Astra g acil yardım istiyorum

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan B.CELiK
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

B.CELiK

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eki 2015
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Merhabalar öncelikle herkese iyi günler. Zonguldakta ikamet etmekteyim ve burada usta olmamasından dolayı arabaya binmeme kararı almak üzereyim.


1999 model astra g 147 bin km de benzinli aracımda yaşadığım sıkıntıyı abartısız olarak söylemek gerekirse 8 usta (2si motor 6sı elektrikçi) çözemediler.

Şuan size anlatacağım sorunu değiştirdiğim şarj dinamosundada yaşıyordum ama bu sefer biraz daha artarak yaşıyorum.

Rolantide sürekli dalgalanma oluyordu zaten fakat normal rolanti değeri 800-900 civarındaydı normaldi yani. Ustalarımın tespitlerinden yola çıkarak sıfır delco remy marka şarj dinamosu aldım. araca takıldıktan sonra olduğum yerde direksiyonu çevirirken 800-900 lerde olan rolanti 500e kadar inip stop etme derecesine gelip motor titriyor. yolda giderken özellikle rampa aşağıya inerken durmaya veya yavaşlamaya yeltenip vitesteki arabayı boşa alırsanız direksiyonu çevirmeseniz bile stop ediyor. arabanın şarjıyla alakalı yapılan ölçümlerde cihaz 14.2 gösteriyor. akü raporunda 12.78V %85 çıkıyor. aracı bilgisayara bağlayıp arzıa varmı diye bakıldığında herhangi bir arıza görünmüyor ve şarj derecesine baktığımızda dörtlüler farlar sisler (xenon) uzunlar müzik sistemi (bass amfi vs.) kalorifer herşey açıldığında 12.8 13.2 arasında gösteriyor direksiyonu çevirdiğiniz an 11.39 a kadar iniyor. yardımınızı bekliyorum şimdiden teşekkür ederim.
 
ateşleme bobini kablosunu kontrol et bujilerde çatlama yapar sürekli değiştirmen gerekir sıfır bobin ve sıfır buji ile test etmeni tavsiye ederim
 
stop etme sorunun egr kaynaklı %90
araç duruken direksiyonu tam dip yaparsan pompayı zorlarsın. elektro servo direksiyon olduğu için rolanti düşer bir miktar.
önce egr valfini kör contayla iptal edin.sonra rolanti dalgalanması bile düzelebilir...
 
stop etme sorunun egr kaynaklı %90
araç duruken direksiyonu tam dip yaparsan pompayı zorlarsın. elektro servo direksiyon olduğu için rolanti düşer bir miktar.
önce egr valfini kör contayla iptal edin.sonra rolanti dalgalanması bile düzelebilir...

direksiyonu dip yapmaya gerek kalmıyor çevirmeye başladığın an rolanti normalden aşağıya düşüp 500 e kadar iniyo titremeye başlıyo motor stop edecek gibi
 
konjektöre baktır derim. mesela birçok vectra c'dede direksiyonu çevirirken bilgi ekranı titrer. konjektör değişimi sorununu çözer büyük ihtimalle...
 
ilginize teşekkür ederim sıkıntı şarj dinamosuymuş. değiştirdik şuan bi sıkıntı kalmadı.
 
geçmiş olsun...
 
...

bende de aynı sorun var. Astra g... Şarj dinamosu orijinal mi aldınız? Bana Corsa C dizel sarj dinamosu tavsiye edilmişti...
 
Konuyu okurken bile sarj dinamosunun orjinal olmayisindan oldugu cok belli.arkadaslar ozellikle biraz daha yuksek model araclarda sarj dinamosunun orjinal olusu cok onemli ariza lambasi yakiyor vs.bulunamayan arizalara sebep oluyor bu durum o yuzden orjinal olmali

SM-G9250 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Direksiyon hidroliğini kontrol edin ve direksiyon körüklerini kontrol edin eğer hidrolik az ise direksiyon kutusuna binen yük artar ve elektirk destekli olduğu için elektiriğe yük biner akım çeker hata bu büyük ihtimal
 
Geri
Üst