1992 vectra a kasa 2.0 motor silkeleme sorunu çözümü

muammer yaşar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Mar 2008
Mesajlar
1,375
Tepkime puanı
2
Puanları
38
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Burda defalarca yazdığım ama sonuç ve cevap alamadığım silkeleme sorununu kendimce denemelerle çözdüm ihtiyacı olan arkadaşlar buradan faydalansın isterim elimden geldiğince de sorularınıza cevap veririm,

Bende ki silkeleme sorunu %90 oranında azaldı kalan %10 lik kısmınıda sol aks başı arızalı ona veriyorum havalar düzelince onuda yapmayı düşünüyorum kendimce yapabildiğim arızaları yapmaya çalışıyorum,
şimdi gelelim nasıl düzeldiğine;şimdi evveliyatında 2000 dd altında ayağımı gazdan çekince ileri geri sallanma oluyordu ve devirlenirken hafif sallanarak devirleniyordu. öncelikle 1 adet avometre edinip buji kablolarının iç dirençlerini ölçtüm 2 kablomda hiç değer göstermiyordu diğerlerininde dirençleri çok yüksekti.istenilen değer araştırmalarım sonucunda avometre ölçüm skalasında 20kohm da ''0'' a en yakın direnç olduğunu gördüm eski kablolarımın 3 tanesi 16k civarında çıkıyordu 2 si zaten hiç değer vermiyordu bunun üzerine zetex kablo edindim değerleri kablo boyuna göre 1.13k ile 0.64k aralığında idi bunları taktım eski bujilerim ince paso tek tırnaktı orjinali kalın paso tek tırnakmış onları değiştim 2000dd silkeleme 1000dd silkelemeye geldi.sıra maf sen sörüne geldi onuda kartı kaydırmak suretiyle çözdüm daha stabil çalışmaya başladı( youtube ye video ekledim https://youtu.be/Qj54WkQ5Lk0 )ama silkeleme 1000 dd devam ediyordu sıra distribütör kapağını açmaya geldi kapak yansanayi hellüx marka imiş içerisine baktığımda iletken kısımlarda aşınma gördüm ayrıca tevzi makaram da valeo marka orijinal onunda dağıtıcı bakır kısmında hasar olduğunu gördüm ince zımpara ile düzelttim ancak kapak değişmeli idi bosch marka orijinal bi kapak aramaya başladım kapağı kelepir olarak bi parçacıdan 125 tl ye aldım en ucuz fiyat 260 tl idi kapağı taktım çalışma belirgin şekilde düzeldi ama tektük silkeleme devam ediyordu son olarak tevzi makarasını da ölçtüğümde verdiği direnç değeri 1.67k larda idi sanayiden yine kelepir intermotor (İngiliz malı muadil) ürünü 20 tl ye aldım ölçtüğümde 0,87k değer verdiğini gördüm montajı yaptım ve sonuç silkeleme %90 oranında kayboldu dediğim gibi aks kafası da değiştimi inşallah sorun tamamen çözülecek.
bu işlemleri tamamen kendim yaptım ustalarımız bu işlere yanaşmak istemiyor bi çoğu araç eski diye bakmak istemiyor,bu arada aracım 1992 vectra a kasa 2.0 motor.
yazdıklarım tavsiye niteliğinde değil bi çok arkadaşın başına gelip çözüm üretilemeyen silkeleme sorununa ait kendi çözümüme ait bilgi paylaşımıdır.
saygılar kolay gelsin.
 
Evet, belirttiğin gibi aks kafasındaki aşınma silkelemeye neden oluyor, özellikle rampalarda gaza fazla yüklenince ve keskin dönüşlerde bu durum daha çok belli oluyor.
 
İzmir sanayisinde akıllı uslu aks tamiri yapan veya satana (genelde kalitesiz Çin malı satılıyormuş) denk gelmedim, bir zamanlar Ankara'da İskitler demir sanayi civarında aks tamiri yapan iyi ustalar vardı. Malum şimdilerde oraları resmen mezbelelik oldu, o ustaların yeni yerlerini ben de bilmiyorum. İyi bir aks tamircisi bulursan haberleşelim. Benim de yakın bir zamanda aks ustasına ihtiyacım olacak gibi görünüyor.
 
tamamdır savaş abi, lakin hep değişim diyorlar nerde o eski ustalar...
 
dün 2.sanayide su deposunun olduğu sokaklardan birinde muabbet esnasında aks tamirisinin olduğundan ve 1 yıl garantili iş yaptığından bahsediyorlardı. dükkan hakkında fikrim malesef yok fakat su deposu 2. sanayide adres tarifinde kullanılan bilindik bir şey. 5 katlı bina yüksekliğinde bir eski su deposu kabak gibi görünüyor.o civara gidip esnafa sorarak bulunabilir ihtiyaç varsa.
sarı ticari taksinin akskafasında sorun varmış ve o yapar sorun olmaz deniyordu..
308-309 sokaklardan birinde sanırım.
 
Evet, belirttiğin gibi aks kafasındaki aşınma silkelemeye neden oluyor, özellikle rampalarda gaza fazla yüklenince ve keskin dönüşlerde bu durum daha çok belli oluyor.
Aks kafası silkelemeye nasıl sebep olabiliyor?

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
gaza basıp çektiğinizde ,debriyaja basıp çektiğinizde aks da boşluk oluşundan bi ileri geri sallama hareketi oluyor ayrıca devir düştüğünde örneğin 2.viteste ışıklara yaklaştığınızda aracı kompresöre bindirince tam araç durmaya yakın vites konumundan araç stopa kaçma durumu olur ya hani hah tam bu noktada o sallanma kerkinme :) işte bunu hissediyorsunuz.
 
EPrRgv.jpg
[/url][/IMG]

Aks kafasının içindeki yuvada yer alan bu çeneler (resimde üç tane görünen) veya karşılığı zamanla aşınıyor, bu aşınma sonucu oluşan boşluklar araç yüke bindiğinde (gaza basıldığında) titremelere, direksiyon tam sağa veya sola çevrilip kalkış yapıldığında da kıyırtı tarzı seslere neden oluyor.
 
Geri
Üst