Acilll ASTRA G Kompresör :(((

welldron

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Tem 2016
Mesajlar
15
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar merhaba,

V kayışımdan gelen cayırtı ve tıkırtılar için servise gittim bugün. Gergi kayış diğer parçalar tek tek kontrol edildi ve sorun yok dendi. Geriye kompresör kaldı. Kompresörde problem var dediler. Klima açık olunca direksiyonu tam kırıp hareket ettirince cayır cayır ötüyor kayış. klima kapalıyken hiç birşey yok. Araç belirli bir süre yol alınca bu cayırtı azalıyor ve yerini tıkırtılara bırakıyor genelde.

Kompresör tamir olur mu? Yenisi çok pahalı. Çıkma alsam iş görür mü sizce?
 
Son düzenleme:
arkadaşlar yarın yaptırmayı düşünüyorum. Yardımcı olabilirseniz sevinirim
 
Konpresor dediginiz nedir anlayamadim. Klima kapaliyken ses varsa eger sarz dinamosuylada alakali olabilir. Bagli oldugu bir bilya var o yapabilir o sesi. Bahsettiginiz eger klima kompresoruyse onunda on kisminda bir bilya var oda ugultu yapar. Bu sorunu daha aciklayici yazarsaniz arkadaslar yardimci olabilirler. Arac klima acikkenmi yapiyor bu sesi sadece veya dururken dreksiyonu cevirdiginizdemi yapiyor kalkis yapinca duzeliyormu. Dururken gaz verdiginizde sesi kesiyormu. Yoksa devir saatiyle dogru orantili yukselip alcalan bir ugultumu. Gibi orneklerle aciklarsaniz daha net cvplar verilebilir. Eger klima kompresorundense bu ses rulmanini degistirin sadece sesi kesecektir. Gecmis olsun


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Son düzenleme:
Simdi klimayi actigina kayisa asiri yuk binecektir kayis otuyorsa kayista proplem olabilir yada gergisi zayiftir.
Ve yine kilima yi acinca kayisa bağlı butun donen malzemelere ve bilyalilara normalden daha fazla gergi ve yuk biner bu tikirtinim kesin klimadan oldugunu anlamak icin klima sokulup bakilmali.
Klimanin burclari ve bilyasi gergi bilyasi sarj dinomosu bilyasida tikirti ses yapabilir..Kesin klimadan demek icin sokulup test edilmeli ..
Bizim araclarda klima arizalari sogutma islemi yapmamasi ile baslar genelde
 
uğultu değil çok yüksek miktarda ciyaklama sesi. Yani belli ki kayış kasnaklar üzerindeki yerinde kayıyor, sıkışıyor bu nedenle ciyaklama sesi çıkıyor.

Motor soğukken yapıyor bunu belirli bir süre çalışıp hararet arttıktan sonra klima açık da olsa kapalı da olsa motor zorlansa da ciyaklama kayboluyor.

Ancak soğukken klimayı açıp rolantide beklemeye başlayınca direkt ciyaklama sesi geliyor yine direksiyon tam sağa sola kırık durumda olduğunda da mevcut bu ses.

servis diğer parçaları tek tek kontrol etti. Gergi, kayış ve dinamoya zaten bakıldı sorun yok dendi ki dinamo da yeni tamir gördü zaten (konnektörü değişti) ama dinamo tamirinden sonra bu ses ortaya çıktı önceden çok nadir yapardı.


Edit : Kayış yeni, gergi de 1-2 sene önce değişmişti. Gergi de incelendi sorun yok dendi. Ama klima kompresöründen denmesi biraz garip oldu çünkü klima gayet iyi soğutuyor ama ilk açtığımda kayışı sıkıştırıyor işte. Motor ısındıkça da kayış esniyor biraz sanırım ses ondan dolayı kayboluyor şeklinde düşünüyorum

Tahminim kompresörün kafası ya arada boşluğa düşüyor ya da kilitliyor kendini dolayısıyla kayış sıkışıyor ciyaklıyor. Ama böyle bir durumda motor ısınınca kaybolmaması lazım?? Yarım debrajla az gaz verdiğimde de ciyaklarken kesiyor sesi.
 
uğultu değil çok yüksek miktarda ciyaklama sesi. Yani belli ki kayış kasnaklar üzerindeki yerinde kayıyor, sıkışıyor bu nedenle ciyaklama sesi çıkıyor.

Motor soğukken yapıyor bunu belirli bir süre çalışıp hararet arttıktan sonra klima açık da olsa kapalı da olsa motor zorlansa da ciyaklama kayboluyor.

