Herkese merhaba. Aracım 2013 model astra 1.4 turbo j kasa. 95000 km de otomatik vites. Ozellikle bayır yukarı giderken ya da aracı zorlayınca ekranda aracınızı en kısa sürede servise götürün uyarısı çıkıyor ve araç sanki performanstan düşüyor. Yetkili servise götürdüm P0299 uyarısı aldiklarini ve aracın turbo borularinin patlak oldugunu soylediler. Turbo borularini degistirdim. Sonra iki hafta sorunsuz kullandiktan sonra ayni uyariyi yine verdi. Yine servise goturdum yine P0299 uyarisi aldiklarini bu sefer wastegate parcasinin takili kaldigini turbonum komple degismesi ya da revizyona girmesi gerektigini soylediler. Ben de artik onlara guvenmedigim icin araci servisten aldim. Yardimci olabilecek kimse var mi acaba ? Herkese tesekkurler.
Ulaş Bey merhaba arıza koduna göre yurtdışı forumlarından bulduğum sebebler hangileri arcınıza uygunsa o adımları kontrol etmek gerek yada direk wastegate değişip denemek gerekir. Burda bulamazsanız ebay üzerinden alınıp denenyebilirsiniz. Eğer doğru parçaya baktıysam 40 dolar gibi bir fiyatı var.
P0299 Arızasının Sebepleri
1) Turbo hava çıkış hortumunun delinmesi-yırtılması-çıkması. Turbo şarj basınçlı hava üretse bile, bu hava motora iletilemiyordur.
2) Turbo şarjda eğer wastegate üzerinde
varsa,
a) Bu mekanizmanın basınç tüpündeki diyafram yırtılmış olabilir.
b) İtme kolu eğilmiş, tutukluk yapıyor olabilir.
c) Bypass(wastegate) klapesi sıkışıp kalmış olabilir, aşırı kurumdan kapanmıyor olabilir, ayarı bozuk olabilir.
d) Wastegate mekanizmasını kumanda eden “turbo basınç kontrol valfi” bozuk olabilir.
e)Wastegate mekanizmasını çalıştıran ince kauçuk hortumlar, delik, çatlak, yırtık olabilir veya yerinden çıkmış olabilir.
3) Turbo şarj eğer vgt(değişken geometrili) ise;
a) Değişken kanatçık mekanizmasını çalıştıran sistem elektrikli motorsa, bu arızalı olabilir, bu durumda büyük ihtimalle başka arıza kodları da okunacaktır.
b)Değişken kanatçık mekanizmasını hareket ettiren bir diyaframlı basınç/vakum tüpü varsa, bu arızalı olabilir.
c)Değişken kanatçık mekanizmasını hareket ettiren bir diyaframlı basınç/vakum tüpüne bağlı olan ince kauçuk hava hortumlarınde delik-çatlak veya yerinden çıkma olabilir.
d) Değişken kanatçık mekanizmasını hareket ettiren bir diyaframlı basınç/vakum tüpünü kumanda eden “turbo basınç kontrol valfi” arızalı olabilir (başka arıza kodları da olabilir).
e) Değişken kanatçık mekanizmasının (kanatçıkların) aşırı kurum bağlamış olması veya mekanik bir arızası olması
4) Emme manifoldunda veya hava giriş hattında kaçak-sızıntı vardır.
5) Turbo şarjın mekanik olarak arıza yapması. Turbonun kompresör veya türbin kanatçıklarının eğilmesi, kırılması. Turbo mil yataklarının boşluk yapması.
6) Turbo şarj ünitesinin aşırı kirlenmiş-kurum bağlamış olması.
7) Düşük yakıt basıncı, dizel yakıt pompasının yetersiz yakıt basması.
8) Düşük motor yağı basıncı.
9) EGR sistemi arızası.
10) Turbo basınç sensörü arızası (buna dair arıza kodu var mı bakılmalıdır)
11) Intercooler sisteminde tıkanıklık veya kaçak.
12) Tıkanmış-aşırı kirli hava filtresi.