a16xer motor ölümü yoksa ben mi süremiyorum

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan apollo
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

apollo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eyl 2016
Mesajlar
167
Tepkime puanı
12
Puanları
18
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Slm arkadaşlar biliyorum hepiniz opeli seviyorsunuz kötülemek gibi bir amacım yok ama a16xer motorlu astra h 2012 araca sahibim hiç bir sorunu yok ancak kalkışta gaza tepki verme süresi sollama yaparken ivmelenmesi hiç tatmin etmiyor öyle sert süren biri değilim ancak insan bazen gaza basınca iyi gitsin istiyor 102 bg lik golf 5ler eski kasa honda civicler toyotalar gibi değil aynı motorlu arkadaşımda j kasa var oda aynı.
 
araçları karşılaştırırken motor güçlerini (hem beygir hem de torkunu) ağırlıklarına oranlamak gerekir.
Opel biraz ağırlık olarak ağır araba. Kilosu ağır ama güvende hissettiriyor. Eğer o bahsettiğiniz araçların performansına alışıksanız alışana kadar biraz tatsız gelebilir. Aracı biraz devirli kullanın 4000 - 4500 gibi bakın nasıl ok gibi gidiyor.
 
Astra ile örnek verilen araçlar arasında kilo farkı olduğu için Astra'nın düşük devirlerde hantal kalması normaldir. Örnek alınan araçların ağırlıkları (beygir sayısına denk gelen kilo) eşitlenmeden bu tür kıyaslamalar yanıltıcı olur. Ben 950 kg lık Flash'tan inip 1300 kg. lık Vectra'ya geçtiğimde resmen hayal kırıklığına uğramıştım, ne zaman aracın karakterine alıştım o zaman kırıklığından eser kalmadı.
 
Haklısınız arkadaşlar ancak geçen otobanda trafik yoğundu 90 ile kamyonun arkasına takıldım sola baktım musait sollamak için ama aracın ivmelenmesine guvenemedim arkamdaki 2010 sonrasi model honda Civic aniden solladı geçti benim araç bunu yapamıyor gaza basınca düşünüyor biraz ağır hızlanıyor 4000 küsür devirlerde sürme konusu acikcasi bana iyi bir şey gibi gelmiyor lpg li oldugundan
 
İşin içine LPG girdiğinde "neden" sorularının sayısı artar. Diğer yandan LPG'li araçla neden yüksek devirlere çıkılmasın ki? Ben uzun yolda, özellikle rampalarda yüksek devirlere çıkıyorum, sürekli yüksek devirde gitmek yakıt sistemi neli olursa olsun zaten (uzun vadede) motor için zararlıdır.
 
Hani şu A16xer subab olayı varya yüksek devirde lpg eritir diye gerçi lpg bakımını düzenli yaptiriyorum arıza ışığı zengin fakir olayı yok şu an araba benzindede hantal lpg dede fark yok ancak dediğiniz gibi güven veriyor yola iyi tutunuyor 190 da bile lastikler raya oturmuş gibi sarsmadan gidiyor.ne diyelim Bu arabalarda böyle bu motoru taşıyan hangisine bindiysem aynı ilerde maddiyat izin verirse tsi yada gdi alırız artik
 
Sorunun tek çözümü yazilim yani chip tunning.
Aynı motoru Astra h kasada benzinle ve lpgli 70 bin km kullandım.
Emisyon oranlarını tutturmak için yapılanlar bunun sebebi. Gaz tepkileri düşük devirlerde çok kötü. 3000 devir ve üstünde hicbir sıkıntı yok gayet iyi yürüyor 1.6 atmosferik bir motor için.

Abimin Astra h' ina tunning yaptırdık. Çok fark ediyor. Düşük devir gaz tepkisi bariz biçimde iyileşti. Atmosferik motora chip tunningle pek bişey olmaz diye düşünenlerdendim. Farkı bizzat gördüm.
 
Bu aracı böyle kabullendim zaten arkadaşlar güvenlik hissi vermesi ve yol tutuşu beni araca bağlıyor inşallah 1 sene gibi kazasız belasız binersek başka araçlara bakacağız arkadaşla megane-3 var 2012 model 90 km/sa hızla giderken komyon geçse yanından yada rüzgar esse arabayı savuracak neredeyse birde chip tunning işine sıcak bakmıyorum orjinalligi bozan işlemleri sevmiyorum
 
Son düzenleme:
Geri
Üst