Astra 1.4T Rolantide Titreme ve Stop Etme

humerus06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhabalar Vec.B geçmişimizden sonra Fiesta, Clio ve en sonunda FD6 Civic derken tekrar Opel'e geri dönüş yaptık 2012 1.4T Astra Sport ile Prins LPG sistemi var bu arada bir hafta önce aldık :)

Bir sıkıntım var arabam sabahları ilk çalıştırmada vs sıkıntısız çalışıyor ama aklıma takılan bir sorunum var çalıştırıp belli bir süre yol yaptıktan sonra ara sıra (gözlemlediğim sadece lpg'de çalışırken) kırmızı ışıkta beklerken ya da dur kalk trafikte iken vitesi boşa aldığımda bir titreme oluyor. Bu esnada devir dalgalanması oluyor biraz düşüp yükseliyor ve normale dönüyor. Sonuncusunda aynı şekilde olduktan sonra anlayamadığım bir şekilde stop etti ve canım çok sıkıldı bu olaya. Aldığımız abiyi aradım hemen ben gazı farklı yerlerden aldığımda (kendisi sürekli Opet kullanmış bir tomar yakıt fişini de verdi bu arada) veya gaz çok az kaldığı zamanlar yapıyordu ara sıra bunu dedi. Ama açıkçası yine de tedirgin olmadım desem yalan olur. Honda'ya gazı en kötü yerden de alsam ne bir günden bir güne arıza lambası yaktı ne de böyle titreme oldu :( Her neyse bugün bir Prins bayisine gidip gaz ayarına baktırayım dedim her şey normal dediler. Kimisi boğaz kelebeğini temizlet diyor kimisi 1.4T motorların LPG ile kullanımında ortaya çıkan kronik bir sorun bu diyor ki almadan LPG ile uyumunun baya bir arraştırdım ama bu şekilde bir sorun yaşayanla karşılaşmadım o yüzden kafam baya bir karıştı. Fikriniz varsa yardımcı olursanız çok sevinirim. Hepinize çok teşekkür ederim :)
 
Dediğiniz sorun boğaz kelebeği kirlenmiştır balata spreyi ile temizletilmesi gerekir
 
LPG'li arabada kurum olmaz. Boğaz kelebeğinin kirlenmesi, temizleme vs. bunlardan ziyade ateşleme sistemine bakılacak.
Bujiler, lpg kalibrasyonu bunlarda bir sorun var mı kontrol edilmeli.

Benzinde de aynı sorunu yaşıyorsanız sübapları kontrol etmek lazım, motor kompresyonu ölçülüp silindilerde kaçak var mı bakılır.

Adım adım gidecek iyi bir motor ustası bulmanız lazım önce.
 
LPG'li arabada kurum olmaz. Boğaz kelebeğinin kirlenmesi, temizleme vs. bunlardan ziyade ateşleme sistemine bakılacak.
Bujiler, lpg kalibrasyonu bunlarda bir sorun var mı kontrol edilmeli.

Benzinde de aynı sorunu yaşıyorsanız sübapları kontrol etmek lazım, motor kompresyonu ölçülüp silindilerde kaçak var mı bakılır.

Adım adım gidecek iyi bir motor ustası bulmanız lazım önce.

Hocam benzine bu bahsettiğim sorunlar yaşanmıyor
 
kelebeğe temizlik ilk ve en ekonomik başlangıç olur. yağ buharı malesef turboya ve ordanda mecburen kelebeğe ulaşıyor.
 
kelebeğe temizlik ilk ve en ekonomik başlangıç olur. yağ buharı malesef turboya ve ordanda mecburen kelebeğe ulaşıyor.

Sağolun Hocam Ankara'ya dönüşümde ilk olarak buna baktırmayı düşünüyorum
 
Benzinde bu sorun olmuyorsa ki olmuyor yazmissiniz yeni gordum lpgci ayar yapmali
 
ufacık bir vakum hortumu gevşese bile dediğiniz sorunu yapar... Siz öncelikle kelebek boğazını temizletin. kelebekteki deliklerden tıkalı olanlar da olabilir.
 
geçmiş olsun aracınızın ateşleme bobini son anlarını yaşıyor
 
Geri
Üst