2006 Astra H 1.6 Twinport - Fren Balatası ve Debriyaj Baskı Balata Sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan jeocem
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

jeocem

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2013
Mesajlar
19
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba, Trabzon'da ikamet ediyorum. Bugün 2006 model Astra H aracımı özel bir opel servisine götürdüm. Şikayetim düşük hızda örneğin mahalle arasında vs. aracın sol ön tarafından gelen sürtme sesi idi. Meğersem fren balatası bitmiş. İlginç şekilde sol taraftaki balata sağa oranla daha fazla yenmiş ve metal kısmı fren diskine sürtüyordu. Hatta sol taraftaki diskin baya inceldiğini bir ara onun da değişmesi gerektiğini söyledi ki yolda giderken hafif bir sürtünme hissediyorum soldan.

Birinci sorum bu. Diski değişmem hakikaten gerekir mi ve nasıl oldu da 2 taraftaki balatalar birbirinden farklı olarak yendi ? Ve ön iki fren balatası için işçilikle beraber 120 tl verdim, bu fiyat fazla mı ? İnternette pek çok farklı fiyat var o yüzden karar veremedim.

Bu arada onu değiştirirken usta debriyajın da bittiğini söyledi. Baskı balata mı dedim, evet dedi. Açıkçası ben sürekli kullandığımdan alışığım, bir sorun yok gibi sadece kavrama noktası yok olmuştu o da LPG nin sebep olduğu çekiş kaybındandır diye düşünüyordum. Baskı balatayı değişirsem kavrama noktasının da rahatlayacağını belirginleşeceğini söyledi usta. Açıkçası bana pek mümkün gelmedi bu ama ondan önemlisi seni yolda bırakabilir dedi. Malum önümüz bayram, köye vs. gidilecek dağ başında kalmayalım diye endişelendim ama fiyat olarak 650 tl dediği için hemen de yaptıramadım.

İkinci sorum da bu. Bu baskı balatayı değiştirmem gerektiğini nasıl anlarım. Biten bir baskı balata ne gibi belirtiler gösterir. Ayrıca ustanın bana vermiş olduğu fiyat uygun mu ? İnternetten baktım SACHS marka baskı balata seti buldum fiyatı 186 tl idi. Ayrıca HİDROLİK DEBRİYAJ RULMANI da alınması gerekiyor galiba. O da 189 tl gibi bir fiyat gördüm. Artı işçilik de olacak haliyle.

Kısacası pek bilgim olmadığından sizlerden bana yardımcı olmanızı rica ediyorum. Ustaların her dediğine anlamadığım için eyvallah demek zorunda kalmak istemiyorum. Sonuçta iyi niyetli insan da var kötü niyetli de.

Saygılar.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar merhaba, Trabzon'da ikamet ediyorum. Bugün 2006 model Astra H aracımı özel bir opel servisine götürdüm. Şikayetim düşük hızda örneğin mahalle arasında vs. aracın sol ön tarafından gelen sürtme sesi idi. Meğersem fren balatası bitmiş. İlginç şekilde sol taraftaki balata sağa oranla daha fazla yenmiş ve metal kısmı fren diskine sürtüyordu. Hatta sol taraftaki diskin baya inceldiğini bir ara onun da değişmesi gerektiğini söyledi ki yolda giderken hafif bir sürtünme hissediyorum soldan.

Birinci sorum bu. Diski değişmem hakikaten gerekir mi ve nasıl oldu da 2 taraftaki balatalar birbirinden farklı olarak yendi ? Ve ön iki fren balatası için işçilikle beraber 120 tl verdim, bu fiyat fazla mı ? İnternette pek çok farklı fiyat var o yüzden karar veremedim.

Bu arada onu değiştirirken usta debriyajın da bittiğini söyledi. Baskı balata mı dedim, evet dedi. Açıkçası ben sürekli kullandığımdan alışığım, bir sorun yok gibi sadece kavrama noktası yok olmuştu o da LPG nin sebep olduğu çekiş kaybındandır diye düşünüyordum. Baskı balatayı değişirsem kavrama noktasının da rahatlayacağını belirginleşeceğini söyledi usta. Açıkçası bana pek mümkün gelmedi bu ama ondan önemlisi seni yolda bırakabilir dedi. Malum önümüz bayram, köye vs. gidilecek dağ başında kalmayalım diye endişelendim ama fiyat olarak 650 tl dediği için hemen de yaptıramadım.

