4 gün önce mahalleden bir arkadaşım 91 model dizel Mazda 323 aldı. onun soğutma suyu değişimi ile ilgili danışacaktım. aracın özellikleri:
280bin kmde. 1720cc turbo olmayan dizel motor.
Motor üst kapağı bakımdan geçmiş. Kapatırken sıvı conta ya da lastik gibi birşeyle kapatmışlar (resim) Motor çalıştıktan 3-5 dk sonra hararet göstergesi tam ortaya geldikten sonra sabit kalıyor, motorda hararet sorunu yok. Devir verince egzostan az bir siyah duman atıyor, motor eski old için biraz yağ yakıyor, sızdırma yok. Soğuktan çalışması sorunsuz ve rölanti devri düzenli.
Motorun şu anda en önemli sorunu önceki sahibi su eksilttikçe radyatörden şebeke suyu ekleyip durmuş tabi ki antifriz falan hak getire. O yüzden radyatör kapağını açınca kapak ve radyatör içi turuncu renk pas rengini almış.
2 tamircimizin dediği kadarıyla bu halde motora direkt antifrizli su değişimi yapılmaz. Yapılırsa pasları söküp söktüğü yerden ciddi su kaçırma ihtimali büyük soruna yol açabilir dediler.
Tamircilerden birisi kademeli olarak önce 2 litre sonra yine 2 litre antifrizli su ile değişim önerdi.
Dün akşam aracın suyunu tamamladık fakat arkadaşım bugün radyatör uyarı lambasının arasıra yandığını söyledi. O lamba su eksilttiği için mi yoksa suyu tazeleyip paslı su oranını düşürdüğümüz için mi yandığını henüz bilmiyoruz.
Şu anda araç başında değilim birkaç saat sonra aracı görmeye gideceğim. Gitmeden önce radyatör içindeki tüm pis suyu, damıtılmış temiz su ile bir değiştirip radyatör ve motor içini bu şekilde bir temizlemeyi düşünüyoruz.
Bunu yapmamız soruna yol açar mı? Amacımız araca uzun süredir eklenen şebeke suyu yerine 100% saf su dolaşmasını sağlayarak içerdeki paslı görüntüyü biraz hafifletmek. Şebeke suyunu bilirsiniz içinde kireçten tutun başka kimyasallara kadar çeşitli şeyler var.
Araç arkadaşımın ve parasını ancak denkleştirerek alabildi, o yüzden başına masraf çıkartmadan bu bakımı yapmam gerekiyor, o yönde tavsiyelerinizi bekliyorum.
280bin kmde. 1720cc turbo olmayan dizel motor.
Motor üst kapağı bakımdan geçmiş. Kapatırken sıvı conta ya da lastik gibi birşeyle kapatmışlar (resim) Motor çalıştıktan 3-5 dk sonra hararet göstergesi tam ortaya geldikten sonra sabit kalıyor, motorda hararet sorunu yok. Devir verince egzostan az bir siyah duman atıyor, motor eski old için biraz yağ yakıyor, sızdırma yok. Soğuktan çalışması sorunsuz ve rölanti devri düzenli.
Motorun şu anda en önemli sorunu önceki sahibi su eksilttikçe radyatörden şebeke suyu ekleyip durmuş tabi ki antifriz falan hak getire. O yüzden radyatör kapağını açınca kapak ve radyatör içi turuncu renk pas rengini almış.
2 tamircimizin dediği kadarıyla bu halde motora direkt antifrizli su değişimi yapılmaz. Yapılırsa pasları söküp söktüğü yerden ciddi su kaçırma ihtimali büyük soruna yol açabilir dediler.
Tamircilerden birisi kademeli olarak önce 2 litre sonra yine 2 litre antifrizli su ile değişim önerdi.
Dün akşam aracın suyunu tamamladık fakat arkadaşım bugün radyatör uyarı lambasının arasıra yandığını söyledi. O lamba su eksilttiği için mi yoksa suyu tazeleyip paslı su oranını düşürdüğümüz için mi yandığını henüz bilmiyoruz.
Şu anda araç başında değilim birkaç saat sonra aracı görmeye gideceğim. Gitmeden önce radyatör içindeki tüm pis suyu, damıtılmış temiz su ile bir değiştirip radyatör ve motor içini bu şekilde bir temizlemeyi düşünüyoruz.
Bunu yapmamız soruna yol açar mı? Amacımız araca uzun süredir eklenen şebeke suyu yerine 100% saf su dolaşmasını sağlayarak içerdeki paslı görüntüyü biraz hafifletmek. Şebeke suyunu bilirsiniz içinde kireçten tutun başka kimyasallara kadar çeşitli şeyler var.
Araç arkadaşımın ve parasını ancak denkleştirerek alabildi, o yüzden başına masraf çıkartmadan bu bakımı yapmam gerekiyor, o yönde tavsiyelerinizi bekliyorum.