2012 corsa debriyaj

vedaozk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ara 2017
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
2012 model opel corsa esentia 1,2 easytronik otomobilim 36 000 km de. Yaklaşık on gün önce oğlumla uygun bir yokuşta , aracı geri kaçırmadan kalkış eğitimi yapıyorduk(oğlum yeni ehliyet aldığı için) Bir ara lastik yanığı kokusu geldi. Aracın lastikleri bazen patinaj yaptığı için lastiklerden gelen koku sandık. Eğitimi bitirdik fakat otomobili vitese taktığımızda motor sarsılmaya başladı. İlk kalkışta 1-2 saniye sarsılıp sonra normal şekilde çalışıyordu. İnternette ve ustalarda yaptığım araştırma sonucunda debriyaj balatasının yandığını ve değişmesi gerektiği söylendi. Opel servisi 2200 TL ,iki ayrı usta 1300 TL , diğeri 800 TL değiştireceğini söyledi. 800 TL değiştirecek olanla 2-3 gün sonra değiştirmek için konuştuk. Bu 2-3 gün içinde bu sarsıntı geçti. Artık ilk kalkışta motor hiç sallanmıyor. Nedenlerini bilen varsa bilgi vermesini rica ederim.
 
hocam balatalarda yenme olmuş olabilir o anlık titreme yapar. manuellerde de aşırı trafikte dur kalkta koku geldiği zaman motorda sarsıntı olur.. benim arabam daha 10 bindeydi aşırı bir trafiğe girdiğimde kokutmuştu ve hafif sarsıntı yapmıştı daha sonra birdaha hiç olmadı..
 
Balata Isındığı için de böyle durum yaratabilir. Örnek olarak dsg şanzımanlarda zorlama veya cok kullanımda araç uyarı veriyor aşırı ısınma diye sağa cekip sogumasini bekliyorsun
 
Teşekkürler

İlgi gösterip cevap yazan arkadaşlara çok teşekkür ederim.
 
Kalibrasyonu yaptırabileceğim servis veya usta tavsiyeniz var mı ?
Birde debriyajın kalibrasyonu mu yapılacak ? Yoksa debriyaja hükmeden elektronik kartın mı ?
 
Herhangi bir müdahaleye ve kalibrizasyona gerek yok, baskı balatayı birazcık yakmışsın, yüzeyi normale dönmüş titreme geçmiş, opellerde kalkışta genel olarak titreme olur, baskı balatayı değiştirmeye gerek yok, ne zaman ki verdiğin gaz kadar araba gitmez olursa, yani boşa bağırırsa o zaman değiştirmelisin.
 
Geri
Üst