Astra G aracıma Gittigidiyor üzerinden elektronik Amerikan park modülü aldım. Elektronik devre olduğu için herhangi bir ısınma derdi yok. Ayrıca modül üzerinde ışık şiddetinin ayarlanabildiği potansiyometre de var.
Kutusundan çıkan devre şeması:
Akü bağlantısı olarak far sensörü projemde de kullandığım 31 nolu sigorta çıkışını kullandım. Bu sigorta arka cam sileceği rölesine enerji veriyor ve aracım sedan olduğu için böyle bir tesisat yok. Kontak açılınca enerjilenen ve boşta olan bu sigortayı kullandım. Sigortadan bir kablo çıkartıp vitesin önüne koyduğum butonlardan ortadakine bağladım. Buradan modüle ulaştırdım. Böylece Amerikan park sistemini istediğim zaman açıp kapatabiliyorum. Unutmayayım diye de çalışınca kırmızı ışık veren buton kullandım.
Şase olarak yakın olduğu için direkt akünün (-) kutbunu kullandım.
Sadece ön sinyal lambalarının soketlerine yakın kısımlarından (+) uçlarını kesip şemadaki gibi modüle bağladım.
Sol park lambasının (+) kablosunu sıyırıp modülün park bağlantısını yaptım.
Tüm kabloları spiral hortum içerisinden geçirdim, ayrıca modülü de yanmaz, ıslanmaz tesa bant ile komple sarıp yalıttım. Modül, alarmın sireniyle yanyana akünün yanında.
Bu haliyle çalışırken sinyal verince lamba tam olarak sönüp yanmıyor, ayarladığım ışık şiddetine kadar kısılıp yanıyor. Bunu satın aldığım kişilere sordum ama cevap veremediler. :sopa:
Bende şu şekilde çözüm buldum. İki adet düşük empedanslı ve normalde kapalı kontağı da olan 5 uçlu röle aldım. Bunlardan biri sağ, diğeri sol sinyal için. Direksiyondaki sinyal kolundan multitimer'a giden kablonun soketinin 19 nolu ucuna bağlı kablodan sol rölenin, 20 olandan sağ rölenin bobin uçlarına kablo çektim. Rölelerin şaselerini birleştirip akünün (-) kutbuna bağladım. Park lambasından gelen kabloyu sol rölenin kontak giriş ucuna bağladım. İlkinin normalde kapalı kontak çıkışından ikincinin kontak girişine bağladım. İkincinin normalde kapalı kontak çıkışından da modüle bağladım. Böylece sağ veya sol hangi sinyali yakarsam rölelerden biri çekiyor ve kontağını açarak modülün park bağlantısını kesiyor. Bu durumda Amerikan park sönüyor ve sadece tek sinyal tam yanıp sönüyor. Sinyal kolunu normale alınca röleler tekrar kontaklarını kapatıyor ve Amerikan parklar yanıyor. Devre şunun gibi oldu:
Görüldüğü gibi normalde kapalı kontaklardan devre tamamlanıyor. Bir sinyal verince devre açılıyor. Ancak dörtlü flaşörü hesaba şimdilik katmadım. Zaten kontak kapalıyken modül çalışmıyor. Ayrıca sadece ben açarsam çalışıyor.
Bu röleleri de motor bölümündeki röle kutusu içine sabitledim.
Gündüz görüntüsü:
Kutusundan çıkan devre şeması:
Akü bağlantısı olarak far sensörü projemde de kullandığım 31 nolu sigorta çıkışını kullandım. Bu sigorta arka cam sileceği rölesine enerji veriyor ve aracım sedan olduğu için böyle bir tesisat yok. Kontak açılınca enerjilenen ve boşta olan bu sigortayı kullandım. Sigortadan bir kablo çıkartıp vitesin önüne koyduğum butonlardan ortadakine bağladım. Buradan modüle ulaştırdım. Böylece Amerikan park sistemini istediğim zaman açıp kapatabiliyorum. Unutmayayım diye de çalışınca kırmızı ışık veren buton kullandım.
Şase olarak yakın olduğu için direkt akünün (-) kutbunu kullandım.
Sadece ön sinyal lambalarının soketlerine yakın kısımlarından (+) uçlarını kesip şemadaki gibi modüle bağladım.
Sol park lambasının (+) kablosunu sıyırıp modülün park bağlantısını yaptım.
Tüm kabloları spiral hortum içerisinden geçirdim, ayrıca modülü de yanmaz, ıslanmaz tesa bant ile komple sarıp yalıttım. Modül, alarmın sireniyle yanyana akünün yanında.
Bu haliyle çalışırken sinyal verince lamba tam olarak sönüp yanmıyor, ayarladığım ışık şiddetine kadar kısılıp yanıyor. Bunu satın aldığım kişilere sordum ama cevap veremediler. :sopa:
Bende şu şekilde çözüm buldum. İki adet düşük empedanslı ve normalde kapalı kontağı da olan 5 uçlu röle aldım. Bunlardan biri sağ, diğeri sol sinyal için. Direksiyondaki sinyal kolundan multitimer'a giden kablonun soketinin 19 nolu ucuna bağlı kablodan sol rölenin, 20 olandan sağ rölenin bobin uçlarına kablo çektim. Rölelerin şaselerini birleştirip akünün (-) kutbuna bağladım. Park lambasından gelen kabloyu sol rölenin kontak giriş ucuna bağladım. İlkinin normalde kapalı kontak çıkışından ikincinin kontak girişine bağladım. İkincinin normalde kapalı kontak çıkışından da modüle bağladım. Böylece sağ veya sol hangi sinyali yakarsam rölelerden biri çekiyor ve kontağını açarak modülün park bağlantısını kesiyor. Bu durumda Amerikan park sönüyor ve sadece tek sinyal tam yanıp sönüyor. Sinyal kolunu normale alınca röleler tekrar kontaklarını kapatıyor ve Amerikan parklar yanıyor. Devre şunun gibi oldu:
Görüldüğü gibi normalde kapalı kontaklardan devre tamamlanıyor. Bir sinyal verince devre açılıyor. Ancak dörtlü flaşörü hesaba şimdilik katmadım. Zaten kontak kapalıyken modül çalışmıyor. Ayrıca sadece ben açarsam çalışıyor.
Bu röleleri de motor bölümündeki röle kutusu içine sabitledim.
Gündüz görüntüsü: