turbonun altında kullanmanın zararlı olduğunun farkındayım ( 6. vitese atıp turbo basıncını alamama gibi), ama ben 90la 6. viteste gidiyorken turbonun sesini duyabiliyorum. yani tork grafiğine uyuyorum aslında. ama 1500ün altında kullanmıyorum.
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
gitmeye gider bel ki ama verimli gitmek var verimsiz gitmek var...ani bir hızlanma istegi falan oldugunda aracın kurtarabildiği en alt devirden başlarsa toparlanması vakit alıyor diye bir alt vitese geçme isteği duyuyorsun bunun sonucunda da debriyaj-vites-dönüş vitesi falan derken tasarruftan ziyade tuketimi arttırıyorsun... sana tavsiyem torku veren en alt devirde yeni vitese denk düşecek şekilde torkun verildiği son devire yakın vites değiştirmen ve sabit hızı da canlanmanın başladıgı nokta da tutman...ibrenin ani fırlama yaptıgı anı kolla hızı o aralıkta tutan devire göre ayarla...turbonun altında kullanmanın zararlı olduğunun farkındayım ( 6. vitese atıp turbo basıncını alamama gibi), ama ben 90la 6. viteste gidiyorken turbonun sesini duyabiliyorum. yani tork grafiğine uyuyorum aslında. ama 1500ün altında kullanmıyorum.
gitmeye gider bel ki ama verimli gitmek var verimsiz gitmek var...ani bir hızlanma istegi falan oldugunda aracın kurtarabildiği en alt devirden başlarsa toparlanması vakit alıyor diye bir alt vitese geçme isteği duyuyorsun bunun sonucunda da debriyaj-vites-dönüş vitesi falan derken tasarruftan ziyade tuketimi arttırıyorsun... sana tavsiyem torku veren en alt devirde yeni vitese denk düşecek şekilde torkun verildiği son devire yakın vites değiştirmen ve sabit hızı da canlanmanın başladıgı nokta da tutman...ibrenin ani fırlama yaptıgı anı kolla hızı o aralıkta tutan devire göre ayarla...
yazanların yalancısıyım ama bravo nun yüksek hızlarda stabilitesinin az oldugu ama konforunun iyi oldugu...
aracın sagından solundan plastik sesleri geldiği...
kuvvetli motor degerlerine sahip olmasına ragmen ara hızlanmalarının iyi olmadıgı...
na dair bayagı yorum ve yazı okudum...
ben gene de fiat tan araba almam...
(kişisel kararımdır saygı beklerim alana da hayırlı olsun der geçerim)
valla en son 2008 model astra sedan almış birisi olarak, hatta uzun yol ve şehir içi tecrübem çok olan birisi olarak şunu derim; aracın motoru gerçketen çok güzel, çekmez diyenlere her zaman açığım,her yolda araç full dolu nasıl gider görsünler.
astra 1.3 cdtı da bana göre kilit nokta 2000 devir. 2000 devirden sonra gaza nasıl yüklenirseniz yüklenin karşılığını alıyorsunuz.gayet seri bir hızlanma başlıyor.2500 devirde de zaten turbo devreye giriyor.
uzun yol tecrubemde aracı 6. viteste 2000devirde sabitliyorum.ortalama hızım 100-110 km arası oluyor. 2000 devirde olduğu için araçta hiçbir bayılma söz konusu değil.
yol tutuşu astra sedan olmasına rağmen harika. daha önceki yazılarımdada yazdım;kırklareli iğneada yolunu bilen varsa demek istediklerimi anlar. tamamıyla keskin virajlı,bazı yerlei çakıllı, sürekli dik rampa inişli çıkışlı bir yol.bu yolda aracı gördüm zaten. yine araba alacak olsam kesinlikle 1.3 cdtı alırım. hem vergi hem yakıt ucuz. kesinlikle mükemmel sonuç.
konfor olarak astra bana göre birçok araçtan çok çok güzel; ki yine bana göre kendi sınıfındaki tüm araçlardan güzel. eksikler var, eşya gözlerinin olmaması gibi ama o güzel orta konsolu bozupta bir eşya gözü konulmazdı herhalde. konfor tabiki kişiye göre değişir.
yüksek hızlara gelince kesinlikle astra hb dede sedanda da öyle sağdan soldan rüzgar geliyor flan flan yok. cdtı içinde arabama binen her kişi benzinli dimi diyor. dizel deyince şaşırıyor. içeride dizel motor sesi yok.
gelelim bravoya; motora laf yok. gerçketen güzel bir motor. 1.3 cdtı ile kıyaslamak bile doğru değil bence güç olarak üstün olduğu açık zaten.ama çokta aşırısı bir üstünlüğü yok. bravonun avantajı bana göre; düşük devirlerde de verim almak, birde yüksek hız. konfor olarak aerodinamik yapısı olarak bişey diyemem. çünkü bunlar hakkında bilgim yok. en güzeli bu aracı yüksek hızlarda biraz test etmek gerek. burak arkadaşta var yorumlarını söylüyor zaten.ama fena bir araç değil. test sürüşlerinde kısa mesafelerde test olduğu için sadece motoru biraz görebiliyorsunuz. kesinlikle aerodinamik yapıyı göremiyorsunuz. bunu için en iyisi burak la bir uzun yol yapmak)) çok yazdım yine, herkese saygılarımla