Astra H ECN30401 Hata ve Tekleme

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan youssef
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

youssef

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 May 2015
Mesajlar
28
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
Merhaba,

Aracım 2008 1.6 benzin astra h 75K km de easytronic. LPG hiç takılmadı.

Şöyle ki aracım arada rampada bazende düzlükte özellikle 2. vitesten 3'e, 3'den 4 e geçerken silkeleme yapıyor tekliyor. Bunu çok sık yapmıyor. Geçen 90-100 km ile sabit giderken otoyolda vites küçültmem gerekti "A" modunda iken şanzıman, akabinde yine tekleme yaptı aracım ve ilk defa motor arıza ışığı yaktı. Duraklayıp kontak açıp kapatana kadar hafif bir titreme ile ilerledim. Arıza kodu ECN30401 idi. Daha sonra geçti bu arıza ışığı. Ama tekleme arada devam ediyor.

Arıza kodu açıklaması olarak (ECN30401=P0304 Cylinder 4 Misfire Detected ) 4 numarali silindir tekleme nedir ?

Başına gelen ve yardımcı olabilecek var mıdır ?

Tam olarak neye müdahele etirmem gerektiğini bilemedim
 
Hocam aynı sorun bendede vardı, aynı arıza kodunu aldım fakat sadece rolantide titreme yapıyordu 1 gün sonra kendiliğinden düzeldi, geçenlerde yine yaptı tekrar düzeldi. Araç astra 2005 H easy 170bin de, vakit bulursam buji ve ateşleme kablolarına baktırcam, başka yorum yapabilen varsa bekliyoruz..
 
Ateşlemeyle ilgili sorun var.

Çok büyük ihtimalle ateşleme bobini sorunun kaynağı. Bobin sorunu bu motorlarda görülebilen bişey.

Eğer bobin sağlamsa bujilere bakılır, gerekirse değişir.
 
Ateşlemeyle ilgili sorun var.

Çok büyük ihtimalle ateşleme bobini sorunun kaynağı. Bobin sorunu bu motorlarda görülebilen bişey.

Eğer bobin sağlamsa bujilere bakılır, gerekirse değişir.

Teşekkür ederim.

Şimdi bu hata kodundaki "4" nedir tam olarak ?

Ayrıca maliyet açısından soruyorum, önce buji tek başına değişebilir mi ?
 
_

Teşekkür ederim.

Şimdi bu hata kodundaki "4" nedir tam olarak ?

Ayrıca maliyet açısından soruyorum, önce buji tek başına değişebilir mi ?

Bujiler değişir tek başına, gm marka 4 tane buji en fazla 60 70 tl dir. Arabada lpg oldu mu bu sorunlara aşina oluyosunda lpg de yokmuş...
 
Bujiler değişir tek başına, gm marka 4 tane buji en fazla 60 70 tl dir. Arabada lpg oldu mu bu sorunlara aşina oluyosunda lpg de yokmuş...

Şimdi okuyorum bu hata kodu ile ilgili şikayetleride,benim şikayetimde mi anormallik var bilmiyorum.

temde gidiyorum 5. vites 100 km ile, diyelim ki hızım 70'e düştü ama hala 5. vitesteyim. yani vites mevcut hızıma büyük geldi. ayağımı hafifce daha gaza bastırıyorum vites küçülsün diye, vites küçültmek yerine önce silkeliyor baya bi. manuel e çekersem normal küçülüyor ancak.

Yani benim olay her zaman düşük devirde iken gerçekleşiyor. aracın tassarruf için büyük vites düşük hızda gezdiği zamanlarda gaza dokunup vitesi küçültmesini istediğim zaman oluyor :)

Önce bujilere baktırayım diyorum sorun var mı diye. bosch servislerine carbon clean sordum 100 tl dediler. sonra olmadı onu yaptırayım diyorum.

Bir şey değişmezse ateşleme bobinini değiştirmek düşüncem ama bakalım artık oda 276 tl imiş sadece yedek parçacı fiyatı :)
 
Teşekkür ederim.

Şimdi bu hata kodundaki "4" nedir tam olarak ?

Ayrıca maliyet açısından soruyorum, önce buji tek başına değişebilir mi ?

Silindir numarasını belirtiyor sanırım, hata kodu listesinden bakılır.
Bujiler tek başına da değişebilir. Değişim zamanı da gelmişse hepsini beraber değişirsiniz.

Benim tahminim ateşleme bobini yine de.
 
Ben aynı hatayı LPG kaynaklı aldım. 4. Ateşleme de LPG beyni sorun yapıyordu.
 
bosch servisinde ateşleme bobini değişti gm marka ile. işcilik ile 350 tl. araç düzeldi şu an. kendimde değişebilirdimde daha uyguna, servis işi olsun dedim hafta sonu aradan çıkardım :)

Ayrıca aracım z16xer, internetten bakınca aracıma uygun bujiler gm tej tırnak gözüküyor. fakat aracımın üzerinde gm çift tırnak vardı. normal midir bu ?

Bosch tek tırnak platinyum iridyum takmayı düşünüyorum, şu an lpg yok lpg takacağım. Buji uyumlu olur mu diye sordum :)
 
Son düzenleme:
Orjinali tek tırnak bujidir. Muhtemelen daha önceki bakımlarda değişirken önceki Ecotec serilerinde kullanılan çift tırnak bujileri takmışlardır.

Lpg ile kullanırken ateşleme bobinini koruma açısından uygun LPG bujisi kullanmak daha iyidir. O da olmazsa orjinal tek tırnak buji.
 
Geri
Üst