5800 TL Masraf / 3 kere sökülen şanzıman!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan mskirca
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

mskirca

VIP Üye
10-Balıkesir
Katılım
30 Tem 2017
Mesajlar
830
Tepkime puanı
427
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar sizlerle aracımın ağır bakım sürecini paylaşmak istiyorum.

1) Baskı Balata Bilya Volant değişimi: Parça olarak orjinal GM yerine aradaki fiyat farkından dolayı ( GM serviste 6500TL / LUK 3000TL) LUK markasını tercih ettik, Luk marka bilyalı setin içerisindeki bilya genelde arızalı çıkıyor. Seti aldık taktık ve bilya arızalı çıktı, şanzıman 2.ye söküldü orjinal bilya takıldı. Araç servisten çıktı ama aracı 1 gün zor kullandım. Debriyaj pedalı titreme yapmaya, bilya ötmeye, araba vitese geçmemeye başladı. Terkar servise gittim, şanzıman 3.ye söküldü :oops:baskı balata incelendi ve parçalar hatalı çıktı. Komple baskı balata volant seti bizim ustanın uzun ikna çabaları sonunda parçacı tarafından yenisiyle değiştirildi ve toplandı. Bugün test edicem bakalım düzeldi mi?:rolleyes:

2)Triger Zinciri Değişimi: Orjinal GM marka zincir seti aldık, ustanın tavsiyesine uydum yağ pompası ve devirdaimde aldık ve değiştirdik. Tüm bunlar değişince şarj kasnağının kafasıda ses yaptı ve onu da değiştirmek zorunda kaldık. 😒

Motor yağı, Hidrolik Yağı, Antifriz vs vs derken hesap bize 5800TL çıktı 🥶 5200TL parçalar, 600TL işçilik verdim.

Hee bu arada unutuyordum, klima da arıza verdi o_O Elektrik problemi ve gaz basımı 250TL ona da ödeme yapıcam 😒

Tavsiyeler:

LUK
marka baskı balata alacaksanız bilyalı set tercih etmeyin, bilyayı orjinal GM almaya çalışın 🤓
Arabanın ilk çalışmasındaki sesi önemsemiyordum, triger değişince gürültü gitti ses değişti, Triger Zinciri değişimi önemlidir!!! 😁
Baskı balata ve triger değişimini aynı anda yapmamaya çalışın, zira bütçeyi acayip kasıyor 😔 Triger çok daha önde değişebilirdi.

Umarım benim tecrübelerim size fayda sağlar.

Saygılarımla.

Düzeltme 1: Turbonun hortumunda kaçak varmış, hortum da değişti :D bunu unutmuşum
 
Son düzenleme:
Ağır bakım dediğiniz böyle olur, uzun bir süre arkanıza bakmazsınız inş. hocam.
 
  • Beğen
Tepkiler: mskirca
baya ağır olmuş geçmiş olsun kem gözlere şiş
 
  • Beğen
Tepkiler: mskirca
Vay arkadaş, diyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: mskirca
Trigerinizi kaç bin km de değiştirmiş oldunuz? En az 120.000 km gider diyorlar. Sene olarak bir sınırı var mıdır zincirlerin?
 
Trigerinizi kaç bin km de değiştirmiş oldunuz? En az 120.000 km gider diyorlar. Sene olarak bir sınırı var mıdır zincirlerin?
Ben 152.000 de değiştirmiş oldum. Sene sınırını bilmiyorum. Ama sesten kendini ele veriyor zaten.
 
120 ile 150 arasinda sesi beklemeden degismek gerek
 
  • Beğen
Tepkiler: Mutlugun
Şanzıman tekrar söküldü. Yine olmamış debriyaj. Astra J lerde oynar volantta kronik sorun varmış. Kimisi sabit volanta geçiyormuş, kimisi komple şanzımanı değiştiriyormuş, kimisi yetkili serviste orjinal taktırıyormuş. Forumlarda söylenenler bunlar.

Bizim usta üzerinde çalışıyor. Çözücez inşallah diyor. 1 haftada 4. kez şanzıman söküldü, ne diyeceğimi bilemiyorum sinir seviyem en üstlerde!!!
 
Oynaktan sabit volanta gecersen konfor kaybi yasarsin kalkislarda titreme olur. Bu titreme on takimina dahi etki eder. Pek bi artisi olmaz. Zaten eski araclarda oynak volant diye birsey yoktu. Kara duzene donersin
 
  • Beğen
Tepkiler: mskirca
3. kez sıfır LUK debriyaj seti takıldı. Ama yine olmadı. Hala çözüm arıyoruz!!!
 
Geri
Üst