Astra h 1.6 soğukken ilk çalıştırma

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan adige55
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

adige55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Eki 2018
Mesajlar
33
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar selam,

Yaklaşık 1.5 - 2 aydır yaşadığım sorunu paylaşmak istedim. Bu sorundan dolayı arabadan ciddi şekilde soğudum..

Aracım astra h 1.6 xer motor benzin+lpg mevcut. Video'da görüleceği gibi motor soğukken ilk çalıştırmada gaza basıp 3000 devire kadar ayağımı geri çektiğimde devir 1000'in altına inene kadar sessizleşiyor ve 1000 devir altında titreme yaparak deviri topluyor. Bu şekilde hararet 45-50 dereceye gelene kadar yapıyor sanki ayarlanmış gibi. Yaklaşık 2 aydan beridir her marşta bunu yapıyor. Sonra ısındıktan sonra gün içerisinde hiç bir şekilde tekrarlamıyor. Sanki motor ilk çalıştırmada biyerden hava alıyor da rolantiyi ayarlayamıyor gaz kesiyor ama hava alma durumu olsa bu ısındıktan sonradan geçerli olur çünkü ısındıktan sonra anormal bir durum yok.

2 ay önce kadar emme eksantrik dişlisinin hatası vardı ve sadece emme dişlisi değişti ama ne nalet parçamış ki taktığımız parçada bozuk gibi görünüyor çünkü ses yapıyor, usta bu dişli bozuk dedi. Parçacı geri almam dedi bende durum el vermediğinden tekrar değiştiremedim. Emme dişlisi ile birlikte bujileri değiştirdim, üst kapak contası değişti ve boğaz kelebeği sökülmeden üstten spreyle temizlendi. Bu işlemler sonrasında lpg filtresini ve lpg gaz kesici filtresini değiştirdim. Bu işlemler aynı gün oluyor. Ertesi gününde başlayan bu durum yaklaşık 2 aydır devam ediyor elim kolum bağlı ustalar hemen subap diyor. Ama bu işlemler öncesinde yoktu herhangi birşey.

Fikirlerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum. İstanbul avrupa yakasındayım opelci ustalarım varsa da gelip gösterebilirim aracı..

Video: https://youtu.be/KbotoooYtvs
 
Sorun oksijen sensöründen kaynaklı olabilir. Egzoz gazı ısındıktan sonra düzeliyor olabilir. Tech 2 cihazı bağlayarak oksijen sensörünün okuduğu değerleri takip ederseniz oksijen sensöründen kaynaklanıp kaynaklanmadığını görebilirsiniz. Değerlere bakmadan parçayı değiştirmeyin.

carstechnic.com Çalışma Prensipleri, Motor Arızaları ve Projeler
 
Sorun oksijen sensöründen kaynaklı olabilir. Egzoz gazı ısındıktan sonra düzeliyor olabilir. Tech 2 cihazı bağlayarak oksijen sensörünün okuduğu değerleri takip ederseniz oksijen sensöründen kaynaklanıp kaynaklanmadığını görebilirsiniz. Değerlere bakmadan parçayı değiştirmeyin.

carstechnic.com Çalışma Prensipleri, Motor Arızaları ve Projeler

Peki egzos değerlerini usta yorumlayabilir mi? Bilgim olması açısından diyorum değerler ne yönde olması gereklidir?
 
Peki egzos değerlerini usta yorumlayabilir mi? Bilgim olması açısından diyorum değerler ne yönde olması gereklidir?
Evet oksijen sensörü okuduğu değerleri mV (milivolt) cinsinden görebilecek ve yorumunu yapabilecektir. Motor soğukken ve sıcakken okuduğu değer aralığını ve salınımını takip edebilirsiniz.

carstechnic.com Çalışma Prensipleri, Motor Arızaları ve Projeler
 
Geri
Üst