krampon misali daha iyi tutuyor karda buzda hemde geniş yanaktan dolayı jantlara karda gizlenmiş çukur vb şeylerin zarar vermesi zorlaşıyor. Ayrıca çok daha ekonomik olduğu için 100tllik jant parasını çıkarıyorsunuz her seferinde sök tak parasından da kurtuluyorsunuz.

3-195/55/16nın karşılığı 205/50/16dır

bana sorarsanız 14" kara jant alıp TS850 yada alpin a4 alın takın

üzerine de güzel bir jant kapağı ile sorun çözülür bence de... Jantlarınız da kış boyu tertemiz saklanır...
 
Eğer 14" geçmeyi düşünürseniz sadece 2000 km kullanılmış sıfır ayarında 175/65/r14 nokian wr g2 kar lastiklerimi satabilirim. İlan bölümünde var.
 
sizin aracın 14" jant karşılığı 185-70/14 tür.
corsa d essientalarda bu ölçüde lastik bulunuyor genelde. benim aracım da corsa d dizel essienta aynı ebat lastik var.
hem yanak yüksek olduğu için lastiğin esneme payı yüksek ve araba daha konforlu oluyor. hem de çukura düştüğünde lastik ve jant hasar almıyor.
corsa d nin orjinal saç jantlarından yeni veya çıkma bulabilirseniz 4 adette lastik alırsanız sorun çözülür.
çelik jantlarınızı sök, tak, balans derdi olmadan yıpranmadan lastikleri ile birlikte saklarsınız.
sadece iki tekere kış lastiği takmak çok risklidir. lastiklerin yapısı, hamuru ve diş özellikleri farklı olduğu için araç sürekli kayma eğilimi gösteriebilir.
 
Geri
Üst