ALINTIDIR
• Araçla seyir halindeyken, fren yapılarak keskin kenarlı çukura hızla girilmesi. Genelde ABS fren sistemi olmayan araç kullanıcılarından gelir. Lastiğin darbeyi tek noktadan almaması gerekir. Çukura kadar herşey yapılır ancak çukura girmek kaçınılmazsa fren pedalı serbest bırakılır ve tekerleğin dönmesine izin verilir. Her çukura girildiğinde lastik yanaklarından şişecek diye bir kural yoktur. Hız, çukurun keskin kenarı, derinliği, araç yükü, şişirme basıncı, lastik serisi basık seri (yanak yüksekliği az)...gibi etkileri unutmayalım.
• Lastiğin keskin kenarlı kaldırım taşlarına sert bir şekilde çarpması. Kaldırıma çıkılması gereken durumlarda daha yavaş hareketlerle ve açı yapılarak çıkılmalıdır. Yine diğer faktörleri unutmamak gerekir.
• Taş veya metal yada benzeri sert bir cisim üzerinden geçerken yanağın aldığı hasar. Burada yine diğer faktörleri unutmamak gerekir. Şişirme basıncı, hız, lastik serisi ....gibi.
• Takma veya sökme esnasında lastik topuğuna hasar verilmesi.