Astra h easytronic silkeleme ve zorlama

purplelake

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2014
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Selamlar,
2005 model astra easytronic aracım var, 8 sene sorunsuz kullandıktan sonra son 2 senedir çözemediğim ve servislerin de tatmin edici birşey söylemediği bir sorunum var.

Şöyle tarif edeyim: Açık otobanda 90la gidiyorum 5. viteste.. Birden önümde trafik oluştu, ayağımı gazdan çekiyorum ve frene yavaş yavaş basmaya başlıyorum.. Hız düşmeye başlıyor, vites de otomatik olarak kendini küçültüyor... 4,3,2,1. Tam bu esnada araç stop edecekmiş gibi silkelemeye başlıyor. Trafik açılıp gaza basınca silkeleme bitiyor, vites büyütüyorum yola devam.. Tekrar trafik olunca 1. viteste silkeleme... En son kırmızı trafik ışığına geldiğimde beklerken araç stop ediyor. Kontağı 2 dk. sonra tekrar çalıştırdığımda sorun düzelmiş oluyor ve yoluma devam ediyorum.

Arkadaşlar yukarıda anlatmaya çalıştığım sorun sürekli olmuyor 2-3 ayda bir oluyor, dolayısıyla servise götürdüğümde sorun yok diyorlar.

Acaba çok seri vites değiştiğinde vites beyni karışıyor, kontağı kapatmak kendine mi getiriyordur.. Bir usta böyle demişti, ama niye herzaman olmuyor. Bu araçlarda hararet göstergesi yok, hararetle ilgili birşey olabilirmi?

Başından böyle tecrübe geçen arkadaş varsa ya da görüşü olan varsa çok makbule geçer. Her an yolda kalma ihtimali olması büyük stres, bilenler bilir. Ben değil de yanımda ailem olursa daha kötü:(
 
baskı balatası ne durumda belki değişmesi gerekir onun dışında silkeleme için bir şey yapmak zor aynı sorun bendede var alıştık artık. hararet için settings tuşuna bir süre basılı tutacaksın bipp sesini duyunca BC tuşuna her basışında farklı bir gösterge gelecek V : HIZ GÖSTERGESİDİR T : MOTOR SOĞUTMA SUYU SICAKLIĞINI verir üstünde SENSÖR : dış ısı göstergesinin sıcaklığını aktarır.
 
baskı balatası ne durumda belki değişmesi gerekir onun dışında silkeleme için bir şey yapmak zor aynı sorun bendede var alıştık artık. hararet için settings tuşuna bir süre basılı tutacaksın bipp sesini duyunca BC tuşuna her basışında farklı bir gösterge gelecek V : HIZ GÖSTERGESİDİR T : MOTOR SOĞUTMA SUYU SICAKLIĞINI verir üstünde SENSÖR : dış ısı göstergesinin sıcaklığını aktarır.

hararet için eyvallah dostum..

Sende de stop edecekmiş gibi mi oluyor, kontağı kapatıp kısa süre sonra açınca düzeliyormu? Sürekli mi oluyor arada sıradamı? Baskı balata 1 sene önce yenilendi, ondan değil sanırım.
 
Tech ile yeniden kalibrasyon yapın. Düzelmezse beyin ile birlikte komple set olarak değiştirmenizi öneririm.
 
1 sene önce F hatası nedeniyle çalıştıramamıştım, beyin tamir gördü, F sorunu çözüldü.

Aslında tüm sorunların kaynağı 2 sene evvel değiştirdiğim akü olabilirmi. Aküyü değiştirdikten sonra vites beyni karışmış göstergeler -- göstermeye başlamıştı. Elektronikten anlayan bir arkadaş vitesi resetlemiş ve düzelmişti.

Tüm F hatası, silkeleme sorunları bu akü değişimi sonrasında oldu. Sadece teori tabi, başka arkadaşlar olsa bu tip bir problem genelmi değilmi anlayabileceğiz.

Vites sorunu pekçok kez anlatılmış ama hepsi birbirinden farklı tariflenmiş pek tutmuyor.
 
Km bilemiyorum ama easytronikte 8 senede seçici beyin, baskı balata bozulması gayet doğal.
 
Kimle konuşsam baskı balata olabilir diyor. Araç 83 binde. Yaşadığım sorun her zaman olmuyor 3-4 ayda bir. Yine de baskı balata olabilirmi emin olamadım.

Baskı balata olsa sürekli aynı sorun olması gerekir diye düşünüyorum ama yine de bilmiyorum. Belki de ısınınca tetikleniyor bu da 3-4 ayda bir oluyordur. Servis yolu gözüktü:(
 
Öncelikle yeniden programlama sonra akü ve baskı kontrolü sonra mekanizma ve beyin. Sıralamayı böyle yapın derim.

Samsung Galaxy S4 Miniden Gönderildi.
 
Tech ile yeniden kalibrasyon yapın. Düzelmezse beyin ile birlikte komple set olarak değiştirmenizi öneririm.

aynı sorun bendede oluştuğu için servise gittim ancak tatmin edici bir sonuç yok. baskı balata iyi durumda. elektronik sağlık kontrolü %100. araçta bence sorun var ama usta yok diyor.
neyse...
siz kalibrasyon diyosunuz ya yeniden. aynen ustaya bunu söyledim. verdiği cevap; ''kullanılmış easytroniğe kalibrasyon mu yapılır kardeş, araba yürümez olur, 2 km gidersin elinde kalır vs vs vs''
adamlara diyorum ki alın şu parayı arabayı yapın. onlar diyor ki parayı ver ama arabayı da unut. forumu okuyunca paylaşmak istedim
 
aynı sorun bendede oluştuğu için servise gittim ancak tatmin edici bir sonuç yok. baskı balata iyi durumda. elektronik sağlık kontrolü %100. araçta bence sorun var ama usta yok diyor.
neyse...
siz kalibrasyon diyosunuz ya yeniden. aynen ustaya bunu söyledim. verdiği cevap; ''kullanılmış easytroniğe kalibrasyon mu yapılır kardeş, araba yürümez olur, 2 km gidersin elinde kalır vs vs vs''
adamlara diyorum ki alın şu parayı arabayı yapın. onlar diyor ki parayı ver ama arabayı da unut. forumu okuyunca paylaşmak istedim

Evet aynı kalibre işini banada bu şekilde dediler. Baskıyı komple değişirse kalibre edilir yoksa kullanılmış, belli km' ye gelmiş araç kalibre olmaz yürümeyebilir dediler. Son olarak bana kalkışta titreme artsın, vites geçişleri vuruntusu başlasın getir değişelim ilk günkü gibi olsun demişlerdi.

Bence sıkıntı zamanla, kullanıldıkça kalınlığı azalan baskı plakası sebebiyle beyin otomatik kavrama yaptırsada(tam basıp yapıştıramıyor sanırım) kaçırıyor ve titreme yapıyor.
 
Geri
Üst