Açık hava filtresi:Uygulama&Tecrübeler

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan maxwell
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
valla serkancım ben pek anlamam paylamşmak istedim belki işe yarar bişiydir

bu arada yed markayı çok duydum ses nasıl acaba..
 
abi benimki çok harika aldğım ses ve performanc bana yetiyor resminide paylaşmıştım burda
 
arkadaslar buda benim uygulamam;

grnt005wr8.th.jpg
grnt006kd2.th.jpg






Simota Carbon Fiber hava filtresini 90 YTL'ye suat abiden (mert tuning) aldim..daha once k&n kutu ici ve pipercross acik tip filtre kullandim fakat iyi performans alamadim..ozellikle acik tip filtrede trafikte kaldigim zaman yada motor isindigi zaman araci yerinden kaldirmak icin nerdeyse itmek gerekiyodu, bayiliyodu motor, sicak hava cektigi icin..
simota aracimin hava filtre hortumuna sans eseri birebir oturdu (pipercross oturmamisti)..filtrenin agzina kadar cektigim hortumum yarisi ise civatacidan aldigim hava filtre hortumu (eski renault ve toroslar icin) 20 YTL..bu hortumu yarisindan kestim. diger gorunen sert plastikten hortum ise aracin standart parcasi (on izgara hava girisinden, orjinal hava kutusuna olan boru). aracin on izgarasinda ise degisiklik yaptim. ingiltere'den getirttigim astra opc 2.0 turbo'nun (orda astra vxr olarak geciyo) buyuk 170 mm'lik hava girisi (orjinal GM parcasi) 50 YTL. saseler ayni oldugu icin birebir uydu.
performansta acik hava filtresine ve kutu ici filtreye gore artis cok daha fazla oldu ve artik aracim trafikte 1 saat dur kalk yapsa bile kesinlikle bayilmiyor, hatta standart halinden bile daha saglikli, gaza dokundugum anda yerinden ok gibi firliyor.alt devirler guclendi..filtreyi carbon fiber secme sebebim isiyi icine iletmemesi..simota urethane filtre oldugu icin cotton filtrelerden daha gecirgen ve tozu pisligi daha iyi tutuyor.
on izgara hava girisi olarak ise 2.0 turbo'nunkini kullanma sebebim ise, intake kit kullanan arkadaslar bilir, yagmurlu havalarda ozellikle su birikintilerinden gecerken yada onunuzdeki aracin sicrattigi sulari filtre oldugu gibi ceker, ve motorun icine kadar gider bu buz gibi sular.motoru patlayan yada yolda kalan bi cok insan duydum. benim kullandigim bu on izgara hava girisi, tam olarak izgaranin altinda duruyo, yani havayi aliyo fakat onunde izgara duvar gibi durdugu icin kesinlikle suyun oraya erismesi imkansiz..o yuzden cok saglikli oldu, cok memnunum..
arkadaslar eger sizde filtre uygulamasi yapicaksaniz, ornegin araciniz 1.4 corsa ise, corsa gsi'in on izgara hava girisini alin, simota'nin bu ucu acik karbon fiber filtrelerinden alin. sonra on izgara hava girisinden filtrenin agzina kadar silikon yada plastik farketmez (disardan hava almicak sekilde) bir boru yada hortum cekin, alin size 200-300 YTL'lik bi intake kit hemde 150 YTL civarina..ve unutun artik filtre olayini, tek hatirlamaniz gereken 10 bin km'de bir (yada istege gore 5000-8000 arasi) temizligi ve yaglamasi olsun :D

(not: uygulama ve foto cekimi sirasinda aracimin motoru baya kirliydi. goruntu kirliligi icin tum opelim.net uyelerinden ozur dilerim) :) :D
 
Bende [SIZE=-1]PIPERCROSS açık hava filtresi var. Gayet memnunum, sesi de öyle abartı şekilde diil.
[/SIZE]
 
Geri
Üst