Astra g 2001 klima kompresör bobini sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan jiyanno
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

jiyanno

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Haz 2012
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Klima çalışırken birden sıcak hava üflemeye başladı sanayiye gösterdim gazı bitmiş dediler gaz bastı ama yine olmadı sonra klima devreye girmiyor dedi baktı açtı söktü bilgisayara bağladı klima beyni bozulmuş dedi çıkma bitane bulduk o da çalıştırmadı bugün servise götürdüm kompresör bobini arızalı dedi 300 tl bobin 130 işçilik 430 masraf çıkardı normalmidir çokmudur başka yoldan çözümü varmıdır ustalardan bilgi istiyorum lütfen
 
Oh ne ala arızalı olmayan parçaları değiştirtip araç sahibine masraf üstüne masraf çıkar. Sonra da ustayım diye gez. Geçen gün klima soğutmuyordu. Bir ustaya gösterdim klima beyni bozulmuş dedi. İnanmadım. Başka birin tavsiye ettiği ustaya götürdüm. Radyatörün önü tıkanmış bu yüzden radyatör görevini yapamıyor dedi. Temizleyici sıvı püskürtüp sonra da basınçlı suyla duruladı. Sorun halloldu. Sadece 10 tl ye. Bence ustanı değiştir.
 
Klima çalışırken birden sıcak hava üflemeye başladı sanayiye gösterdim gazı bitmiş dediler gaz bastı ama yine olmadı sonra klima devreye girmiyor dedi baktı açtı söktü bilgisayara bağladı klima beyni bozulmuş dedi çıkma bitane bulduk o da çalıştırmadı bugün servise götürdüm kompresör bobini arızalı dedi 300 tl bobin 130 işçilik 430 masraf çıkardı normalmidir çokmudur başka yoldan çözümü varmıdır ustalardan bilgi istiyorum lütfen


Geçen sene 250 mi 230 mu ne öyle bir fiyata yaptırmıştım bobini,istanbul anadolu yakasında
 
Klima çalışırken birden sıcak hava üflemeye başladı sanayiye gösterdim gazı bitmiş dediler gaz bastı ama yine olmadı sonra klima devreye girmiyor dedi baktı açtı söktü bilgisayara bağladı klima beyni bozulmuş dedi çıkma bitane bulduk o da çalıştırmadı bugün servise götürdüm kompresör bobini arızalı dedi 300 tl bobin 130 işçilik 430 masraf çıkardı normalmidir çokmudur başka yoldan çözümü varmıdır ustalardan bilgi istiyorum lütfen
aynı sorun bende vardı yaklaşık bir ay önce yaptırdım tekirdağ çorluda özel servis 100 tl idi rakam daha uygununu bulamazsanız tavsiye ederim
 
ben malatyadayım sipariş verdirttim servise ama hala yanlışmı yaptım diye düşünüyorum sıfır klima ne kadaradırki
 
Mehmet abi doğru söylemiş sanırım usta. forumda böyle bir konu var biraz farklı şikayetler aşağı yukarı aynı sonuç. benimde başıma gelen bi durumdur bu. yolda seyir halindeyken soğutan klima birden sıcak üflemeye başladı ve birazda uğultu yapıyordu kompresör. ustam klima bobini yanmış dedi değiştirdi 1 ay oldu. şuan sorun yok. bu bobinler yer yer biraz farkedebilir fiyat olarak. ama 300 lira demiş sanırım, fiyat burdada öyle. bazı anlamayan ustalarda direk kompresörü değiştiricem derler 800 lira gibi rakam isterler onada. klima kompresör bobininin fiyatı 300 liradır, yan sanayisi vardır oda 150 lira gibi bi fiyatı vardır.
 
Son düzenleme:
arkadaşlar bobinin yanması kılima kompresörünün aşırı ısınması ile alakalı.2002 yılına kadar olan astra g lerde kılima filtresi kılima radyatöründe o tıkandığı icin kompresör aşırı ısınır ve güvenlik amaclı bobin arıza yapar,kompresör yanmasın diye. öncelikle kılima filtrenizi değiştirin sonra bobini yapın ben servisimde bu şekilde yapıyorum yoksa bobin gene yanar..

filitre:100 tl alman malı orjınal gm si 355 tl+kdv
bobin:100 tl
kılima gazı boşaltılması ve eksiği tamamlanması gazın seviyesine göre değişir
ortalam:50 tl
işcilik:40 tl
toplam:290 tl
not bobin cıkma sıfır değil

bu işlemleri yaptırmazsanız sadece bobin değişirse bobin tekrar yanar
 
Son düzenleme:
arkadaşlar cevaplarınız için teşekkürler servise sipariş verdirttim bakalım nolcak
 
Yurtiçi ve dışı tüm forum sitelerini taradım, youtube'dan onlarca video izledim. Sorunun sadece kompresör bobinindeki termal sigorta olduğundan emin olunca sökme+takma ve termal sigorta değişimini yapacak tanıdığım bir ustaya 100 TL ödedim. Benim uğraşacak imkanım yoktu ama eminim tüm bunları yapabilecek arkadaşlar vardır aramızda.

Bobinin yanma olasılığı düşük. Çünkü kompresörü ve dolayısıyla bobini koruyan bir termal sigorta mevcut bobinde.

Gaz kaçağı yok ise ve gaz basıncı normal ise gaz hortumlarının kompresör bağlantıları sökülmeksizin (önce kayış çıkarılmak suretiyle) kompresör motor bloğundan sökülebilir ve uygun aletlerle kompresörün debriyajı ve bobin kompresörden ayrılır (vida, pul, segman, segman gibi sıralanıyor olması lazım) Bobindeki termal sigorta (200 derece'lik olması lazım) yenisiyle değiştirilir. Lehimlenecekse dikkatli olmak lazım, ısıdan dolayı bozulabilir. Bu sayede gaz boşaltma ve tekrar yükleme yapılmasına gerek kalmayacak.

Yukarıda anlattıklarım, klima gaz basıncı normal, bobine enerji geliyor ama klima debriyajı en dıştaki hareketli metal plakayı kendine çekemiyorsa geçerlidir. (Bobine enerji geldiğinde elektro mıknatıslanma olur). Aracınızın motoru çalışmazken bu metal plakayı elle çevirebiliyorsanız kompresörünüzde blokaj yok demektir. Yani bobini hallettiğinizde klima çalışacaktır.

Arızanın Bobinde olduğunu anlamak için:

Klima devreye alındığında gaz basıncı normal ise (gaz basıncı düşük ise basınç anahtarı devreyi keser ve bobine enerji gelmez) bobine 12V gelir. Kompresörün (bobinin) bağlantısı sökülerek buradan ölçü aleti ile kompresöre elektrik gelip gelmediği ölçülebilir.

Yanlış teşhisler ve sürpriz masraflar komple kompresör değiştirtmeye kadar varabilir. Ne kadarı bilgisizlikten, ne kadarı kötü niyetten bilemiyorum. Bildiğim şey, yaptırtacağım işi yapacak olandan daha az bilmemem gerektiği...

Umarım birilerine yardımcı olabilirim burada yazdıklarımla.
 

Ekli dosyalar

  • Opel Astra G Klima Kompresör Bobini.webp
    Opel Astra G Klima Kompresör Bobini.webp
    9.8 KB · Görüntüleme: 136
  • Opel Astra G Klima Kompresör Debriyajı ve Bobini.webp
    Opel Astra G Klima Kompresör Debriyajı ve Bobini.webp
    14.9 KB · Görüntüleme: 120
Geri
Üst