Selamlar opelim ailesi benim 2004 model opel astra h kasa 1.6 enjoy twinport lpg&benzin aracim var yeni aldim sayilir aracin ariza lambasi yaniyor bi tamirciye ve iki opel servisine goturdum arizada silindir 1234 tekleme durma gosteriyor
Tamirci atesleme bobini degisecek dedi servis subab uzamasi vardir celik subab yapicaz duzelecek diyor kimse kesin su demiyor herkez tahmin yurutuyor sizce sebeb nedir arac bazen gec calisiyor 1-2 kere stop etti bosa attigimda birde rolentide araba sarsinti yapiyor isikta durdugumda falan egzosu dinledigimde rolentide kesik kesik ses geliyor bilen varsa yardimci olabilir mi uzun oldu kusura bakmayın
Böyle saçma cevap mı olur? Birçok parçanın ortak ve farklı arıza belirtileri vardır.
Aracın bazen erken bazen geç çalışması bir çok parçayla ortak belirtidir. Boşa atıldığında stop etmesi ve 4 silindirin tekleme-durma belirtisi göstermesi öncül bir belirti olabilir.Bobin buji ateşlemesi hem rölantide hem yükte devam eder.Arızalı olma durumunda her iki hallerde teklemeye,sarsıntılı çalışmaya devam eder.Rölantide biraz daha rahat iken hareket halinde daha sarsıntılı olur.
Ancak magnezyum subaplarda
Araç sürekli tork limitinin üstünde yani 4000 rpm üzerinde kullanılıyor vites değişimi yapılıyorsa Subaplar Lpgnin çok yüksek ısılarına maruz kalıyordur.Subap tırnak yuvası,sapı,oturma açısı,yüzeyi,tablası deforme oluyordur.Tüm bunlara kullanılan yağda çok etkilidir.Özellikle 100 bini geçmemiş ise en mantıklısı sentetik yağlardır.Farklı marka ve vizkozite aralığında kullanım şartları subapların daha erken deforme olmasına yol açıyordur.Astra motoriçi sıcaklığı ortalama 106 Cde hala fan açmıyor.Bu sıcaklığı geçince açıyor test ettiğime göre.Subaplar çok daha büyük sıcaklığa maruz kalıyor.
Ayrıca rölantide kesik kesik ses gelmesi aşınmış subapların kompresyon kaçaklarıdır.
Bobin arızası pekala avometre ile anlaşılabilir.5-10 dk almaz.
Avometreyle ateşleme bobininin direnci ölçüldüğünde primer ve sekonder devre direnci katalog değerinde olması gereken ohm aralığında ise normal aksi halde bozuk kabul edilir.Henüz Astra service manuel repair elimde olmadığı için değerleri bilemiyorum.
Ateşleme bobininin besleme voltajı genellikle 9-14 volt arasındadır. Zaten 10.50 volt altında akü ile aracınızı anahtarla çalıştırmak çok zordur.Ancak ittirerek çalıştırabilirsiniz.Usta ve servis neden avometreyle ölçme zahmetinde bulunmadı orasını anlamak arıza teşhisinden daha zor.
Subaplar için herhangi bir oto ekspertizine,iyi donanımlı özel bir servise veya bosch a car servisine kompresyon testi yaptırabilirsiniz.Vereceğiniz paranın
Yaklaşık değerinde kompresyon testi cihazıda alabilirsiniz elinizden geliyorsa.
Sorun subaplardan olabilir ve bu şekilde kullanmak 1000-2000 tl ile çözümü varken motor kilitler ise 8-9 bine mal olabilir.Daha fazla kullanmadan testleri yaptır bence.Geçmiş olsun.