astra 1.3 cdti sistemler buzda/karda devre dışı kaldı :((

zamazingo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ocak 2011
Mesajlar
52
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar dün başımdan geçen bir olayı sizinle paylaşmak istiyorum. ankarlılar bilir çubuk ilçesinin ilersinde dağın tepesinde tektonik bir göl vadır. KARAGÖL. 4 arkadaş gezmek amaçlı oraya gittik. göl vadide olduğu için güneş almayan bir yer. ve yerdeki kar artık buza dönmüş. arabamı 1 ay önce aldım ve ilk iş 4 adet mıchelin a4 lastik taktırmak oldu. neyse gölün çevresinde %8 i bile geçmeyecek eğimde bir yokuş vardı ve tepeden bordo bir tempra. bende oraya çıkmaya çalıştım. ilk denememde başarılı olamadım. sonra easytraonic şanzımanlarda kar modu var. onu aktif edip deneyeyim dedim nafile 2-3 dk zorladım olmadı. birden gösterge tablosunda TC plus ve servis lambası yandı. grafik bilgi ekranı gidip geldi. kalorifer fanı 0'a derecesi de 22 ye düştü. teybi kapandı ve bc ayarları sıfırlandı. hemen kontağı kapadım ve biraz bekledikten sonra yeniden çalıştırdım. göstergede sadece servis lambası açık kaldı. ankara ya dönerkende yolda söndü. bu yaşadıkları üzerine opel servisi aradım ve bir ustaya bağladılar. yukardaki yaşadıklarımı anlattım usta bana "olur öle arada bir, getirin bi kontrol ettirelim" dedi. daha önce buna benzer durumla karşılaşan oldu mu diye sordum. "arabamın modeli 2011 olduğu için 2007 ve öncesi easytroniclerde buna benzer sorunlar vardı ama sizinkinde olamaması lazımdı" dedi. acaba aranızda benim başıma gelen benzer bir olayı yaşayanınız var mı? yukarıya çıkan temprayı ve bu sistemlerin devre dışı kalmasını görünce arabadan soğudum. belki yaşadığım şokun etkisiyle farketmedim ama esp ve benzeri aktif güvenlik sistemleri de devredışı kalmış olabilir. bu sorunu sürekli yaşayan birileri var mı? merak ediyorum. canım sıkılacaksa satacağım arabayı...:cry::cry::cry:
 
benım basıma 2 kez geldı eastronık sanzımanı cok sıkıstırıdgında servıs lambası yanıyor ve bırsure sonra sonuyor ...
sonmeseydı ozaman problemdı gene ucuz yırtmıssın..
bu arada kar modunu kullanmak yerıne trıptonıkte 2 de kalkmayı dene daha etkılı oluyor .. bence
 
Ya manuel dışındaki şanzımanların hepsi işte oto.easy v.s bu şanzımanlar kış şartlarında pek randımanlı olmazlar kışlık lastik ise mıchelın 5 para etmez 3ay karda buzda gezen biri olarak bunu kesin ve net diyorum mıchelın karda buzda işe yaramaz en iyisi yokohama ve lassadır kullanıyoruz karşılaşıyoruz biliyorum
göstergelere gelince sönmüşlerse bir sıkıntı yok korkmayın boşuna
vede bir aracta ne kadar özellik varsa o kadar sorun demektir derim araclarımda cokta özellik aramam klima aırbag ve abs oldumu yeterlidir bana göre
 
benim aracımda hankook i-pike var ve o kar moduna hiç ihtiyaç duymadım ne karda ne buzda.. ihtiyaç duysamda kullanmayı pek düşünmem zira aracı 2. viteste kalkmaya zorluyor, şanzıman ve balata açısından pek sağlıklı olduğunu düşünmüyorum
 
