"bunlar hava yapmaz" denilmesinin sebebi soğutma suyu deposunun üstündeki sarı kapağın altında ventil var,basınç yüksek ve kapak kapalı olduğunda oradan havayı atar ve çat gibi ses çıkar kaputun altından bu işlem olduğunda geçmişte bu başıma geldi.Kapak ventili arızalı veya işe yaramayan bir yan sanayi kapak varsa o zaman ne olur bilemem fakat herhalde en zayıf yerinden patlatır.Üstteki mesajlarda bahsedildiği gibi yaz kış %50 su ve %50 antifiriz karışımı bu genel tavsiye olup bende bu şekilde oranlıyorum kendi aracımda,bölgeye göre oran farklı olabilir,eski antifiriz mavi ise yeniyide mavi renkli,pembe ise pembe renkli antifiriz kullanılır ve işin doğrusu üstte bahsedildiği gibi kaloriferi sıcağa alıp,fanları açıp ve motor devrini yükseltip devirdaimi devreye sokturmak gerekiyor,devirdaim yapıldığında blop vs şeklinde su tankının dışına hava ve su karışımı çıkar açık olan kapak yerinden sonra motor durdurulup,eksik suyu olması gerek işarete kadar ekleyip kapak kapatılır ve birkaç gün takip etmek şartı ile işlem tamamlanmış olur.Yeni değişen soğutma sıvısı motoru çalışma sıcaklığına daha çabuk çıkartır buda daha sağlıklı motor demek,el kitabı soğutma sıvısı ve fren hidroliği için 2 yıl değişim periyodu koymuş ticari olmayan araçlar için.