2010 astra sedan yağ eksiltir mi?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Cakabo54
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Cakabo54

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ara 2017
Mesajlar
30
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
2000 astra g aracım var. ancak yağ eksiltiyor. uğraşmak istemiyorum. 2010 astra sedanlar yağ eksiltiyor mu bilginiz var mı?
 
Motor yapılmadıysa tamamı eksiltir. Kitapçığında bile 600 veya 700 gr eksiltir diye yazar. Kaldı ki lpg li araçların 10 binde 2lt + eksiltmesi normal. Sürekli ayni marka YAG kullanırsanız eksiltme düşer
 
Motor yapılmadıysa tamamı eksiltir. Kitapçığında bile 600 veya 700 gr eksiltir diye yazar. Kaldı ki lpg li araçların 10 binde 2lt + eksiltmesi normal. Sürekli ayni marka YAG kullanırsanız eksiltme düşer

tamam arkadaşım dikkat ederim dediklerine. ama 10/60 yağ kullanıp en azından eksiltmeyi ciddi oranda azaltanlar var. zaten şurada 8-9 ay en fazla elimde tutacağım arabayı. bu seferlik 10/60 yağ mı kullansam diyorum.
 
tamam arkadaşım dikkat ederim dediklerine. ama 10/60 yağ kullanıp en azından eksiltmeyi ciddi oranda azaltanlar var. zaten şurada 8-9 ay en fazla elimde tutacağım arabayı. bu seferlik 10/60 yağ mı kullansam diyorum.

Motoru tam yaglamadiktan sonra ne işe yarar ki. Yag kanalları 10/40 a göre yapılmıştır. Motor yemektense eksiltsin. Opelin varmı usta tanıdığın çok olur.
 
Motoru tam yaglamadiktan sonra ne işe yarar ki. Yag kanalları 10/40 a göre yapılmıştır. Motor yemektense eksiltsin. Opelin varmı usta tanıdığın çok olur.

yağın kalınlığı 10 olan ve 60 ise yüksek sıcaklığa karşı yağın incelme direnci diye biliyorum.
 
yağın kalınlığı 10 olan ve 60 ise yüksek sıcaklığa karşı yağın incelme direnci diye biliyorum.

Net olmamakta birlikte 10/60 daha kalın ve yüksek sıcaklıkta da kalınlığını ve akışkanlığını korur. Haliyle az akışkan ve kalın olduğundan tam yağama yapmayacak ve keçe conta gibi yerlerden sızmayacak. Bizim bi araç yanlış motor yağından dolayı 70 binde motor yedi. 5/30 yerine 10/40 koymuşlar ve faturaya sadece motor yağı yazıklarından bize girdi. Sadece ustayı değiştirdik yapacak birşey yoktu.
 
Net olmamakta birlikte 10/60 daha kalın ve yüksek sıcaklıkta da kalınlığını ve akışkanlığını korur. Haliyle az akışkan ve kalın olduğundan tam yağama yapmayacak ve keçe conta gibi yerlerden sızmayacak. Bizim bi araç yanlış motor yağından dolayı 70 binde motor yedi. 5/30 yerine 10/40 koymuşlar ve faturaya sadece motor yağı yazıklarından bize girdi. Sadece ustayı değiştirdik yapacak birşey yoktu.
Hocam yağın numarası/inceliği/kalınlığı 5 ve 10 ile ifade edilen kısım değil mi?

Soğuk yağ 5/10 ile ifade edilen ayarda olur, sıcaklık arttıkça yağ kalinlasmaz incelir, 40 ya da 60 da olması gereken minimum inceliğin korunanabildigi sıcaklığa dair bir viskozite ifadesi...

Atıyorum bunları derece olarak farz etsek...

5 derecede motora yeterli yağlamayı yapabilen yağ, sıcaklık arttıkça daha çok incelmemesi için 40 ya da 60 dereceye kadar dayanıyor demek olur, faraza...

Yani önemli olan kısım 5 ve 10 rakamları


D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Hocam yağın numarası/inceliği/kalınlığı 5 ve 10 ile ifade edilen kısım değil mi?

Soğuk yağ 5/10 ile ifade edilen ayarda olur, sıcaklık arttıkça yağ kalinlasmaz incelir, 40 ya da 60 da olması gereken minimum inceliğin korunanabildigi sıcaklığa dair bir viskozite ifadesi...

Atıyorum bunları derece olarak farz etsek...

5 derecede motora yeterli yağlamayı yapabilen yağ, sıcaklık arttıkça daha çok incelmemesi için 40 ya da 60 dereceye kadar dayanıyor demek olur, faraza...

Yani önemli olan kısım 5 ve 10 rakamları


D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


hocam ne güzel demişsiniz. "40 ya da 60 da olması gereken minimum inceliğin korunanabildiği sıcaklığa dair bir viskozite ifadesi" diye. araç tüplü motoru fazla ısıtıyor ve aşınma ile eksiltme başlıyor. işte 10/60 kullanmaktaki amaç da zaten daha yüksek sıcaklıkta bile yağdaki minimum incelik korunabilsin. o nedenle 10/60 yağ kafama yatıyor. sonuçta yağın kalınlığı değişmiyor ki 10/40 a göre.
 
Geri
Üst