Ancak soğukken klimayı açıp rolantide beklemeye başlayınca direkt ciyaklama sesi geliyor yine direksiyon tam sağa sola kırık durumda olduğunda da mevcut bu ses.

servis diğer parçaları tek tek kontrol etti. Gergi, kayış ve dinamoya zaten bakıldı sorun yok dendi ki dinamo da yeni tamir gördü zaten (konnektörü değişti) ama dinamo tamirinden sonra bu ses ortaya çıktı önceden çok nadir yapardı.


Edit : Kayış yeni, gergi de 1-2 sene önce değişmişti. Gergi de incelendi sorun yok dendi. Ama klima kompresöründen denmesi biraz garip oldu çünkü klima gayet iyi soğutuyor ama ilk açtığımda kayışı sıkıştırıyor işte. Motor ısındıkça da kayış esniyor biraz sanırım ses ondan dolayı kayboluyor şeklinde düşünüyorum

Tahminim kompresörün kafası ya arada boşluğa düşüyor ya da kilitliyor kendini dolayısıyla kayış sıkışıyor ciyaklıyor. Ama böyle bir durumda motor ısınınca kaybolmaması lazım?? Yarım debrajla az gaz verdiğimde de ciyaklarken kesiyor sesi.

continental kayış alıp değiştirin. büyük ihtimalle düzelir. direksiyon sona kadar çevirildiğinde sistem zorlanır ve ses yapar. bu normal.en sonuna kadar döndürüp tutmak pek iyi bir şey değil derler aklınızda bulunsun.
kayış değişimi sonrası ses soğukken geliyorsa ve ısınınca kesiliyorsa bence masraf etmeyin boş yere.
şu durumda 50 liraya kayış değişimi denenmeli...continental dememin sebebi bu markanın kayışı birazdaha farklı iç kısmı bezli gibi...
 
continental kayış alıp değiştirin. büyük ihtimalle düzelir. direksiyon sona kadar çevirildiğinde sistem zorlanır ve ses yapar. bu normal.en sonuna kadar döndürüp tutmak pek iyi bir şey değil derler aklınızda bulunsun.
kayış değişimi sonrası ses soğukken geliyorsa ve ısınınca kesiliyorsa bence masraf etmeyin boş yere.
şu durumda 50 liraya kayış değişimi denenmeli...continental dememin sebebi bu markanın kayışı birazdaha farklı iç kısmı bezli gibi...

Yukarıda belirtmiştim kayış çok yeni ve markası Continental ve araçla birebir uyumlu.

Masraf yapılmayacak gibi bir durum yok oldukça rahatsız ediyor beni. Aracımı kullanamıyorum ne zaman yola çıkarsam sesten herkes aracıma bakıyor. 80 model külüstür bakımsız araçlar gibi ciyaklama sesi geliyor o kadar düzenli bakıma gitmesine rağmen.....
 
1 ay önce dinamo konnektörü değiştirilince ve akü şarj edilince ciyaklama yapması sonrasında dendi ki kayış eski. Hak verdim daha önce değişmemişti. 35 liraya gittim continentali aldım yine aynı sesi yaptı. Aracın alışması lazım bir süre sonra geçer dendi. Geçmedi git gide artan ses ve klimamı bu sıcak havada kullanamamam sebebi ile canıma tak etti bu durum.
 
Bana Klima kompresörü denmesi garip geliyor. Usta güvendiğim bir usta ve bulunduğum yerde 1 numaralı opel servisi diyebilirim. Dinamo değerlerine baktırmalı mıyım tekrar??

Klima açılınca dinamo daha yüksek güç için ayarsızlık oluşturuyor olabilir mi?.
 
Bana Klima kompresörü denmesi garip geliyor. Usta güvendiğim bir usta ve bulunduğum yerde 1 numaralı opel servisi diyebilirim. Dinamo değerlerine baktırmalı mıyım tekrar??

Klima açılınca dinamo daha yüksek güç için ayarsızlık oluşturuyor olabilir mi?.

klimayı açtığında kompresör kayışa yük bindirir bu normal. ayrıca çalışan fanlar yüzünden dinamoda kayışa yük bindirir. klima kompresör basıncı opcom veya tech 2 ile bakılabilir. .çok yüksekse klima sistemi ile ilgili soruın vardır.
gergi yeni sayılır demişsiniz orjinal değilse yapabilir...
klima kompresör rulmanı ilk çalışma anında zorluyor olabilir. gerçi uğultu yapar rulman sorunlu olsa. klimacıya bir gösterin derim.
 
Geri
Üst