Lassa Snowways Era var bende. Geçen gün tabiri caiz ise cıncıg gibi buzda rampa yukarı kalkmadı araç:) Aynı yerde komşunun A4'de kalkmadı. Michelin kar lastiği vardı onda da. Kalkmayınca biraz geriden aldım kalktı:)
Kısaca kar lastiklerine de fazla güvenmeyin :)
 
dizel araçlar yüksek torkla çalıştıkları için kar ve buzlu yollarda benzinli araçlara göre daha zor hızlanır ve daha çabuk patinaja düşer ayrıca aracınız 4 5 kişi olduğunu düşünürsek aracınız ön tarafı hafiflemiş ve lastikler çok daha rahat bir şekilde patinaja düşmüşte olabilir

aracınızı zorladıktan sonra aracınız da bazı lambalar yanmış ve bazıları da sönmüş bu durumda pek fazla bişey diyemem ama balatalar aşırı ısınınca easytronik araçlarda vites kendisini koruma altına alıp arıza ışığı yakmış olabilir
 
aracımın üstündeki lastiği oto dergisindeki test sonuçlarına göre almıştım. testte goodyear, lassa ve continental öneriliyordu. ancak kuru ve ıslak zeminde en iyi performansı michelin vermişti. hen dönüş dürenci düşük hemde ekeonomik lastik diye altım. kar perforansının çok iyi olmadığını biliyorum. zaten kar bi yağıyor 2-3 gün yerde kalıyor. anayollarsa hep açık. benim asıl takıldığım nokta sistemlerin devre dışı kalması. böyle bir saçmalığı kabullenemiyorum. aktif güvenlik paketi üst seviyede araba alıyorsunuz bir yokuşu çıkamadığınız için arabanın tüm sistemleri devre dışı kalıyor. virajlı bir yolda ESP nin sistem arızasından devre dışı kaldığını bir düşünsenize. maazallah sonumuz olur. şimdi niye bu kadar para döktüm araca düşünüyorum. kaliteli ve az yakıyor çok memnunum ama ufak bir zorlanmada sistemler böyle devre dışı kalacaksa çin arabası alsam daha iyiydi.
 
arkadaşlar az önce opel servisten geldim. yaşadığım olayı anlattıktan sonra arabayı kontrol ettiler ve sistemin kendini devre dışı bıraktığını, bunun da uzun patinaja düşme veya zorlamada aracın aktif güvenlik sensörlerinin hata okuduğunu ve bunun üzerine de sistemin araba çalışır durumda iken devreden çıktığını belirttiler. kontağı kapatıp açınca tekrar eski ayarına dönermiş... :confused: ayriyetten bu durumun rutin bir şekilde tekrarlanabileceğini aracın sistem güvenliği için bu şekilde kendisini bypass ettiğini açıladılar. bu arada ön teker ve arka teker kalibrasyonu ile şanzımanı kontrol ettiler ve sensörlerin aktif olarak çalıştığını ve doğru ölçümler yapmaya devam ettiğini söylediler. :confused:
arabayı fazla zorlamazsam sistemlerin sorunsuz çalışacağını da garanti ediyorlar. bu arada da araca ses izolasyonu (motor ve lastik gürültüsü) + tam kaput filmi + yarı çamurluk filmi + boya koruma + cam suyu iticisi + döşeme leke koruması yaptırmak için servise bıraktım. akşam alacağım
şimdilik açıklamaları bu yönde... sistemle ve şanzımanla ilgili kesin garanti veriyorlar. biraz evhamlı olduğumu gördüklerinden sanırım 2+2 yıl garantisi vereceklerini söylediler, tabi ki tüm bakım işlerini 2 yıl boyunca yapırmam şartıyla...:)
 
eren bey aynı sorunu bende yaşadım..2008 model benim araba eastyronic şanzımanların kaderi diye ifade edldi usta tarafından bir kısım müşterimzde olan şey onlardan biride siz olmuşsunuz dendi zorlamaya bağı bu hatayı veriyormuş arkadaşımızın dedği gibi ucuz yırtmışsınız kar modu bizim opelde hikaye daha önceki yorumlardaki gibi tirptonikte 2yle kalkmak daha iyi oluyor opel vede toyotadaki m/m givi çağın gerisinde kalmış otomatiklerin kaderi bu....volkswagendeki dsg vb şanzımanlara geçmemiz dileğiyle...tekrar geçmiş olsun
 
tiptronic 2 veya otomatikteyken kar moduyla kalkmak arasında ne fark var arkadaşlar???
aynı şey değil mi ikisi de?
 
Geri
Üst