Astra - Golf - Focus - Mazda 3 - Civic - Octavia

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan onderak
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

onderak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
1,770
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
jb.iphoneturkey.net
Astra - Golf - Focus - Mazda 3 - Civic - Octavia, Karşılaştırması

Opel'in son derece önemli yeni Astra'sını, sınıfının lider hatcback'leri VW Golf, Ford Focus, Mazda 3, Honda Civic ve Skoda Octavia'nın karşısına çıkarıp altı önemli alanda karşılaştırdık.

1. Mazda 3

Sağlam ikinci el değeri, düşük fiyatı ve rekabetçi kullanım masraflarıyla, zengin donanımlı 3 bu alanda lider oluyor.

2. Volkswagen Golf

Volkswagen hesaplı bir marka olarak bilinmese de golf 2.0 tdi gt 'nin fiyatı uygun, kullanım masrafları makul ve ikinci el değeri son derece yüksek.

3. Skoda Octavia

Açık ara burdaki en ucuz otomobil, ancak Octavia 'nın emisyonu en yüksek oranlarda - değerini de Ford'dan sonra en az koruyan katılımcı.

4. Honda Civic

Kuvvetli ikinci el değeri ve rekabetçi fiyatı Honda'yı çekici kılıyor - ancak yakıt ve bakım masrafları düşündürüyor.

5. Opel Astra

Astra oldukça pahalı bir otomobil, özellikle de ortalama ikinci el değeri göz önünde bulundurulduğunda. Düşük bakım masrafları beşinci sırayı getiriyor.

6. Ford Focus

Son zamanlarda liste fiyatlarındaki artış, Ford 'un pahalı görünmesine sebep oldu. ևok yüksek satış adedi aynı zamanda ciddi değer kaybı anlamına geliyor, yani sahip olması ucuz bir model değil.

__________________________________________________________________


Performans

1. Mazda 3

Karşılaştırmamızdaki en güçlü motorla Mazda 3 pistin kralıydı. Beraberinde gelen makul yakıt tüketimi onu özel kılıyor.

2. Opel Astra

Yüksek performansı hikayenin yalnızca yarısı, zira Astra sınıf lideri yakıt ekonomisine ve 1000 km'nin üstüne sahip.

3. Honda Civic

ևok sağlam performansı ve motorunun benzinliye benzer güç üretimi beğeni kazanıyor, fakat 8,6 litre/100 km'lik tüketim değeri testin en yükseğiydi.

4. Ford Focus

Ford eskidi, ancak henüz rekabetin dışında değil. Esneklik testlerinde en hızlı otomobildi ve yakıt tüketimi de başarılı.

5. Volkswagen Golf

Yalnızca Astra 'dan hızlıydı, ancak yakıt ekonomisi iyiydi. Daha iyi ortalama tüketimi onu Octavia 'nın üstüne taşıdı.

6. Skoda Octavia

Octavia aslında oldukça hızlı ve yeterince ekonomik, dolayısıyla bu sonuç acımasız görünebilir. Ancak hiçbir alanda lider olamıyor.

______________________________________________

Bagaj

1 Skoda Octavia

En uzun otomobil olması ona bu alanda liderliği getiriyor. Arka koltuklar yatık ya da dik konumandayken, en yüksek bagaj hamini sunuyor.

2 Honda Civic

Tabanın altındaki kullanışlı alan Civic'i ayrıcalıklı kılıyor. Karşılığında stepnesiz olmuyor - ancak kaldırabilir minderler ve yatırıldığında düz alan oluşturan arka koltuklar bunu telafi ediyor.

3 Ford Focus

Ford 'un özel bir numarası yok - yalnızca iri bir bagaj ve geniş yükleme eşiği. Koltuklar yattığında yükleme alanı düzleşmiyor ama yalnızca Honda ve Skoda hacim olarak onu geçebiliyor.

4 Volkswagen Golf

Golf 'ün düzgün yükleme alanı oldukça geniş ve çantları sabitlamak için kancalar sunuyor. Ancak arka koltuklar tam düz yatmıyor.

5 Mazda 3

Komik gelecek ama Mazda 3'ün 300 litrelik bagajı Astra 'nınkinden daha uzun ve genişti. Dolayısıyla çantalarımızı daha rahat taşıdı.

