Aracım Çok Yakıyor Diyenlere!!!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan eyup01
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

eyup01

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2008
Mesajlar
1,045
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Tamamen Alıntıdır.

Aracım çok yakıyor diyenlere

ARACINIZ COK YAKIYORSA
* İ
lk olarak 1 lt. su şisesine benzin koyarak aracin benzinde tuketimi kontrol edilir. Benzinde cok yakiyorsa, problem benzin sistemindedir. Boşuna gazda problem aranmamalıdır. Benzindeki problem halledildiginde gazdaki problem de otomatik olarak ortadan kalkacaktir. Benzin sisteminde tum problemler halledildikten sonra gaz kontrolune gecilmelidir. Unutulmamalidir ki, benzinde problem varken gazdaki problemi cozmek mumkun degildir.
* Arac yağ yakiyorsa ve su eksiltiyor ise motorda problem var demektir. Dolayisiyla sadece gazi degil benzini de cok yakar.
* Regulator takilmadan once triger kayisi degismisse triger kayisi sente atlamis olabilir. Triger kayisi sente araliginin fazla olmasi, aracin hem gazi hem de benzini cok yakmasina sebep olur.
* Subaplar fazla siki veya gevsek olabilir.
* Arac rektifiyeden cikmissa motor ust kapagi fazla taslanmis olabilir. Fazla taslanmissa yanma odasi hacmi daralir ve hararet yapar. Hararet yapan ve motoru zarar goren arac sadece gazi degil, benzini de cok yakar.
* Buji ve buji kablolari eski ise tam atesleme yapamadigi icin yanmamis gaz cikabilir. Dolayisiyla yakit tuketimi cok olur.
* Platin ve ateslemesi problemli ise gazi ve benzini tam yakmaz veya cok yakabilir.
* Karburatore giren hava miktari gereginden fazla ise yakiti cok yakar. Ayrica;
* Mikser hava aliyorsa gazi cok yakar.
* Regulatordeki tamir takimi uygun degilse (genelde sonradan takilan ve orijinal olmayan yedek parcadan kaynaklanir) gaz ayari iyi yapilamaz ve bu cok yakmaya sebep olabilir. Bu nedenle orijinal yedek parca kullanilmalidir.
* LPG kacagi olabilir. Kacak olan bolgede genellikle terleme veya buzlanma olur.
* Regulatore gelen kalorifer suyu yanlis yerden alinmis veya su gelisinde problem olmasi cok yakmaya sebep olabilir.
* Regulatordeki hava ayar vanasi cok acilmis olabilir. Sayet hava ayar vidasi cok az acildiginda veya kisildiginda aracin rolantisinde degisme olmuyorsa arac bir yerlerden hava aliyordur. Bu hava alma problemi de genelde karburator alt takozu veya westinghouse dan kaynaklaniyordur.
* Araba hararet yapmissa, regulatorun su tarafi deforme olmus ve gazi tam buharlastirmiyor olabilir.
* Aracin benzinde gaz analiz degerleri iyi degilse problem benzin sistemindedir. Dolayisi ile bu problem ortadan kaldirilinca dogrudan gazda da problem ortadan kalkacaktir.
* Aracta hava ayar vidasi varsa (genelde enjeksiyonlu araclar icin soz konusudur) kisilmasi gerekir.
* Kilometre teli arizali olabilir.


ROLANTI PROBLEMI VAR ISE
* Arac benzinde calisirken rolantide problem var mi bakilir. Sayet problem yoksa gazdaki problem icin asagidaki secenekler incelenir.
* Karburator kelebegi arizali olabilir. Bu durum aracin rolantisinin bozulmasina sebep olabilir ve cok yakma problemi gorulebilir.
* Aracta manifold hava aliyorsa, arac rolanti tutmaz.
* Buji ve buji kablolari eski ise rolanti bozulabilir.
* Karburator alt takozu hava aliyorsa rolanti bozabilir. (yukselir)
* Karburator kelebegi arizali ise (kelebek millerininin bulundugu yerden hava aliyorsa) arac rolantide durmaz ve cok yakar.
* Regulator diyafram ve contalari bozulmus olabilir. (Tamir takimlarin 50.000 Km.de degistirilmelidir).
* Regulator rolanti ayari iyi yapilmalidir.
* Aractaki westinghouse da problem olabilir.
* Regulatordeki diyafram patlak olabilir. Regulator yetkili serviste kontrol ettirilmelidir.
* Rolanti avans ayarindan bozuluyor olabilir.
* Regulator icinde biriken kostik ayda bir kez bosaltilmalidir.
* Benzinde arac rolantisi normal degerlerinde olmalidir.
* Regulator selenoid vanasi kontrol edilmelidir.
* Motor da hava cikis yeri varsa o tikali olabilir.
* Regulatore 12 volttan dusuk voltaj geliyorsa rolanti problemi dogabilir.

