Astra G - Tekleme Problemi

hasancalp

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
28 Şub 2016
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Selamün Aleyküm Dostlar...

Aracım Astra G 2004 Otomatik Elegans. Aracım normal şehir içi ve uzun yolda problemsiz çalışıyor. Fakat araç yüklüyken uzun ve dik yokuşlarda, araç zorlanmaya başlayınca çekişten düşüyor ve teklemeye başlıyor. Pistonun birinin çalışmadığını net bir şekilde anlayabiliyorum. Aracın canı gitmişcesine hiç çekmiyor ve egsoz dan yanmamış duman geliyor. Tüp te ve benzinde de durum aynı. Motoru durdurup 1 - 2 dakika bekledikten sonra tekrar çalıştırıyorum ve düzeliyor. Sonra zorlarsam yine aynı durum oluyor. Yine böyle bir gün aynı durum gerçekleştikten sonra oto sanayiine gidip bujilerimi değiştirdim. Bujinin bir tanesinin yandan ateşleme yaptığını gördüm. Yani dışına ateş atmış ve sap tarafı siyahlaşmıştı. Yeni bujileri taktıktan sonra da yine aynı hareketi yaptı.

* Araç normalde biraz patırtılı çalışıyor ve rolantisi düzensiz. (Bu lpg den de olabilir)
* Aracım su eksiltmiyor. Yani kabaca tabirle 8 ay boyunca hiç su eklemedim. Belki sadece yarım cm su eksiltme yapmıştır. Fazlası yok.

- Aracın contası yanık olabilir mi? veya Ateşleme bobininde mi bir arıza söz konusudur...

Vereceğiniz yanıtlara şimdiden teşekkür ederim...
 
Kompresyon testi yaptırın silindirlerde güç kaybı varmı bakmak lazım. Arıza ışığı yakıyor mu peki?
 
Kompresyon önemli
Ateşleme bobini için patırtı çalışma varsa tekleme varsa bakılabilir
 
Kompresyon testi yaptırın silindirlerde güç kaybı varmı bakmak lazım. Arıza ışığı yakıyor mu peki?

Evet ustad. Bu sikinti yasanirken motor ariza lambasi yanip sonuyor. Daha sonra da lpg den dolayi devamli yaniyor.

Ayrica kompresyon testi nedir nasil yapilir ?

Tesekkurler...
 
bobinde problem olduğunda arıza lambası sürekli yanıp sönüyor. vectra c de böyle idi. astra g de de aynı şekilde olabilir. opel özel servislerinde genelde deneme amaçlı bobin oluyor. bobini değiştirip de deneyin.
 
Benim araç benzinli astra g kasa 2004 bende bobin arızası oldu arıza ısıgı yakmadı ama tekleme patırdama oluyordu orjinal aldım sorun yok
Kompresyon testi bujiler sökülüp tek tek mars yapılıp her bir bujının yatağından bakılıyor
En yüksek 12 bar cıkar ıyı basınc
En düşük 8 9 olması iyidir
Eger altında yanı 3 4 ise iyi degil.
 
Geri
Üst