4500 devri geçmeme ve düşük voltaj

suleymansadioglu

Kayıtlı Kullanıcı
31-Hatay
Katılım
2 Tem 2024
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Herkese merhaba iyi forumlar dilerim 1 hafta önce Vectra B 2.0 97 CD X20EV Motor ile aranıza katılmış bulunmaktayım.

Otomotiv teknisyeniyim araçlara fazlaca ilgim var bu araçta bir arkadaşımın aracıydı.

4500 devir geçmeme sorunu mevcut.
Yapılanlara bakacak olursak ,

eksantrik sensörüne ulaşarak temizledim soketlerin her iki tarafinada balata spreyi sıktım pinlerin ağızlarını daralttım. Tesisatta ana hatta kadar birşey gözükmüyordu.

Krank sensörünün tesisatini takip ettiğimde motorun üstünde ana hatta bağlanan soketin dibinde kablolar soyulmuş temasta sıkıntı yoktu kabloları izole ettim topladım marş yaptim bı değişiklik olmadı.


1 saat sonra marş yaptığımda sorun gitmişti 2 gün böyle kısa mesafe bindim sorun olmadı dün 60 70 km yol yaptıktan sonra gene aynı sorun baş gösterdi.

Şarj voltajı 13.4 13.5 civarı araç çalışırken dinamodan yada dinamo akü arası tesisattan yapıyor haliyle akü de dolmuyor soğukken dolu akünün minimum 12.6 civarı olması gerekirken benimki 12.2 civarlarında seyrediyor voltajın ve akünün verimsiz olması etkilermi acaba ?

Tecrübeli ve bu konuda bilgili olan forumdaşlarlarımdan bu konuda beni aydınlatmalarını rica ederim iyi forumlar cümleten
 

Nussem

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
23 May 2024
Mesajlar
15
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Ben de aynı model araca 2003 senesinden beri sahibim.

Bizim bu araçlarda Egzantrik Devir Sensörü problemi kronik maalesef.

Her 1-2 senede bir bozulur değiştirilmek zorunda kalınılır.

Benim aracım da tabiyatıyle bu dertden muzdarip olduğu için egzantrik devir sensörü ile ilgili benim şu ana kadar yaşadığım tecrübe şu şekilde:

Sensör tamamen bozulmadan önce dediğin gibi zaman zaman hata vermeye başlıyor... Bu ilk ay 2-3 kere olup kontak kapatılıp geri açıldığında düzelebileceği gibi bozulmaya yakın bu arızaların sıklığı daha da artıyor. Yani sizin sensör muhtemelen bozulmak üzere. Vakit varken iyisiyle değiştirin. Sizi 1-2 sene rahat ettirecektir.

Bu arada Voltajın veya akünün Egzantrik sensörü arızası yapacağını zannetmiyorum. Çünkü ben uzun yol esnasında hem klima açık, hem araç fan açmış durumda, hem farlar açık, hem teyp açık, hem de frene basılı durumdayken bile voltaj her ne kadar 12'li değerlere kadar düşse de ben hiçbir zaman o tarz durumlarda bile Egzantrik sensörü arızasına denk gelmedim.
O sensörün kendine göre bir aklı, ajandası var. Planlı programlı bir süreç içerisinde yavaş yavaş bozulmaya başlıyor... Her geçen gün ve kullanma sonucu daha da sık arızayı nüksettiriyor anlayacağınız.

Voltaj sorununa gelince. Yine tecrübelerime dayanarak aracın şarjında ciddi bir sıkıntı olduğunu zannetmiyorum.
Araç çalışmazken akü voltajının 12.2 Volt olmasından endişe ediyorsanız muhtemelen Akü de ömrünü tamamlamaya başlamıştır herhalde o yüzden fazla voltaj vermiyordur diye tahmin ediyorum. Belki iyi bir akü de almak iyi bir fikir olabilir. Ben yıllardır Varta'nın 74 Amper-Saat aküsünü kullanıyorum gayet memnunum.