6 Opel Astra

Astra 'nın 370 litrelik bagajı burdaki en küçük yükleme alanı olmasa da, dar ve yüksek eşiği ile düzensiz boyutları onu sonunculuğa atıyor.

___________________________________

Konfor

1 Volkswagen Golf

Volkswagen Golf burda rahat bir galibiyet alıyor. Geniş kabinin üretim kalitesi çok yüksek. Sürüş konforu şahane ve görüntü seviyeleri düşük.

2 Skoda Octavia

Octavia 'nın iç mekanı Golf 'ünkü kadar geniş ve süspansiyonları yol bozuklarını etkili biçimde emiyor.

3 Opel Astra

Genişlik konusundaki eksiklerini konfor konusunda kapatıyor, özellikle de uzun yolcuklerında. Sürüş pozisyonu ve koltuklar nefis.

4 Ford Focus

Focus, ilk üç katılımcıyı rafinelik ya da kabin kalitesi olarak yakalayamıyor. Ancak iyi sürüşü ve sürüş pozisyonuyla puan topluyor.

5 Honda Civic

Arkada açık ara en fazla diz mesafesini sunsa da, rakipleri kadar rafine değil. Aynı zmanda sert bie sürüş ve vasat sürüş pozisyonundan kaybediyor.

6 Mazda 3

Gergin sürüşü ve dar kabini 3'ü geriye atıyor. En düşük arka diz mesafesi onda ancak destekleri başarılı koltuklar sunuyor.

___________________________________________________________

Sürüş Dinamikleri

1 Volkswagen Golf

Volkswagen Golf'ün kullanımı kolay dinamik açıdan iyi işlnmiş. Direksiyonu başarılı, frenleri kuvvetli ve saygın çevikliği onu genel anlamda lider kılıyor.

2 Honda Civic

Keskin tepkileri, gergin süspansiyonu ve sıkı gövde kontrolüyle Civic aile hatchback 'lerinin de eğlenceli olabileceğini kanıtlıyor. Yalnızca Golf 'ün dengesinden yoksun.

3 Ford Focus

Burdaki en yaşlı otomobil olsa da Ford Focus 'u kullanmak harika bir duygu ve sürüş dinamikleri çok başarılı. Direksiyon hissi konusunda kesinlikle çıtayı belirliyor.

4 Mazda 3

Mazda 3 'ün harika yol tutuşu, ardı ardına gelen yön değişikliklerinde sertleşen direksiyonu tarafından gölgeleniyor.

5 Opel Astra

Virajlara başarılı girişi, keskin direksiyonu ve sağlam tutuşu, Opel Astra 'nın artıları. Ancak şerit değiştirme testinde durması çok zaman aldı.

6 Skoda Octavia

Bu karşılaştırmada Skoda Octavia aşırı yumuşak süspansiyonu tarafından yarı yolda bırakıldı. ևok fazla ağırlık transferi ve gövde hareketine sebep oluyor.

______________________________________________________________________

Sonuç

Yeni Astra 'nın işinin ne kadar zor olduğu konusunda herhangi bir şüpheniz varsa, rakiplerine bir göz atmanız yeterli - burada kötü tek bir otomobil yok.

Ancak bir galip seçmeliyiz ve o da başarılı sürüş dinamikleri, konforlu iç mekanı ve müthiş değeri sayesinde Golf oluyor.

En büyük sürprizse ikinci sırada yaşanıyor. Mazda 3 'ün iyi bir rakip olduğunu biliyorduk, ancak VW 'yi koltuğundan edebilmek için daha büyük ve kullnaışlı olmalı. Güçlü Honda, dev Skoda 'yı geride bırakırken Astra, pahalı Ford 'la beşinciliği paylaşıyor.

__________________________________________________________________

Tasarım

1 Mazda 3

Rahatlıkla bu testn en yakışıklı aracı Mazda 3. Diğer katılımcıların yaşlı görünmesine sebep oldu.

2 Volkswagen Golf

Daha tutucu olsada, farklı tasarımıyla Volkswagen Golf aile otomobili grubumuz içinde kendini belli etti - ve Volkswagen amblemi son derece çekici.

3 Opel Astra

Opel Astra 'nın lider olmak için fazla sıradan olduğunu düşünüyoruz, ve VW 'nin prestijinden yoksun. Gene de özenli bir tasarım çalışması.

4 Ford Focus

Ford Focus her ne kadar tanıdık bir sima olsa da, Mondeo tarzı burnu çekici ve temiz çizgilerine eleştiri getirmek zor.

