AKÜ bağlantısı

sas_sas

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
24 Mar 2010
Mesajlar
788
Tepki puanı
12
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Slmlr,

65 yaş üstü bir abinizim. Malum korona süreci vs Corsa D 2011 1.4 O.V. Otogaz sistemli aracımı sık sık kullanmaya ihtiyacım yok.
Araç günlerce yerinden kıpırdamadığı için (akü iki yıllık -65 A Varta- olmasına rağmen) şarjını muhafaza edemiyor.

Hergün 10 dakika aracı 2000 devirde çalıştırarak şarjlı tutmaya çalıştım. Ancak iki gün sonra bile marş basacak kadar şarj kalmıyor.

Araçta Alarm ve kontak anahtarı takılınca çalışan Navimex Multimedya cihazından başka extra bir bağlantı yok. Şarj Dinamosu şarjında bir sorun yok. Kontak anahtarını takmadan kaçak testi yaptım. Değer 0,03 yerine 0,37 çıktı..

Sizlere Sorularım;
* Aracın aküsünü tam şarja getirdikten sonra akü kutup başlarını çıkarsam şarjı daha uzun süre muhafaza eder mi?
* Aracın beyninde bir soruna sebeb olur mu?
- Kaçak nerede olabilir?

İlgileriniz ve Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
 
Son düzenleme:

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,445
Tepki puanı
1,960
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Aküyü çıkarmadan bu işlemi deneyebilirsiniz....
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,924
Tepki puanı
6,126
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Öncelikle sorununuzla ilgili olarak geçmiş olsun. Eskilerden beri bildiğim tek cümle vardır akü bir kere darbe yedimi düzen tutmaz diye.. İnş. sizinkisi kendisine gelir, kutup başı sökmek yerine Astra J kasalar ile hayatımıza giren "Taşıma Modu" denilen bir özellik aracınızda var ise onu aktiflerseniz sorun yaşamazsınız diye düşünüyorum.


 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,445
Tepki puanı
1,960
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Bende diğer açtığı konusunda taşıma modunu paylaşmışım.. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: sas_sas

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,924
Tepki puanı
6,126
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Aynı şeyleri düşünmüşüz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil ve sas_sas

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,474
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Hasip ustadında dediği gibi akü bir kere 11v gördüyse düzelmez şimdi böyle kullanırsanız aracın farkli sorunlar çıkarır opelde hep derim akü önemli akü yerine rolanti de her gün 10 dakika 2000 devirde durağan halde çalışmanız motora zararı olur düzgün soğuma yapamaz en başta
 
  • Beğen
Tepkiler: sas_sas

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,455
Tepki puanı
2,240
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Slmlr,

65 yaş üstü bir abinizim. Malum korona süreci vs Corsa D 2011 1.4 O.V. Otogaz sistemli aracımı sık sık kullanmaya ihtiyacım yok.
Araç günlerce yerinden kıpırdamadığı için (akü iki yıllık -65 A Varta- olmasına rağmen) şarjını muhafaza edemiyor.

Hergün 10 dakika aracı 2000 devirde çalıştırarak şarjlı tutmaya çalıştım. Ancak iki gün sonra bile marş basacak kadar şarj kalmıyor.

Araçta Alarm ve kontak anahtarı takılınca çalışan Navimex Multimedya cihazından başka extra bir bağlantı yok. Şarj Dinamosu şarjında bir sorun yok.

Sizlere Sorularım;
* Aracın aküsünü tam şarja getirdikten sonra akü kutup başlarını çıkarsam şarjı daha uzun süre muhafaza eder mi?
* Aracın beyninde bir soruna sebeb olur mu?

İlgileriniz ve Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

Araçta herhangi bir sorun olmaz sökebilirsiniz. 10 mm lokmayla sökülür kutup başları. Sökmüşken 1 Tl ile kapakları açıp safsu ilavesi yapınız şarj tutmama sorunu sıvının azalması olabilir. Sökülüyken ayda bir şarj cihazınız varsa şarj ederseniz aküyü sağlıklı bir şekilde saklamış olursunuz

Not: Akü söküldüğüne tarih saat, yol bilgisayarı verileri ve kişisel ayarlar kaybolur bilginiz olsun. Ayrıca araç o.v olduğundan aracı hareket ettirmek istediğinizde parktan çıkmayacaktır.
 

sas_sas

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
24 Mar 2010
Mesajlar
788
Tepki puanı
12
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Corsa D 2011 de taşıma modu var mı?
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Bendeki Astra J 2017 model, araçta serviste takılan arka park sensörü haricinde standart dışı hiç bir eklenti yok. Aracı 10-15 gün kullanmasam bile sorun çıkarmadan tek marşla çalışıyor. Diğer aracımız olan 1991 model Vectra'yı 10-15 gün çalıştırmazsam sorun çıkarıyor. O araçta da sonradan takılan alarm var. Aracı alarmı devreye almadan anahtarla kilitlediğimde akünün daha uzun süre gittiğini gözlemledim. Vectra'yı 15 günden fazla kullanmayacağım durumlarda sorun yaşamamak için aküyü devreden çıkarıyorum. Komşumun yeni nesil (sanırım 3-4 yaşında olacak) Golf arabası var. Aracı 2 ay kadar bırakıp yurtdışına gitti. Bu arada sokakta asfalt çalışması yapıldı, eşi arabalarını çekmemi benden rica etti, Ben çalışmaz dedim ama araç tek marşla çalıştı. Araçta akü koruma sistemi varmış.
 
  • Beğen
Tepkiler: sas_sas

sas_sas

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
24 Mar 2010
Mesajlar
788
Tepki puanı
12
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Biraz öce aracın sigortalarını sırayla tak çıkar yaparak kaçak devreyi bulmaya çalıştım.
0,37 olan kaybın 0,07 sis farından, 0,11 i de bilgi sistemleri devresinden çıktı.
Alarm deversinden bir kayıp bulamadım. Belki de iyi bakamamışımdır..
Yani Kaçağın yarısını buldum. Diğer yarısı için Elektrikçi bir ustaya gideceğim.

Esas sorularımdan biri olan, Kutup başlarını çıkarmak sorun olur mu demiştim.. Halihazırda eksi kutup sökülü durumda.
Bakalım ne olacak?
 
Üst