Ben kendi aracımda mesela araç rölantide çalışırken akü kutup başlarını elektronikçi voltmetresi ile ölçtüğümde 14.0 Volt bile gördüm. Ancak 13.4 ve 13.5 gibi voltajlar da kötü değil elbette. Hatta gayet normal.

(Bu arada benim 14.0 Volt ölçüm yaptığım değer yaklaşık 5 dakika içerisinde yavaş yavaş 13.6 volt gibi bir değerden yükselerek 14.0 Volta çıkmıştı. Sanırım o esnada herhalde aküyü biraz şarj etmekteydi ve şarj bittiğinde de 14.0 volt gösterdi. Siz de mesela bi 3-5 dakika bekleyin belki sizin de şarjınız yavaş yavaş yükselecektir. Değilse dediğim gibi belki aküyü yenilemekte fayda var)

Aslında ben de arabamda geçenlerde yapmış olduğum voltaj ölçümlerini buraya yazayım bir fikir olur. Not almıştım...

Motor Çalışmıyorken:

Akü kutup başlarından elektronikçi voltmetresiyle yapılan ölçüm: 12.76 Volt (Ama benim aküm yeni sayılır)

Çakmak'a takılan Voltmetre cihazıyla yapılan ölçüm: 12.3 Volt. (Bu voltaj düşüklüğü normal bir durum sonuçta aküden çakmağa kadar giden tesisatdaki doğal kablo direnci yüzünden bu voltaj düşüklüğü oluyor)

Motor Rölantide Çalışıyorken de:

Akü kutup başlarından elektronikçi voltmetresiyle yapılan ölçüm: 14.0 Volt.. (Yanlız dediğim gibi bu değere 13.7 Voltdan yavaş yavaş yükselerek 2-3 dakika içerisinde ulaştı)

Çakmak'a takılan Voltmetre cihazıyla yapılan ölçüm: 13.6 Volt

(Ha bir de tabii bu 2 voltmetre tam kalibre olmayabilir. Biri diğerinden bir miktar daha fazla veya az gösteriyor olabilir. Onun sınamasını daha şimdiye kadar yapamadım maalesef.)

Çakmak Voltmetresinin de bir fotoğrafını ek olarak ilave edeyim. Gayet kullanışlı bir aksesuar. Vaktiyle internetden getirtmiştim. Markası "UniChrome Zauss". Muhtemelen Çin'li fason üretim yapan bir firmayla anlaşılarak üretilmiş bir ürün.

Alternatörde bir problem olduğunu zannetmiyorum. Muhtemelen düşük voltaj (eğer canınızı çok sıkıyorsa) Akü yüzündendir. Diye görüşümü bildirmek isterim.

Krank Sensörü ile ilgili bir ekstra bilgi daha vermek isterim:
Bizim araçlarda Egzantrik Sensörü arıza yaptığında her ne kadar motor işletim sistemi kendini korumaya alıp 4500 Deviri geçirtmese bile, yani yolda kalma problemi yaratmıyorken Krank Sensörü maalesef bozulduğunda araç kesinlikle çalışmıyor ve yolda kalıyorsunuz.
Marşa bastığınızda motor çalışmıyorsa buji bağlantı kablolarından herhangi bir tanesinin endüksiyon bobinine bağlandığı soketden çıkartıp hafifçe yukarı doğru kaldırıp araç marşa bastığınızda elektrik arkı atlaması yapıyorsa sorun krank sensöründe değildir. Demek ki motor işletim sistemi krankı algılayıp bujilere ateşleme sinyalini yolluyor manasına geliyor. Bu durumda da herhalde benzin pompası, tesisatını, sigortalarını, rölesini falan kontrol etmek gerekecektir.

Çok laf kalabalığı oldu kusuruma bakmayın.
 

