Arkadaşlar sizlerle aracımın ağır bakım sürecini paylaşmak istiyorum.
1) Baskı Balata Bilya Volant değişimi: Parça olarak orjinal GM yerine aradaki fiyat farkından dolayı ( GM serviste 6500TL / LUK 3000TL) LUK markasını tercih ettik, Luk marka bilyalı setin içerisindeki bilya genelde arızalı çıkıyor. Seti aldık taktık ve bilya arızalı çıktı, şanzıman 2.ye söküldü orjinal bilya takıldı. Araç servisten çıktı ama aracı 1 gün zor kullandım. Debriyaj pedalı titreme yapmaya, bilya ötmeye, araba vitese geçmemeye başladı. Terkar servise gittim, şanzıman 3.ye söküldü baskı balata incelendi ve parçalar hatalı çıktı. Komple baskı balata volant seti bizim ustanın uzun ikna çabaları sonunda parçacı tarafından yenisiyle değiştirildi ve toplandı. Bugün test edicem bakalım düzeldi mi?
2)Triger Zinciri Değişimi: Orjinal GM marka zincir seti aldık, ustanın tavsiyesine uydum yağ pompası ve devirdaimde aldık ve değiştirdik. Tüm bunlar değişince şarj kasnağının kafasıda ses yaptı ve onu da değiştirmek zorunda kaldık.
Motor yağı, Hidrolik Yağı, Antifriz vs vs derken hesap bize 5800TL çıktı 5200TL parçalar, 600TL işçilik verdim.
Hee bu arada unutuyordum, klima da arıza verdi Elektrik problemi ve gaz basımı 250TL ona da ödeme yapıcam
Tavsiyeler:
LUK marka baskı balata alacaksanız bilyalı set tercih etmeyin, bilyayı orjinal GM almaya çalışın
Arabanın ilk çalışmasındaki sesi önemsemiyordum, triger değişince gürültü gitti ses değişti, Triger Zinciri değişimi önemlidir!!!
Baskı balata ve triger değişimini aynı anda yapmamaya çalışın, zira bütçeyi acayip kasıyor Triger çok daha önde değişebilirdi.
Umarım benim tecrübelerim size fayda sağlar.
Saygılarımla.
Düzeltme 1: Turbonun hortumunda kaçak varmış, hortum da değişti bunu unutmuşum
1) Baskı Balata Bilya Volant değişimi: Parça olarak orjinal GM yerine aradaki fiyat farkından dolayı ( GM serviste 6500TL / LUK 3000TL) LUK markasını tercih ettik, Luk marka bilyalı setin içerisindeki bilya genelde arızalı çıkıyor. Seti aldık taktık ve bilya arızalı çıktı, şanzıman 2.ye söküldü orjinal bilya takıldı. Araç servisten çıktı ama aracı 1 gün zor kullandım. Debriyaj pedalı titreme yapmaya, bilya ötmeye, araba vitese geçmemeye başladı. Terkar servise gittim, şanzıman 3.ye söküldü baskı balata incelendi ve parçalar hatalı çıktı. Komple baskı balata volant seti bizim ustanın uzun ikna çabaları sonunda parçacı tarafından yenisiyle değiştirildi ve toplandı. Bugün test edicem bakalım düzeldi mi?
2)Triger Zinciri Değişimi: Orjinal GM marka zincir seti aldık, ustanın tavsiyesine uydum yağ pompası ve devirdaimde aldık ve değiştirdik. Tüm bunlar değişince şarj kasnağının kafasıda ses yaptı ve onu da değiştirmek zorunda kaldık.
Motor yağı, Hidrolik Yağı, Antifriz vs vs derken hesap bize 5800TL çıktı 5200TL parçalar, 600TL işçilik verdim.
Hee bu arada unutuyordum, klima da arıza verdi Elektrik problemi ve gaz basımı 250TL ona da ödeme yapıcam
Tavsiyeler:
LUK marka baskı balata alacaksanız bilyalı set tercih etmeyin, bilyayı orjinal GM almaya çalışın
Arabanın ilk çalışmasındaki sesi önemsemiyordum, triger değişince gürültü gitti ses değişti, Triger Zinciri değişimi önemlidir!!!
Baskı balata ve triger değişimini aynı anda yapmamaya çalışın, zira bütçeyi acayip kasıyor Triger çok daha önde değişebilirdi.
Umarım benim tecrübelerim size fayda sağlar.
Saygılarımla.
Düzeltme 1: Turbonun hortumunda kaçak varmış, hortum da değişti bunu unutmuşum
Son düzenleme: