Astra 1.5d 9at şanzıman hakkında problem

yigitertas

Kayıtlı Kullanıcı
16-Bursa
Katılım
5 Mar 2024
Mesajlar
4
Tepkime puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Merhabalar, 2023 nisan ayından beri astra 1.5d 9at edition 2021 (21.000km) kullanıcısıyım.Aracın şanzımanı hakkında eleştirilerim vardı ve birkaç sorum.Öncelikle aracın kış aylarına giriş yapmasıyla ilk çalıştırmalarda devrini yükseltip motoru hızlı şekilde ısıtmaya çalıştığını farkettim.Fakat bu ısıtma ve devir yükseltme olayı abartı gelmeye başladı.Sürekli olarak aracı evden çıkardıktan sonra mahalle aralarında manevra yapmak için fren pedalına baskı uyguladığımda,araç devrini yükseltiyor 1.500 devirlere kadar çıkıyor bu anormal gelmeyebilir fakat frene çok fazla güç uygulasamda araç kendini sanki gaz pedalı basılı kalmış gibi ileri götürüyor ve durmakta sorun çıkarabiliyor.Sorundan kastım istemediğiniz şekilde arac durmasını hedeflediğiniz yerde durmuyor bu durum birkaç kere kaza riski oluşturdu.Bakımları yaklaştı acaba ondan mı diye düşündüm,bakımını 2023 aralık başında yaptırdım ve hala aynı olay devam ediyor.Aracı çalıştırdığım gibi yola başlayan birisi değilim 1 dk kadar rolantide bekletip öyle yola çıkıyorum ve ona rağmen böyle yapması beni şaşırttı.Daha önce otomatik arac kullanmadığım için pek hakim değilim otomatik vites araçlara,bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim
 
Merhabalar, 2023 nisan ayından beri astra 1.5d 9at edition 2021 (21.000km) kullanıcısıyım.Aracın şanzımanı hakkında eleştirilerim vardı ve birkaç sorum.Öncelikle aracın kış aylarına giriş yapmasıyla ilk çalıştırmalarda devrini yükseltip motoru hızlı şekilde ısıtmaya çalıştığını farkettim.Fakat bu ısıtma ve devir yükseltme olayı abartı gelmeye başladı.Sürekli olarak aracı evden çıkardıktan sonra mahalle aralarında manevra yapmak için fren pedalına baskı uyguladığımda,araç devrini yükseltiyor 1.500 devirlere kadar çıkıyor bu anormal gelmeyebilir fakat frene çok fazla güç uygulasamda araç kendini sanki gaz pedalı basılı kalmış gibi ileri götürüyor ve durmakta sorun çıkarabiliyor.Sorundan kastım istemediğiniz şekilde arac durmasını hedeflediğiniz yerde durmuyor bu durum birkaç kere kaza riski oluşturdu.Bakımları yaklaştı acaba ondan mı diye düşündüm,bakımını 2023 aralık başında yaptırdım ve hala aynı olay devam ediyor.Aracı çalıştırdığım gibi yola başlayan birisi değilim 1 dk kadar rolantide bekletip öyle yola çıkıyorum ve ona rağmen böyle yapması beni şaşırttı.Daha önce otomatik arac kullanmadığım için pek hakim değilim otomatik vites araçlara,bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim

benim aracımda aynen bahsettiğiniz şekilde davranıyor. aslında anormal bir durum değil, yani araçta yada şanzımanda her hangi bir sıkıntı yok. dediğiniz şekilde soğuk havalarda, araç motor için optimal sıcaklığa ulaşmak istiyor o yüzden de deviri yüksek tutuyor. manuel araç olsa sıkıntı olmaz, duracakken boşa atar frene basarsın ama otomatik olunca vitesi boşa atamıyorsun, haliyle rölanti yüksekken araç ilerlemek istiyor.
ben soğuklarda ilk çalıştırmada aracın rölantisinin normale dönmesini bekleyip öyle hareket ediyorum. ilk çalıştırmada 1500 devirle başlayıp yaklaşık 1 dk sonra 800 devirlere düşüyor. bu süreçte ben camdaki buzları kazıyorum mesela :)
 
benim aracımda aynen bahsettiğiniz şekilde davranıyor. aslında anormal bir durum değil, yani araçta yada şanzımanda her hangi bir sıkıntı yok. dediğiniz şekilde soğuk havalarda, araç motor için optimal sıcaklığa ulaşmak istiyor o yüzden de deviri yüksek tutuyor. manuel araç olsa sıkıntı olmaz, duracakken boşa atar frene basarsın ama otomatik olunca vitesi boşa atamıyorsun, haliyle rölanti yüksekken araç ilerlemek istiyor.
ben soğuklarda ilk çalıştırmada aracın rölantisinin normale dönmesini bekleyip öyle hareket ediyorum. ilk çalıştırmada 1500 devirle başlayıp yaklaşık 1 dk sonra 800 devirlere düşüyor. bu süreçte ben camdaki buzları kazıyorum mesela :)
Bursa'da merkezde yaşadığım için buzlanma kadar soğuk hava ile karşılaşmadım ama dediğiniz şekilde devrini düşürüp hareket etsemde aynı olay oluyor,motor ısındıktan sonra sıkıntı yok zaten.3 silindir olduğundan diye düşünüyorum
 
