Yurtiçi ve dışı tüm forum sitelerini taradım, youtube'dan onlarca video izledim. Sorunun sadece kompresör bobinindeki termal sigorta olduğundan emin olunca sökme+takma ve termal sigorta değişimini yapacak tanıdığım bir ustaya 100 TL ödedim. Benim uğraşacak imkanım yoktu ama eminim tüm bunları yapabilecek arkadaşlar vardır aramızda.
Bobinin yanma olasılığı düşük. Çünkü kompresörü ve dolayısıyla bobini koruyan bir termal sigorta mevcut bobinde.
Gaz kaçağı yok ise ve gaz basıncı normal ise gaz hortumlarının kompresör bağlantıları sökülmeksizin (önce kayış çıkarılmak suretiyle) kompresör motor bloğundan sökülebilir ve uygun aletlerle kompresörün debriyajı ve bobin kompresörden ayrılır (vida, pul, segman, segman gibi sıralanıyor olması lazım) Bobindeki termal sigorta (200 derece'lik olması lazım) yenisiyle değiştirilir. Lehimlenecekse dikkatli olmak lazım, ısıdan dolayı bozulabilir. Bu sayede gaz boşaltma ve tekrar yükleme yapılmasına gerek kalmayacak.
Yukarıda anlattıklarım, klima gaz basıncı normal, bobine enerji geliyor ama klima debriyajı en dıştaki hareketli metal plakayı kendine çekemiyorsa geçerlidir. (Bobine enerji geldiğinde elektro mıknatıslanma olur). Aracınızın motoru çalışmazken bu metal plakayı elle çevirebiliyorsanız kompresörünüzde blokaj yok demektir. Yani bobini hallettiğinizde klima çalışacaktır.
Arızanın Bobinde olduğunu anlamak için:
Klima devreye alındığında gaz basıncı normal ise (gaz basıncı düşük ise basınç anahtarı devreyi keser ve bobine enerji gelmez) bobine 12V gelir. Kompresörün (bobinin) bağlantısı sökülerek buradan ölçü aleti ile kompresöre elektrik gelip gelmediği ölçülebilir.
Yanlış teşhisler ve sürpriz masraflar komple kompresör değiştirtmeye kadar varabilir. Ne kadarı bilgisizlikten, ne kadarı kötü niyetten bilemiyorum. Bildiğim şey, yaptırtacağım işi yapacak olandan daha az bilmemem gerektiği...
Umarım birilerine yardımcı olabilirim burada yazdıklarımla.