2015 Opel Corsa 1.2 Lastik Basinc Göstergesi

ermergen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ağu 2018
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhabalar

2.el bir 2015 model Opel Corsa 1.2 Essentia satin aldim. Aracta bir problem olmamasina ragmen aracin lastik basinc uyari sinyali sürekli yanik duruyor.

Bütün tekerlekleri 32 psi ye ayarladim ama sorun devam etmekte. Lastik basinclarinin araca tanitilarak sinyalin sönmesi saglaniyormus ama gerek Türkce gerekse Ingilizce kaynaklardaki cözümlerin hicbiri ise yaramadi (anladigim kadariyla farkli modellerde farkli cözümler söz konusu).

Aracta hic bir sekilde "reset" seklinde bir opsiyon alamiyorum. Biraz kurcaliyorum, onay anlamindaki cift korna sesini aliyorum ama sinyal yanmaya devam ediyor.

Ayrintili bir sekilde yardimci olacak varsa cok sevinirim.

Saygilarimla
 
Merhabalar

2.el bir 2015 model Opel Corsa 1.2 Essentia satin aldim. Aracta bir problem olmamasina ragmen aracin lastik basinc uyari sinyali sürekli yanik duruyor.

Bütün tekerlekleri 32 psi ye ayarladim ama sorun devam etmekte. Lastik basinclarinin araca tanitilarak sinyalin sönmesi saglaniyormus ama gerek Türkce gerekse Ingilizce kaynaklardaki cözümlerin hicbiri ise yaramadi (anladigim kadariyla farkli modellerde farkli cözümler söz konusu).

Aracta hic bir sekilde "reset" seklinde bir opsiyon alamiyorum. Biraz kurcaliyorum, onay anlamindaki cift korna sesini aliyorum ama sinyal yanmaya devam ediyor.

Ayrintili bir sekilde yardimci olacak varsa cok sevinirim.

Merhaba,sorunuzun çözümü çok basit.
Öncelikle yazdığım adımları lastik havalarınız soğuk iken yapınız.Uzun bir yolculuktan sonra yapmayınız.Menüden lastik yükünü "LOW" yapın.Daha sonra lastik havalarınızı 34 kPa yapın.Daha sonra yine menüden, "Tire Learn" yapın.Çift korna sesini duyunca kalibrasyonunuz yapılmış olacaktır ve lamba sönecektir.Sönmezse önce kontağı kapatıp açın,yine de sönmüyorsa yola çıkın ve 100~200 mt aracı kullanın kesinlikle sönecektir.Yine de sönmezse buradan tekrar yazın,yardımcı olurum...

Saygilarimla
 
Her bir lastiğin basıncını ayrı ayrı gösteren TPMS sistemi mi var?
Yani lastik basınçlarını PSI veya kilopascal olarak bilgi ekranından görebiliyor musunuz ?
 
Her bir lastiğin basıncını ayrı ayrı gösteren TPMS sistemi mi var?
Yani lastik basınçlarını PSI veya kilopascal olarak bilgi ekranından görebiliyor musunuz ?

Evet her lastiğin basıncını kPa cinsinden gösteren sensör var.Bilgi ekranından her bir lastik için ayrı ayrı değer görebilirsiniz...
 
Evet her lastiğin basıncını kPa cinsinden gösteren sensör var.Bilgi ekranından her bir lastik için ayrı ayrı değer görebilirsiniz...

Tamam.
O zaman TPMS sistemi var demektir.

Bu sistemde yeniden öğrenme işlemini yapmak için şu cihaz ihtiyacınız var.

https://www.aliexpress.com/item/ZOL...398.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.5d594c4drYvNHL


Menüden başlattığınızda sadece öğrenme prosedürü başlamış oluyor, devamı için bu cihazı her bir lastikte öğrenme yapmak için kullanıyorsunuz.
 
Tamam.
O zaman TPMS sistemi var demektir.

Bu sistemde yeniden öğrenme işlemini yapmak için şu cihaz ihtiyacınız var.

https://www.aliexpress.com/item/ZOL...398.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.5d594c4drYvNHL


Menüden başlattığınızda sadece öğrenme prosedürü başlamış oluyor, devamı için bu cihazı her bir lastikte öğrenme yapmak için kullanıyorsunuz.

Sensörlerin yeri değiştiğinde bu cihaza ihtiyaç olabilir ama lastik basınç uyarı lambasını söndürmek için bu cihaza gerek yok.Yukarıda anlattığım gibi söndürülebilir.
 
Sensörlerin yeri değiştiğinde bu cihaza ihtiyaç olabilir ama lastik basınç uyarı lambasını söndürmek için bu cihaza gerek yok.Yukarıda anlattığım gibi söndürülebilir.

Lastik basınç uyarısını söndürmek aslında kalibrasyon yapmaya da çok gerek yok. Lastik basınçlarını kontrol edin ve lastik yük indeksini kontrol edin. Sistemde bir hata yoksa zaten başka birşey yapmaya gerek kalmaz.

Yine dediğim gibi, sizin yukarda dediğinizle aslında iki korna sesiyle lastik tanıtma prosedürünü başlatmış oluyorsunuz, ama linkte gönderdiğim sinyal yükseltici cihazla sensörleri tanıtmayı yapmadığınız için timeout oluyor ve iki korna sesiyle prosedür sonlandırılıyor.

İşlemi başlattığınızda aracın dışına çıkın ve sol ön sinyal lambasının yandığını göreceksiniz. Sol ön tekerlekten başla manasında, lastik sensörlerini tanıttıkça bir sonraki sinyal lambası yanar, en sonda iki kornayla öğrenme işlemi tamamlanır.
 
Geri
Üst