Bursa'da merkezde yaşadığım için buzlanma kadar soğuk hava ile karşılaşmadım ama dediğiniz şekilde devrini düşürüp hareket etsemde aynı olay oluyor,motor ısındıktan sonra sıkıntı yok zaten.3 silindir olduğundan diye düşünüyorum
Kullandığım 1.6cdti motorlu araçta pasif dizel partikül temizliği esnasında devir yükselir ve düşük hızlarda durmaya çalışırken aracı zapt etmek zorlaşır, frene daha fazla basmak gerekir. 1.5d psa motorunun huyuna husuna yabancıyım ama aracınızın motoru bahsettiğiniz durumlarda pasif dizel partikül temizliği yapıyor olabilir mi?

Bu arada dizel motoru soğuk havada 10dk da rolantide çalıştırsanız ısınmaz. Hareket halinde 2000-2500 dd civarında yavaş sürerek ısıtabilirsiniz.
 
Kullandığım 1.6cdti motorlu araçta pasif dizel partikül temizliği esnasında devir yükselir ve düşük hızlarda durmaya çalışırken aracı zapt etmek zorlaşır, frene daha fazla basmak gerekir. 1.5d psa motorunun huyuna husuna yabancıyım ama aracınızın motoru bahsettiğiniz durumlarda pasif dizel partikül temizliği yapıyor olabilir mi?

Bu arada dizel motoru soğuk havada 10dk da rolantide çalıştırsanız ısınmaz. Hareket halinde 2000-2500 dd civarında yavaş sürerek ısıtabilirsiniz
Partikül temizleme olsaydı yaz aylarında da yapardı bahsettiğim durumu,kış aylarında motoru ısıtmak için yapıyor devir yükseltme detayını.Tabiki ne kadar devir çevirirse o kadar hızlı ısınır dediğiniz gibi ama evimin konumu cadde,anayol gibi yerlere biraz uzak kaldığı için hemen ısınamıyor devir çeviremediğinden, sonucunda dediğim olay oluyor.Yanlış anlamazsanız 1.5d 122hp motor psa değil gm üretimidir
 
Partikül temizleme olsaydı yaz aylarında da yapardı bahsettiğim durumu,kış aylarında motoru ısıtmak için yapıyor devir yükseltme detayını.Tabiki ne kadar devir çevirirse o kadar hızlı ısınır dediğiniz gibi ama evimin konumu cadde,anayol gibi yerlere biraz uzak kaldığı için hemen ısınamıyor devir çeviremediğinden, sonucunda dediğim olay oluyor.Yanlış anlamazsanız 1.5d 122hp motor psa değil gm üretimidir
Estağfurullah neden yanlış anlayayım, doğrusunu öğrenmiş oldum.

Kışın 5km git 5 km gel kısa mesafe gittiğim için motor optimum sıcaklığına kısa sürede ulaşamıyor ısınmak için devri yüksek tutuyor daha çok yakıt yakıyor ve muhtemelen daha çok kurum oluşturuyor, bu da pasif dpf temizliğini sıklaştırıyor.

Yazları motor daha çabuk ısındığından şehir içinde hemen hemen hiç pasif dpf temizliğini ile karşılaşmadım diyebilirim.

Kısa mesafe kullanıyorsanız sizde de durum benzer olabilir diye düşündüm.
E motorlarımız da kardeşmiş zaten🙂
 
Estağfurullah neden yanlış anlayayım, doğrusunu öğrenmiş oldum.

Kışın 5km git 5 km gel kısa mesafe gittiğim için motor optimum sıcaklığına kısa sürede ulaşamıyor ısınmak için devri yüksek tutuyor daha çok yakıt yakıyor ve muhtemelen daha çok kurum oluşturuyor, bu da pasif dpf temizliğini sıklaştırıyor.

Yazları motor daha çabuk ısındığından şehir içinde hemen hemen hiç pasif dpf temizliğini ile karşılaşmadım diyebilirim.

Kısa mesafe kullanıyorsanız sizde de durum benzer olabilir diye düşündüm.
E motorlarımız da kardeşmiş zaten🙂
Yazın 1 kere motoru çalıştırdığımda aracın kurum temizleme yaptığını belirten bi yazı çıktı tft bilgi ekranında,temizleme işlemi bitmeden motoru kapatmayın uyarısı vermişti,Bir süre kısa mesafelerde kullanmıştım ondan olmuş olması lazım.Geçen kurum temizleme için mi yapıyor diye düşünmüştüm bende,fikrinizi deniyeceğim gelişme olursa buraya yazarım.Teşekkürler, iyi forumlar🫡
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
Geri
Üst