Ekli dosyalar

  • 20240612_192844.jpg
    20240612_192844.jpg
    309.5 KB · Görüntüleme: 3
  • Beğen
Tepkiler: suleymansadioglu

suleymansadioglu

Kayıtlı Kullanıcı
31-Hatay
Katılım
2 Tem 2024
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Ben de aynı model araca 2003 senesinden beri sahibim.

Bizim bu araçlarda Egzantrik Devir Sensörü problemi kronik maalesef.

Her 1-2 senede bir bozulur değiştirilmek zorunda kalınılır.

Benim aracım da tabiyatıyle bu dertden muzdarip olduğu için egzantrik devir sensörü ile ilgili benim şu ana kadar yaşadığım tecrübe şu şekilde:

Sensör tamamen bozulmadan önce dediğin gibi zaman zaman hata vermeye başlıyor... Bu ilk ay 2-3 kere olup kontak kapatılıp geri açıldığında düzelebileceği gibi bozulmaya yakın bu arızaların sıklığı daha da artıyor. Yani sizin sensör muhtemelen bozulmak üzere. Vakit varken iyisiyle değiştirin. Sizi 1-2 sene rahat ettirecektir.

Bu arada Voltajın veya akünün Egzantrik sensörü arızası yapacağını zannetmiyorum. Çünkü ben uzun yol esnasında hem klima açık, hem araç fan açmış durumda, hem farlar açık, hem teyp açık, hem de frene basılı durumdayken bile voltaj her ne kadar 12'li değerlere kadar düşse de ben hiçbir zaman o tarz durumlarda bile Egzantrik sensörü arızasına denk gelmedim.
O sensörün kendine göre bir aklı, ajandası var. Planlı programlı bir süreç içerisinde yavaş yavaş bozulmaya başlıyor... Her geçen gün ve kullanma sonucu daha da sık arızayı nüksettiriyor anlayacağınız.

Voltaj sorununa gelince. Yine tecrübelerime dayanarak aracın şarjında ciddi bir sıkıntı olduğunu zannetmiyorum.
Araç çalışmazken akü voltajının 12.2 Volt olmasından endişe ediyorsanız muhtemelen Akü de ömrünü tamamlamaya başlamıştır herhalde o yüzden fazla voltaj vermiyordur diye tahmin ediyorum. Belki iyi bir akü de almak iyi bir fikir olabilir. Ben yıllardır Varta'nın 74 Amper-Saat aküsünü kullanıyorum gayet memnunum.

Ben kendi aracımda mesela araç rölantide çalışırken akü kutup başlarını elektronikçi voltmetresi ile ölçtüğümde 14.0 Volt bile gördüm. Ancak 13.4 ve 13.5 gibi voltajlar da kötü değil elbette. Hatta gayet normal.

(Bu arada benim 14.0 Volt ölçüm yaptığım değer yaklaşık 5 dakika içerisinde yavaş yavaş 13.6 volt gibi bir değerden yükselerek 14.0 Volta çıkmıştı. Sanırım o esnada herhalde aküyü biraz şarj etmekteydi ve şarj bittiğinde de 14.0 volt gösterdi. Siz de mesela bi 3-5 dakika bekleyin belki sizin de şarjınız yavaş yavaş yükselecektir. Değilse dediğim gibi belki aküyü yenilemekte fayda var)

Aslında ben de arabamda geçenlerde yapmış olduğum voltaj ölçümlerini buraya yazayım bir fikir olur. Not almıştım...

Motor Çalışmıyorken:

Akü kutup başlarından elektronikçi voltmetresiyle yapılan ölçüm: 12.76 Volt (Ama benim aküm yeni sayılır)

Çakmak'a takılan Voltmetre cihazıyla yapılan ölçüm: 12.3 Volt. (Bu voltaj düşüklüğü normal bir durum sonuçta aküden çakmağa kadar giden tesisatdaki doğal kablo direnci yüzünden bu voltaj düşüklüğü oluyor)

Motor Rölantide Çalışıyorken de:

Akü kutup başlarından elektronikçi voltmetresiyle yapılan ölçüm: 14.0 Volt.. (Yanlız dediğim gibi bu değere 13.7 Voltdan yavaş yavaş yükselerek 2-3 dakika içerisinde ulaştı)

Çakmak'a takılan Voltmetre cihazıyla yapılan ölçüm: 13.6 Volt

(Ha bir de tabii bu 2 voltmetre tam kalibre olmayabilir. Biri diğerinden bir miktar daha fazla veya az gösteriyor olabilir. Onun sınamasını daha şimdiye kadar yapamadım maalesef.)