5 Skoda Octavia

Tasarım hiçbir zaman Skoda Octavia 'nın satın alınma sebeplerinden biri olmadı, ve bu otomobile uygulanan makyaj da bunu değiştirmedi. Akıllıca, ancak dinamizimden yoksun.

6 Honda Civic

Uzay çağı Civic 'inin çabuk eskiyeceğini tahmin ediyorduk, ve öyle de oldu. Ya seviyor ya da nefret ediyorsunuz.


_________________________________________________________________


1 Volkswagen Golf (27 puan)

Sürüş dinamikleri ve konfor alanlarındaki en yüksek puanlar zirve yolnu açıyor, ancak genel anlamda hiçbir açıdan geride kalmaması Golf 'ün yeteneklerinin kapsamını ortaya koyuyor.

2 Mazda 3 (24 puan)

Aynı fiyata sunacağı daha iyi konfor ve kullanışlılık seviyesiyle, Golf 'e zor anlar yaşatabilirdi. şık hatchbackin fiyat / performansı harika ve sürüşü de başarılı.

3 Honda Civic (20 puan)

Ortalamanın altı ekonomi, rafinelik ve konfora rağmen, Civic halen kullanışlı ve dinamik bir seçim.

4 Skoda Octavia (19 puan)

Eğer önceliğiniz genişlikse, Skoda sizin tercihiniz olabilir. Bu karşılaştırmada rahatlıkla başa baş mücadele veriyor.

5 Opel Astra(18 puan)

Sınıf liderine karşı başarılı bir deneme. Fiyatı Astra 'yı geriye atıyor, ancak tutumlu ve konforlu bir otomobil.

6 Ford Focus (18 puan)

Ford 'a ihanet eden geçen zaman değil, yükselen fiyat etiketi oldu. Gene de halen sürüş dinamikleri harika, ve kullanışlı da.

_____________________________________________________________________

- Bu kıyaslamayı hazırlayan  arkadaşlara bir lafım var, astra'nın tasarımını 3.sıraya koymuşsunuz ya....
bu kadar mı golf reklamı yapmak için bu kıyaslamayı hazırladığınızı belli edersiniz kardeşim ya :)
 
Ynt: Astra - Golf - Focus - Mazda 3 - Civic - Octavia

Mazda 3 mü  :D Ne alaka ya, mazda 3 ün kasası mı yenilendi de benim haberim yok ? Bu araştırma sonuçlarına göre ya mazda yeni mükemmel bir kasa çıkardı, yada bu araştırmayı yapanlar son derece taraflı davranmış. Bir de o alt başlıklara 'donanım' diye bir madde koysalarmış ta hiç olmazsa astra yı orda ilk sıraya koyarlarmış, taraflı oldukları burdan da belli. Tasarım da bile 3. sıraya koymuşlar  ???
 
Ynt: Astra - Golf - Focus - Mazda 3 - Civic - Octavia

hayır kötü tarafı bu bir araç haber sitesinde 8 mayıs 2010 tarihinde yapılmış bir haber..
 
Ynt: Astra - Golf - Focus - Mazda 3 - Civic - Octavia

Bir kere öyle bir saçmalık var ki Golf bütün kriterlerde alt sıralarda yer alırken nihai sonuçta nasıl birinci çıkmış :)
 
Ynt: Astra - Golf - Focus - Mazda 3 - Civic - Octavia

listedeki arabaların hepsini ve daha fazlasını araba almadan önce inceledim. mazda 3 tasarım ve donanım olarak epey ilgimi çekmişti. ancak 1.6 motordan 103 (yada 105 tam hatırlamıyorum) güç üretmesi, tüketim değerleri, internet sitelerinde araştırmalarım sonucu kalite eksikliği ve ikinci el değerinin düşük olması nedeniyle elemiştim. kaldı ki fiyat donanım kıyaslaması oldukça iyiydi. bu karşılaştırma bu kadar yukarılarda olması komik :D
golf desen vw logosunnun dışında ne donanım var ne estetik  tongue
octavia sonuçta skoda yüksek tüketim tasarım ve donanım eksikliği  tongue
honda civic dış tasarımı güzel ama dijital göstergeler, kazma sapı el freni, simetrik olmayan saçma havalandırmalar  tongue
focus alacaksanız titanyum paket almanız lazım o da fiyatı çok yükseltiyor ki ne iç ne de dış tasarımı astranın yanından geçemez  tongue

kim ne derse desin iç tasarım + dış tasarım + donanım + emniyet + performans + konfor + tüketim değerleri kıyaslamasında bana göre ( 45.000 - 50.000 ) fiyat aralığında astra j rakipsiz.
 
