Aslında olması gereken bu. Benim bir araçtan beklentim en az 500K kilometre sorunsuz çalışmasıdır. Ancak bizim ülkemizde ki yanlış bakım zamanları nedeniyle veya bilgisizlik sebebiyle motorun ömrünü kendi elimizle kısaltıyoruz. Örneğin opel serisi araçların yağ soğutucusu sorununu hepimiz biliyoruz. Peki Avrupa da bu parçanın 120 bin kilometre de değiştiğini çoğu kişi bilmiyor. Biz arızalanmasını beklemeden müdahale etmiyoruz. Aynı şey devirdaim içinde geçerli, aynı şey ön ve arka düzen içinde geçerli, yine aynı şey şanzıman yağı içinde geçerli. Bu uzar gider... Hiç unutmuyorum bir şehirde oldukça popüler bir usta bana bunların şanzıman yağı ömürlüktür değiştirilmez dedi... Böyle birşey olabilirmi her akışkanın bir ömrü vardır. Avrupada yaşıyor olsak anlarım araçlara ortalama 10-15 yıl binip yeniliyorlar orası için bir nebze anlaşılabilir ancak ülkemizde 40 yaşındaki arabalar bile trafikte geziyor... İşin özü bende taksi şöfürü gibi düşünüyorum eğer aracınızın yağını suyunu düzenli değiştirirseniz, akışkanları zamanında yenilerseniz LPG sistemlerinden uzak durursanız gerçekten uzun ömürlü bir motora sahip olursunuz.