- Katılım
- 21 Nis 2011
- Mesajlar
- 12
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 34
Keyifli forumlar.
2011 astra h easytronic sahibiyim. Aracı 0 almıştım. Şuanda 28bin km oldu. 9800 de bakıma gittiğimde ana servis 980 tl standart bakım çektiği için artık yoğurdu bırakın üflemeyi yemiyorum. 20bin bakmında ise standart paket alıp ustaya götürüp yaptırdım. Şimdi araçla ilgili problemler var. 3 ayrı yere sordum hepsi farklı şey söylediler. Kazık yememek ve bilinçli biri olmak için 30bin bakımından önce sizlere sormak istediğim şeyler var.
1) araca biri bindiğinde bindiği taraftaki amortisör cıyaklıyan bir ses veriyor. Ama bu sadece ilk oturuşta var. Yani oturduktan sonra kalkıp tekrar otursun böyle bir ses yok. Bir yer su kaçmış dedi ötekisi yağı eksilmiştir dedi. Açıkçası birisi sadece işçilik alırım dedi ötekisi değiştirek temiz olsun dedi ? sizin fikriniz nedir?
2) Vites geçişlerinde zaten aldığımdan beridir bir vurma durumu var. Kimisi hatalı diyor kimisi araçın özelliği diyor. Bu konu ile alakalı başta aldıgım yere göstermiştim özelliği bu demişti. Fakat şuanda bu vurma sesi 1-2 ve 2-3 geçişlerinde ürpeticek seviyelere ulaştı. Yani aldığım zamanki ile alakası yok. Manuel kullandığımda bu vurma sesi eskisi gibi yumuşak ama hissedilir oluyor. Bu konuyu ustaya sormuştum sanayide açıkçası pek dinlemedim adamı çünkü vites kutusunu açmayı filan söylemişti bu işi açıçası servisten başka yerde yaptıracak kadar güveneceğim biri yok.
3) 600 km yol gittikten sonra araçı 30 dk dinlendirmiştim. Araç sonrasında değişik şeyler yapmaya başladı. Önce 10 dk calıstıktan sonra kırmızı ışıkta bekledikten sonra gaza bastım almadı. İbreler veya arabada tık yok. Boşa aldım geriye aldım hiç birşey olmadı. 40 sn sonra düzeldi bunu geri dönüş yolunda istanbula ulaştığımda tekrar yaptı. Birde 2 seferde araç 100 le giderken virajda 40 a hızımı düşürmeme rağmen 4. viteste takılı kaldı. Araba zangır zangır titriyodu hani neredeyse stop edecekti fakat yapmadı. Manuel alıp düzelttim durumu. Bunun beyin ile ilgili arıza olduğunu söylediler.
4) lastikleri aldığımdan beri değiştirmedim. amortisörleri test ettirmiştim 20bin bakımında amortisörleri baktırmıştım. Bana hor kullanmadığımı düzgün çalıştığını herhangi bir sıkıntısı olmadığını söylemişlerdi. Şuanda araba eskisine göre çakıl veya çukurlarda daha cok sarsılıyor. Özellikle artık düz yolda direksiyon sağa sola yolun durumuna göre çekmelere başladı. Ama bu sanki anlık birşey hep olan şeyler değil. Lastiklerin ömrü bittiğinden bunu yapıyo olabilir mi ? Rot-balans ayarı gerekebilir mi yada ?
Bir merak ettiğim bir konu var. Araç 1. viteste iken ayağımı gazdan çekince deli gibi motorfreni yapmışım gibi kendini öne atıyor. Yada düşük devirde ve düşük viteste iken hafif gaza dokunsam bile kendini öne atıyor. Özellikle benzin aldığım yeri değiştirince bunu yapmaya başladı. Benzinle alakası yok dendi ama bilemedim.
2011 astra h easytronic sahibiyim. Aracı 0 almıştım. Şuanda 28bin km oldu. 9800 de bakıma gittiğimde ana servis 980 tl standart bakım çektiği için artık yoğurdu bırakın üflemeyi yemiyorum. 20bin bakmında ise standart paket alıp ustaya götürüp yaptırdım. Şimdi araçla ilgili problemler var. 3 ayrı yere sordum hepsi farklı şey söylediler. Kazık yememek ve bilinçli biri olmak için 30bin bakımından önce sizlere sormak istediğim şeyler var.
1) araca biri bindiğinde bindiği taraftaki amortisör cıyaklıyan bir ses veriyor. Ama bu sadece ilk oturuşta var. Yani oturduktan sonra kalkıp tekrar otursun böyle bir ses yok. Bir yer su kaçmış dedi ötekisi yağı eksilmiştir dedi. Açıkçası birisi sadece işçilik alırım dedi ötekisi değiştirek temiz olsun dedi ? sizin fikriniz nedir?
2) Vites geçişlerinde zaten aldığımdan beridir bir vurma durumu var. Kimisi hatalı diyor kimisi araçın özelliği diyor. Bu konu ile alakalı başta aldıgım yere göstermiştim özelliği bu demişti. Fakat şuanda bu vurma sesi 1-2 ve 2-3 geçişlerinde ürpeticek seviyelere ulaştı. Yani aldığım zamanki ile alakası yok. Manuel kullandığımda bu vurma sesi eskisi gibi yumuşak ama hissedilir oluyor. Bu konuyu ustaya sormuştum sanayide açıkçası pek dinlemedim adamı çünkü vites kutusunu açmayı filan söylemişti bu işi açıçası servisten başka yerde yaptıracak kadar güveneceğim biri yok.
3) 600 km yol gittikten sonra araçı 30 dk dinlendirmiştim. Araç sonrasında değişik şeyler yapmaya başladı. Önce 10 dk calıstıktan sonra kırmızı ışıkta bekledikten sonra gaza bastım almadı. İbreler veya arabada tık yok. Boşa aldım geriye aldım hiç birşey olmadı. 40 sn sonra düzeldi bunu geri dönüş yolunda istanbula ulaştığımda tekrar yaptı. Birde 2 seferde araç 100 le giderken virajda 40 a hızımı düşürmeme rağmen 4. viteste takılı kaldı. Araba zangır zangır titriyodu hani neredeyse stop edecekti fakat yapmadı. Manuel alıp düzelttim durumu. Bunun beyin ile ilgili arıza olduğunu söylediler.
4) lastikleri aldığımdan beri değiştirmedim. amortisörleri test ettirmiştim 20bin bakımında amortisörleri baktırmıştım. Bana hor kullanmadığımı düzgün çalıştığını herhangi bir sıkıntısı olmadığını söylemişlerdi. Şuanda araba eskisine göre çakıl veya çukurlarda daha cok sarsılıyor. Özellikle artık düz yolda direksiyon sağa sola yolun durumuna göre çekmelere başladı. Ama bu sanki anlık birşey hep olan şeyler değil. Lastiklerin ömrü bittiğinden bunu yapıyo olabilir mi ? Rot-balans ayarı gerekebilir mi yada ?
Bir merak ettiğim bir konu var. Araç 1. viteste iken ayağımı gazdan çekince deli gibi motorfreni yapmışım gibi kendini öne atıyor. Yada düşük devirde ve düşük viteste iken hafif gaza dokunsam bile kendini öne atıyor. Özellikle benzin aldığım yeri değiştirince bunu yapmaya başladı. Benzinle alakası yok dendi ama bilemedim.