Akü montajı ve sonrasında dikkat edilmesi gerekenler?

kaanrevan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
2,509
Tepkime puanı
27
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar. İnternetten bir satıcıdan Varta silver f18 modelini aldım. Akü geçen gün geldi. Montajını yaptırmadan önce tüm talimatlara bakmak istedim. Garanti belgesinde 2.maddede önemli bir bölüm var.

"Gerilimi 12.50 V 'un altında olan aküler yeterli şarj yapıldıktan sonra araca takılmalıdır" demiş.

Az önce digital multimetre ile 12.57 V olarak ölçtüm. Sanırım şarja taktırmam gerekmiyor.

Ancak vartanın şu linkinde verilen grafikte şuan bendeki yeni akünün sanırım doluluk oranı %75 - %80 civarında.

Şunu sormak istiyorum. Acaba aracın akü montajından sonra kaç saat çalıştırılması ve kullanılması gerekiyor ilk montajdan sonra tam şarj olması için? Bildiğim kadarıyla ilk montajdan sonra eğer %100 şarj olursa akünün ömrü daha fazla oluyor. Hatta bunun vartanın talimatlarının olduğu linkte "Başlangıç şarjı her zaman tavsiye edilir. Asla hızlı şarj etmeyin." cümlesi ile anlatmış. Ancak %75-80 de olan akü için başlangıç şarjını yaptırabileceğim sanayide bir yer yok. Kimse bu kadar ne detaya bakıyor, ne de umrunda. Bu nedenle bu konuda bilgisi olan arkadaşlar varsa önerilerini almak isterim. Şimdiden teşekkürler.
 
Merhaba arkadaşlar. İnternetten bir satıcıdan Varta silver f18 modelini aldım. Akü geçen gün geldi. Montajını yaptırmadan önce tüm talimatlara bakmak istedim. Garanti belgesinde 2.maddede önemli bir bölüm var.

"Gerilimi 12.50 V 'un altında olan aküler yeterli şarj yapıldıktan sonra araca takılmalıdır" demiş.

Az önce digital multimetre ile 12.57 V olarak ölçtüm. Sanırım şarja taktırmam gerekmiyor.

Ancak vartanın şu linkinde verilen grafikte şuan bendeki yeni akünün sanırım doluluk oranı %75 - %80 civarında.

Şunu sormak istiyorum. Acaba aracın akü montajından sonra kaç saat çalıştırılması ve kullanılması gerekiyor ilk montajdan sonra tam şarj olması için? Bildiğim kadarıyla ilk montajdan sonra eğer %100 şarj olursa akünün ömrü daha fazla oluyor. Hatta bunun vartanın talimatlarının olduğu linkte "Başlangıç şarjı her zaman tavsiye edilir. Asla hızlı şarj etmeyin." cümlesi ile anlatmış. Ancak %75-80 de olan akü için başlangıç şarjını yaptırabileceğim sanayide bir yer yok. Kimse bu kadar ne detaya bakıyor, ne de umrunda. Bu nedenle bu konuda bilgisi olan arkadaşlar varsa önerilerini almak isterim. Şimdiden teşekkürler.

üretimden itibaren 6 ayı geçmişse redresör şarjına ihtiyacı var. geçmemişse gerek yok. araç üzerine taktıktan sonra muhtemelen 20-30 kmde şarj olur denebilir. tam süreyi kestirmek zor. belkide 5 kmde şarj olur.akünüzün voltajı bana göre gayet iyi. çalıştırıp bir tur atın fazlada uğraşmayın derim.
uğraşmayın dememin sebebi bu aküler adamı çileden çıkarır. dünyanın gelişememiş yada gelişsede son kullanıcıya uygun fiyata ulaştırılamamış teknolojisi diye yorumluyorum ben.
 
üretimden itibaren 6 ayı geçmişse redresör şarjına ihtiyacı var. geçmemişse gerek yok. araç üzerine taktıktan sonra muhtemelen 20-30 kmde şarj olur denebilir. tam süreyi kestirmek zor. belkide 5 kmde şarj olur.akünüzün voltajı bana göre gayet iyi. çalıştırıp bir tur atın fazlada uğraşmayın derim.
uğraşmayın dememin sebebi bu aküler adamı çileden çıkarır. dünyanın gelişememiş yada gelişsede son kullanıcıya uygun fiyata ulaştırılamamış teknolojisi diye yorumluyorum ben.

Hocam akü varta, ve sözünün üzerinde üretim tarihi ile ilgili bir ifade yok. Ancak yanında verilen garanti evraginin üstünde "047A" yazıyor. Eğer bu işe üretim tarihi 6 ay olmak uzere. Sanırım Ocak ayının 4 ünde üretilmiş akü.

Redresör şarjı dediğiniz acaba aracin uzerindeki sarjdan farklı bir şarj mı?
 
Hocam akü varta, ve sözünün üzerinde üretim tarihi ile ilgili bir ifade yok. Ancak yanında verilen garanti evraginin üstünde "047A" yazıyor. Eğer bu işe üretim tarihi 6 ay olmak uzere. Sanırım Ocak ayının 4 ünde üretilmiş akü.

Redresör şarjı dediğiniz acaba aracin uzerindeki sarjdan farklı bir şarj mı?

1 - Varta Akü Üretim Tarihi: Rakam ve harften oluşan "4 karakterli" bir kodla veriliyor. Örneğin, 275C

İlk iki rakam günü, üçüncü rakam yılı ve harf ayı belirtiyor.

27 : 27. gün
5 : 2015 yılı
C : Mart ayı

Örnekte verilen kod, akünün 27 Mart 2015 tarihinde üretildiğini gösteriyor. "Ay" sıralaması ise şu şekildedir:

A: OCAK
B: ŞUBAT
C: MART
D: NİSAN
E: MAYIS
F: HAZİRAN
G: TEMMUZ
H: AĞUSTOS
J: EYLÜL
K: EKİM
L: KASIM
M: ARALIK

Not: "I" harfi, rakamlarla karışmaması için ihmal ediliyor. Böylece "A", ilk ay (OCAK)"; "M" ise son ay (ARALIK) oluyor.
(alıntıdır)


redresör şarjı sabit voltaj sabit akım olması lazım. tam hatırlamıyorum .burda anlatmış..
https://www.youtube.com/watch?v=JfYzCcdbsws
 
Geri
Üst