Astra h 1.3 cdti kızdırma bujisi

Yasin Aygün

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Tem 2016
Mesajlar
313
Tepkime puanı
5
Puanları
18
Yaş
30
İyi günler arkadaşlar, başlıktaki aracımın göstergesinde anahtar ışığı yandı, pedallarla yaptığım kontrolde kızdırma bujisi hatası olduğunu gördüm. Bizim 1.3 cdti motorlarla fiat 1.3 mjet motorların bujileri aynı mı acaba fiyatları daha uygun gibi eğer aynıysa opar veya beru almak istiyorum
 
Motorlar ayni,
isitma bujileri ayni sanirim , degistirmisken 4 adetini bosch yada orjinali ile degistirmenizde fayda var.
 
Orjinal ide bosch üretimidir. Gm damgası için boşuna para vermeyin bence bosch alın 4 adette almanıza yara var. Motor sıcakken bolca wd40 sıkıp tork koluyla 20 nmde açılır. Yenisi monte edilirken diş kısmına bakırlı montaj pastası sürüp 7 nmde torkla sıkılır fazla zorlamalar buji kafasının kopmasına neden olur.

SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Orjinal ide bosch üretimidir. Gm damgası için boşuna para vermeyin bence bosch alın 4 adette almanıza yara var. Motor sıcakken bolca wd40 sıkıp tork koluyla 20 nmde açılır. Yenisi monte edilirken diş kısmına bakırlı montaj pastası sürüp 7 nmde torkla sıkılır fazla zorlamalar buji kafasının kopmasına neden olur.

SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bujileri beru aldım hocam montaj pastası da sipariş ettim. Motor tam olarak sıcak mı olacak yoksa biraz ılıklaşmasını bekledikten sonra mı sökeyim bujileri ? Teşekkürler
 
Arkadaşlar bujileri kendim değiştirdim, değiştirmek isteyen arkadaşlara hem maddi hem manevi yardımcı olması adına tecrübemi paylaşmak istedim.

Öncelikle BERU marka için konuşuyorum BERU'nun GN053 modeli 2004-2011 model arası astra H kasa 1.3 cdti motor için üretilmiş bujiler. Fiat marka 1.3 mjet motorlu araçlar için ise parça kodu 46796050 olarak geçiyor. Bu marka buji Opel parçacılarında çok kolay bulunmuyor, genelde Bosch marka ve fiyatı 2 katı. Örnek olması adına link bırakıyorum;
https://www.hepsiburada.com/beru-fi...6796050-p-HBV000008KO3P?magaza=notoyedekparca

Buji sökme konusuna gelirsek siparişi geçtiğim günden sipariş gelene kadar geçen süre boyunca (3-4 gün) her çalıştırmadan önce ve her stop ettikten sonra bütün bujilerin dibine WD40 sıktım. Bujileri sökerken motorun sıcak olması gerekiyor. 8mm derin lokmayla tornavida gibi kullanarak yani lokma anahtarını bile takmadan, sola çevirdiğiniz an buji dönüyor. Eğer daha önce değiştiyse ve fazla sıkıldıysa anahtar takarak deneyebilirsiniz. Sonrasında her bujiye bakırlı montaj pastası sürerek yerine taktım ve hiçbir şekilde cırcır kolunu takmadan, aynı tornavidayla vida sıkar gibi sıktım. Bu tork yeterli daha fazlasına gerek yok, hiçbir şekilde kompresyon kaçağı oluşmuyor ve olası durumda tekrar sökmeniz kolaylaşıyor. Tabi en önemlisi bujilerin vida dişlerine sıkışmayı önleyici montaj pastası kullanmak onun için de ;

https://www.hepsiburada.com/alcon-c...90-ml-tup-9801-p-HBV00000GHZDL?magaza=MEYTEKS
 
Geri
Üst