aracım buz tuttu nasıl cözucem?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan metin_7
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

metin_7

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2011
Mesajlar
1,176
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaslar yrn aracımlaa ıse gıtmek mecburıyetındeyım ve aracım ıkı haftadan berıdır yatıyor tabı istanbulda oldugum ıcın yogun kardan dolayı donmus bır sekılde aracımda kar lastıklerı var cıvılı gıdısınde sorun cıkartıcagını pek sanmıyorum ama camlarım kaputum buzz tutmus durumda sıcak su dokersemde muhtemelen catlıycaktık ne yapmam gerekıyor nasıl camlardakı buzu cözebılırım yardım edersenız sevınırım? :rolleyes:
 
sıcak su değilde oda sıcaklığında beklemiş su ile kapı aralarına ve cama dökersen buzu çözebilirsin
 
Geçenlerde açılmayan kapılarıma kolonya döktüm ve direk açıldı, sürekli kullanımda alkolün zararı olacağı kesin ama mecbur kalındığı durumlarda en iyi çözümlerden. Ilık su veya değişik markaların da buz çözücüleri kullanılabilir.
 
iş gitmeden önce biraz erken in aşağıya 15-20 dk çalışsın motor ısınınca tüm sıcak havayı cama ver ama kesinlikle içeride buğu varsa bezle yada elinle dokunma içeridende donar. 15-20 dk gibi sürede camlar pırıl pırıl olur.
 
peki ıkı haftadan berıdır aracımı hıc calıstırmadım daha once karda kullanmadıgım ıcın soruyorum antıfırızımde var ılk calıstırdıgımda bır sorun olurmu yada calıstırmadan once dıkkat edecegım bır konu varmı?
 
antifriz kaç derece? zaten olmuşsa olan olmuştur. eğer yeterli antifriz yoksa blok içinde donan sıvı zarar vermiştir biryerlere. eğer kar deneyiminiz yoksa istanbul'u tv'den görüyoruz ben dışarı çıkmayın derim. sizlik bir durum olmasada karşı taraf belki sorun çıkartır yada illaki güzargah üzerinde kaza olur yolda kalırsınız falan filan... ama illa çıkacağım diyorsanız mesela bu gece inip aracı bir süre çalıştırın hatta yavaş yavaş turlayıp biraz tecrübe kazanın. hem araç ısınmış ve hareket etmiş olur hem sizin direksiyon tepkilerinizi görmüş olursunuz kar ve buzda. ama diyorum ya yavaş yavaş. geçenlerde ben 15-20km/s hızla spin attım kavşaktan dönerken düşünün artık. araç LPG'li ise ben araç LPG'ye geçene kadar beklenmesi taraftarıyım ilk çalıştırmada. belki ilk marşta aracınız beklediği ve soğuk dolayısıyla çalışmayabilir 2 veya3. de çalışr.
 
Bencede aracı çalıştır bırak 15-20 dk kendi kendine ısınsın cam resitansınıda çalıştır kaloriferide 1. veya 2. kademeye camlara ver ve aracı terket :) 20dk sonra bezle camları dışardan silersin oldu bitti.
 
bu sabah işe gitmek için aracın başına gittğimde araç kardan görünmüyordu.yol bilgisayarında sıcaklık derecesi -15,5C görünüyordu. aracı yıkadığım fırça ile karlarını temizledim, kapısı açılırken zorlandı biraz ama açıldı. sonra aracı çalıştırdım,kaloriferi camlara verdim 9.kademede rezistansları çalıştırdım ve aracın camlarındaki buzu kullanmadığım bir CD ile kazıdım :D sonra bastım gittim. ha el freniniz çekik ise donmuş olabilir. sizi en çok sıkıntıya sokacak olanda odur..
 
2 hafta boyunca karın altında kalmış ve hiç çalışmamış :confused: Önce bi marş bassın çalışsın da gerisi kolay. Soğuk hava en çok aküyü zorlar, inşallah boşalmamıştır. En kötü 2 günde bir 15 dak çalıştırmalıydınız motoru.
 
arkadaşların dediği gibi sabah aracı çalıştırıp kaloriferi en yüksek dereceye ayarlayıp ön camla verin arka cam rezistansını da açın 15-20 dakikaya buz çözülür zaten. ancak dikkat etmeniz gereken aracı çalıştırdığınız gibi kaloriferi açıp ön cama verin ki kalorifer kademe kademe ısınsın ve camda çatlak oluşmasın. yoksa ısındıktan sonra sıcak havayı birden cama verirseniz çatlama riski olabilir....
 
Geri
Üst