Ynt: Astra - Golf - Focus - Mazda 3 - Civic - Octavia

1- Golf ün 2. eli iyi olsa da yüksek fiyatı ve buna rağmen az donanımıyla kesinlikle ilk 3 e girmemeliydi.

2- Yüsek hacimli dizel motorları Astra nın güçlü yanları, ama biz henüz o medeniyete erişemedik vergi sistemimiz sağolsun!

3- Bagaj konusunda kim Octavia ile boy ölçüşebilir ki? Gene de Astra nın kademeli bagajıyla kullanımda bir sorun yaşamıyorum.

4- Konfor konusunda Golf tıpkı yumuşak Renault lara benziyor; darbeler güzel emiliyor ama ülkemizin standart dışı yollarında yumuşak araç sürekli zıplıyor!

5- Bir önceki aracım Focus a göre Astra nın virajda yana yatma eğilimi daha az, virajlara daha hızlı girebiliyorum ancak Focus un kasası biraz daha dengeliydi, direksiyonu daha netti. Golf ise dengeli ve ahenkli ama sınırları Astra ve Focus kadar yüksek değil, ilk sırayı alması garip.

6- Tasarım olarak sadece Vw amblemi yüzünden yüksek not verilmesi taktire şayan :D Golf sahibi arkadaşım bakışlarını Astra dan alamıyor, Astra nın yanında Golf geçen yüzyıla ait gibi duruyor.
 
Ynt: Astra - Golf - Focus - Mazda 3 - Civic - Octavia

bagaj hacimleri karşılaştırması tam bir komedi (bütün test komedi zatende) octavia bir kez hatchback bile değil aynı segmentin arabası değil bir zahmet bagajı büyük olsun mazdayı yazarken zaten kendileri de gülmüş 300 lt 370 den daha kullanışlıymış o nasıl oluyorsa ben yazın ağzına kadar dolu bir şekilde tatile gittim 2 tane çok büyük valiz ve 2-3 küçük çanta hepsinide aldı civic de hepsini alınca ağzına kadar doluyor astrada bir fark yok performans içinse mazda 3 ün mps 260 hp lik modelini karşılaştırmışlar heralde testin en saçma yanı neyle ne karşılaştırdıklar belli değil hangi donanımlar hangi motor seçenekleri pahalılık konusuna gelince astra bizde uygun fiyatta olabilir ama almanyada mesela golften falan pahalı insignia içinde bunlar geçerli tek o konuda hak veriyorum testin büyük ihtimal yurtdışında yapılmasından dolayı
 
Ynt: Astra - Golf - Focus - Mazda 3 - Civic - Octavia

Herşeyi bir kenara koydum, Tasarım başlığında söylenilenler gerçek bir tiyatro. Hemde rezil bir komedi.

Neymiş;

Opel Astra 'nın lider olmak için fazla sıradan olduğunu düşünüyoruz
ve
Daha tutucu olsada, farklı tasarımıyla Volkswagen Golf aile otomobili grubumuz içinde kendini belli etti - ve Volkswagen amblemi son derece çekici.


Kendine azıcık saygısı olan bunları yazmaktan hicap duyar. Astra gibi son derece modern,sportif bir tasarım ve golfün yıllardır ana tema olarak değişmeyen kalas tasarımı ortada güneş gibi parlarken... Ama utanma duygusu olmayınca herşey söylenebiliyor demekki.
 
Ynt: Astra - Golf - Focus - Mazda 3 - Civic - Octavia

bu tür dergilerin değerlendirmeleri genelde yandaş medya ve yandaş şirketler arasında olduğu için
yani bunun içerisinde rant döndüğü için çok verimli bir değerlendirme olmuyor kesinlikle
tabi herkesin kendi aracı güzel gelir kendine ama donanım ve tasarım olarak astra hakkaten üstün
 
Ynt: Astra - Golf - Focus - Mazda 3 - Civic - Octavia

Opel yazılı ve görsel medyada rakipleri gibi reklam yapmıyor, bunun da etkisi olabilir.
 
Geri
Üst