İkinci sorum da bu. Bu baskı balatayı değiştirmem gerektiğini nasıl anlarım. Biten bir baskı balata ne gibi belirtiler gösterir. Ayrıca ustanın bana vermiş olduğu fiyat uygun mu ? İnternetten baktım SACHS marka baskı balata seti buldum fiyatı 186 tl idi. Ayrıca HİDROLİK DEBRİYAJ RULMANI da alınması gerekiyor galiba. O da 189 tl gibi bir fiyat gördüm. Artı işçilik de olacak haliyle.

Kısacası pek bilgim olmadığından sizlerden bana yardımcı olmanızı rica ediyorum. Ustaların her dediğine anlamadığım için eyvallah demek zorunda kalmak istemiyorum. Sonuçta iyi niyetli insan da var kötü niyetli de.

Saygılar.
Balata ve iscilik ucreti makul. Debriyaj balatasi bittiginde yuksek devirlerde koku yapabilir, cekis azalir,rampada arac yuklu iken zor kalkar silkeleme yapar. 1 kereye mahsus denemek icin araci dururken 5. Vitese takin devri 4000devir civarina getirip kalkmaya calisin eger kalkarsa balata bitmistir, kalkmayip stop ederse balata saglamdir. Ayni zamanda bunu cok denemek zararlidir.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
peki ozan bey, baskı balata için istenen 650 tl ücret normal mi ? iki parça toplamda kabaca 400 ediyor internetten baktığımda. işçilik mi bu derece pahalı bu işlemde ?
 
Ücret gayet normal, ben de 1 ay önce değiştirdim. Aracı da alalı 1 ay oldu zaten... 4000d/d den sonra motor boşa sarıyordu, zaten balata bitik olduğu belliydi. Baskı balata değişince debriyajda çok yumuşadı daha iyi oldu. Tavsiyem en yakın zamanda değişim yaptırın, yolda kalırsanız daha fazla para ödersiniz. Mümkünse değişim sırasında ustanın yanında olun, güven olmaz %99 u çakal...
 
fiyat normal
fakat, varsa imkaniniz bu tip parcalari fren disk, balata, baski balata gibi malzemelerin orjinallerini alin hem uzun süreli güvenli kullanirsiniz hemde ucuz etin yahnisi misali tekrar masraf etmek zorunda kalmazsiniz ,bu malzemeleri satanlarada pek güvenmeyin hep ellerindeki ucuza aldiklari cin mallarini on numara süper hic sikayet gelmedi diye satmaya calisirlar mümkünse orjinalini alin.sadece ön fren balatali orjinal ise fiyati 85 lira civari ve sadece degisim icinde ortalama 20-30-40 lira civari iscilik aliyorlar normal.
 
bugün yetkili servisten 6 ay önce ayrılmış ustaların kurduğu farklı bir özel servisle görüştüm. şunun baskı balataya bir bakalım dedim adam 2 metre gittik gitmedik direk bitmiş dedi. bayramdan önce değişilecek o anlaşıldı. fakat kafama takılan yeni bir şey oldu. çok önemli bir parça orası kesin. o yüzden orjinal GM fiyatını sormak istedim. işçilik dahil 750 tl ye hallederiz dediler eski yetkili servis günleri hatırına :)

bu arada kırık olan tavan çıtası kapaklarına 50 tl fiyat çekince ben de internetten daha uygun fiyata sipariş ederken adamı arayarak biraz sohbet ettim bana söylediği şu oldu:

"GM orjinal olarak LUK kullanıyor kendisi baskı balata bilya vs. üretmiyor. debriyaj bilyası olarak da FTE kullanıyor.GM alıyor bu parçaları kendi test ediyor bakıyor etiketini basıyor ve fiyat farkını koyuyor. GM etiketsiz direk LUK baskı balata ve FTE bilya alsan hiçbir farkı yok aynısıdır."

Fakat bu soruma opel servisinde biraz da samimi olduğum usta ki 2014 yılında yetkili servisten ayrılmış biri günümüz teknolojilerini vs seminer eğitim vs almış birisi olarak LUK un GM baskılı parçalarının 1.kalite ve güvenilir olduğunu, sadece LUK alırsak kalitesinin GM logolu olandan farklı olabileceğini ama işimi yine de çok iyi göreceğini söyledi.