ARAC KOKU YAPIYORSA
* Regulator diyafram ve contalari bozulmus olabilir. Tamir takimini degistirin.
* Aracinizda gaz kacak kontrolu yaptirin.
* Egsozunuz patlak veya delik olabilir.
* Araba hararet yapmissa, regulator su tarafi deforme olmus ve gazi tam buharlastirmiyor olabilir.
* Radyatorde delik olmasi veya tikali olmasi kokuya sebep olabilir.
* Istasyondan alinan gaz kotu olabilir. Istasyonu degistirin.
* Manifold contasindaki su girisi atesleme odasina su kaciriyorsa aracta su eksiltir ve hararet yapar.

ARAC GAZDA KESIKLIK YAPIYORSA
* Regulatorun rolanti deligi tikali olabilir.
* Regulatorun selenoid vanasi arizali olabilir.
* Araba tekliyorsa bujiler veya buji kablolari kotu durumda olabilir.
* Araba gazi kesik kesik aliyorsa ya kagit filitre tikalidir ya da samandirada problem vardir.

ARAC GEC CALISIYORSA
* Arac gec calisiyorsa platinde problem olabilir, kompresoru dusuk olabilir veya subap ayari iyi olmayabilir.
* Distributor, buji veya kablolar eskimis olabilir.
* Avans ayari iyi olmayabilir.
* Regulatorun hava ayari iyi yapilmamis olabilir.

ARAC STOP EDIYORSA
* Westinghouse da kacak varsa rolanti bozulur ve araba stop edebilir.
* Karburator hava aliyorsa fren yapinca araba stop edebilir.
* Arac hareket halinde iken vites bosa alinip frene basildiginda arac stop ediyorsa frenler kaciriyor olabilir.
* Karburatorlu araclarda arac calisirken vites bosta iken stop ediyorsa hava fazla geliyor olabilir.

DIGER PROBLEMLER
* Tankin ustu terliyorsa kacak olabilir veya ortamin sicakligi ile tankin bulundugu yerin sicaklik farki fazla olabilir.
* Araba hararet yapmis ve radyatorde su kalmamis ise diyafram patlak olabilir.
* Gaz deposunda gaz var ama gaz beyne ulasmiyorsa samandira arizali veya pislik tutmus olabilir. (Samandira emisi temizlenerek problem halledilebilir)
* Yakit secici anahtar yanmis ise sarj dinamosu bozuk veya aku fazla sarj edilmis olabilir.
* Arac cok hararet yapiyorsa, motor contasi kalitesiz olabilir.
* Arac yokus asagi veya bos viteste stop ediyorsa gazla benzin karisiyor olabilir. Benzin geri donus valfi (cekvalf) takilmalidir.
* Enduksiyon bobini akimi yuksek ise meksefeyi, o da platini yakar (karburatorlu araclar icin). Bu durum aracin benzinde 3.000 dev/dk.dan sonra patirti yapmasina gazda cekmemesine sebep olabilir. Ayrica enjeksiyonlu araclarda benzinde iyi ama gazda cekmiyorsa eksantrik mili bozuk olabilir.





Arkadaşlar tamamen alıntıdır. Formumuza koymak istedim belki işinize yarar.
:good:
 
Sağolun, umarım arkadaşların işine yarar.
 
Güzel paylaşım.;)
 
paylaşım için teşekkür ederim ;)
 
faydalı bilgiler, teşekkürler
 
Geri
Üst