Çakmak Voltmetresinin de bir fotoğrafını ek olarak ilave edeyim. Gayet kullanışlı bir aksesuar. Vaktiyle internetden getirtmiştim. Markası "UniChrome Zauss". Muhtemelen Çin'li fason üretim yapan bir firmayla anlaşılarak üretilmiş bir ürün.

Alternatörde bir problem olduğunu zannetmiyorum. Muhtemelen düşük voltaj (eğer canınızı çok sıkıyorsa) Akü yüzündendir. Diye görüşümü bildirmek isterim.

Krank Sensörü ile ilgili bir ekstra bilgi daha vermek isterim:
Bizim araçlarda Egzantrik Sensörü arıza yaptığında her ne kadar motor işletim sistemi kendini korumaya alıp 4500 Deviri geçirtmese bile, yani yolda kalma problemi yaratmıyorken Krank Sensörü maalesef bozulduğunda araç kesinlikle çalışmıyor ve yolda kalıyorsunuz.
Marşa bastığınızda motor çalışmıyorsa buji bağlantı kablolarından herhangi bir tanesinin endüksiyon bobinine bağlandığı soketden çıkartıp hafifçe yukarı doğru kaldırıp araç marşa bastığınızda elektrik arkı atlaması yapıyorsa sorun krank sensöründe değildir. Demek ki motor işletim sistemi krankı algılayıp bujilere ateşleme sinyalini yolluyor manasına geliyor. Bu durumda da herhalde benzin pompası, tesisatını, sigortalarını, rölesini falan kontrol etmek gerekecektir.

Çok laf kalabalığı oldu kusuruma bakmayın.
Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgilerden ötürü
Eksantrik sensörü olarak hangi marka önerirsiniz piyasada bulunanlardan en iyisi fae diyorlar simenslerin çoğu çakma diye duydum nerden hangi Marka almalıyım
 

Nussem

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
23 May 2024
Mesajlar
15
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Rica ederim ama valla marka olarak ben de tam bilmiyorum.

Ancak şöyle bir detay var: Onlar bizim arabalarda 2 tipte bulunuyor: Soketli ve Soketsiz olarak.

Bizim araçlarda (yani ilk nesil Vectra'larda) fabrika çıkışı soketsiz tip olarak geliyor, sonradan bu soketli tipe dönüştürülebiliniyor.
Ankara'da benim her zaman aracımı götürdüğüm ustam bana "Soketli tipler daha iyi daha çok dayanıyorlar" dediği için ona geçmiştik.

Soketsiz tiplerde sanırım egzantrik devir sensöründen direkt kablolar çıkıyordu diye hatırlıyorum ve bağlamak için eski sensörün kablosunu kesip çıkardıktan sonra yeni sensörü bağlamak için kablolara lehim yapmak gerekiyordu. Hatta fi tarihinde belki 15 sene evvel ben bizzat bu lehimleri kendim yaptığımı hayal meyal hatırlıyorum. Sonra soketli tipe geçmiştik.

Sizin araçta da hali hazırda soketli tipe geçirilmiş olabilir. Hatta muhtemelen yazdıklarınızdan o sonuç çıkıyor. Emin olmak için bir kontrol edin veya tecrübeli bir Opel ustasına gösterin.

En fazla bu kadar yardımcı olabiliyorum. Keşke marka konusunda da bilgim olsaydı.
 
Üst