Şimdi sizlere güncel sorum bu, haftaya bu işlem yapılacak ben de korktum artık, kalıcam bir yerde diye, farkındalık çok ilginç bir şey :)

Orjinal GM parçaları olarak onaylanmış LUK ve FTE parçalar + işçilik = 750 tl
GM onaysız LUK ve FTE parçalar + işçilik = 650 tl

hangisini tercih etmeliyim.

ayrıca sökülürken ben de orada olacağım ama çakallık yapmak isteyen her türlü yapar sonuçta bu işten ne kadar anladığımız da ortada ...
 
bugün yetkili servisten 6 ay önce ayrılmış ustaların kurduğu farklı bir özel servisle görüştüm. şunun baskı balataya bir bakalım dedim adam 2 metre gittik gitmedik direk bitmiş dedi. bayramdan önce değişilecek o anlaşıldı. fakat kafama takılan yeni bir şey oldu. çok önemli bir parça orası kesin. o yüzden orjinal GM fiyatını sormak istedim. işçilik dahil 750 tl ye hallederiz dediler eski yetkili servis günleri hatırına :)

bu arada kırık olan tavan çıtası kapaklarına 50 tl fiyat çekince ben de internetten daha uygun fiyata sipariş ederken adamı arayarak biraz sohbet ettim bana söylediği şu oldu:

"GM orjinal olarak LUK kullanıyor kendisi baskı balata bilya vs. üretmiyor. debriyaj bilyası olarak da FTE kullanıyor.GM alıyor bu parçaları kendi test ediyor bakıyor etiketini basıyor ve fiyat farkını koyuyor. GM etiketsiz direk LUK baskı balata ve FTE bilya alsan hiçbir farkı yok aynısıdır."

Fakat bu soruma opel servisinde biraz da samimi olduğum usta ki 2014 yılında yetkili servisten ayrılmış biri günümüz teknolojilerini vs seminer eğitim vs almış birisi olarak LUK un GM baskılı parçalarının 1.kalite ve güvenilir olduğunu, sadece LUK alırsak kalitesinin GM logolu olandan farklı olabileceğini ama işimi yine de çok iyi göreceğini söyledi.

Şimdi sizlere güncel sorum bu, haftaya bu işlem yapılacak ben de korktum artık, kalıcam bir yerde diye, farkındalık çok ilginç bir şey :)

Orjinal GM parçaları olarak onaylanmış LUK ve FTE parçalar + işçilik = 750 tl
GM onaysız LUK ve FTE parçalar + işçilik = 650 tl

hangisini tercih etmeliyim.

ayrıca sökülürken ben de orada olacağım ama çakallık yapmak isteyen her türlü yapar sonuçta bu işten ne kadar anladığımız da ortada ...
Durumunuz musaitse ustanin dediginden yola cikarak GM etiketli olan derim. Bu arada kusura bakmayin ogrenciyim pek giremiyorum foruma onceki mesaji kacirmisim.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
3 sene önce aracımı aldığımda degistirmistim Balata luk bilya sasch marka taktırdı. GM onaylı değildi, sanayide ustama taktırdım. 3 senedir sıkıntı yaşamadım. İyi bir usta bulup luk yada sasch taktirin. GM logosu o kadarda önemli değil. GM logosu basılıp parça üzerine GM marka değeri konuluyor. Daha Kaliteli olduğunu düşünmüyorum.
Telefonuma kapak alacağım zaman türkiye de 30_35 TL Ye kapak alırken aynı ürünü Çin'den getirttigim zaman 10-15 TL Ye geliyor. GM ürünler de aynı mantıkla satılıyor. Firmadan alıp üzerine kar koyarak satışa sunuluyor.
 
Çıta kapaklarının teki 7 TL :) 50 TL de neymiş...

ben de internette bir siteden 8 tl den sipariş verdim. 50 tl hakikaten küfür gibi bir fiyat.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 23:52 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 23:50 ----------

Durumunuz musaitse ustanin dediginden yola cikarak GM etiketli olan derim. Bu arada kusura bakmayin ogrenciyim pek giremiyorum foruma onceki mesaji kacirmisim.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

açıkcası 100 tl için o şüpheyi duymaya değmez gibi geliyor bana da. sanırım GM parçalarını yaptıracağım.
 
Geri
Üst