Astra h lpg

Ben kızmam ya zaten örnek olarak yazdım örnek de dedim ;)

tamam yanlış örnek olmuş o zaman, bir başka konuda daha detaylı yazmıştım alıntı ile buraya ekledim...

Verdiğiniz değerler maalesef yanma sonu oluşan silindir içi sıcaklıklar kesinlikle değildir ki, EGT (Egzost Gas Temparature) atmosferik benzinli motorda normal yükte 550-600 derece civarı iken Turbo benzinli bir araçta bu değerler 800 derece civarı olur. Nerede 300 dereceler ah ah :cool:

Sizin verdiğiniz değerler kendi kendine tutuşma sıcaklığı olarak isimlendiriliyor ve şu şekilde dir:
Benzin : 228-471 °C
Bütan : 480-530 °C

Yani arada dağlar kadar bir fark yok ayrıca LPG nin yanma sonu 700 derece gibi bir sıcaklığa çıkarttığı ile ilgili bir doküman şuana kadar okumadım. Eğer aldığınız bir bilimsel kaynak varsa paylaşırsanız sevinirim...

Şimdi devam edersek...

Adyabatik Alev Sıcaklıklarına bakalım :

Propan (C3H8) Hava ile yanarsa (%21 O2) 1980 °C
Bütan (C4H10) Hava ile yanarsa (%21 O2) 1970 °C
Benzin (Karışım) Hava ile yanarsa (%21 O2) 2197 °C

Şimdi görüldüğü üzere LPG (Bütan ve Propan Karışımı) nin adyabatik alev sıcaklığı yaklaşık 1975 derece iken benzinin 2200 derece civarı gibi. Sonuçta gördüğünüz üzere LPG nin yanma anındaki sıcaklığı kesinlikle benzinden fazla olmuyor, zaten bu bilimsel olarak da kanıtlanmış durumda. Burada bilinmesi gereken olay mol başına LPG den alınan enerji benzinden az olduğundan LPG silindir içine %20 fazla verilmelidir ki aracın hareketi için gerekli olan enerjiler eşitlensin. Yani 1.0 lt benizne karşılık 1.2 lt LPG harcanır, buda LPG nin hem yanma sonu sıcaklığının düşük olduğunun hemde enerjisinin az olduuğunun başka bir açıklamasıdır.

Asıl açıklanması gereken ve halka arasında şehir efsanesi olmuş başka bir konu da bu zaten LPG nin yanma sonu sıcaklığı benzinden fazla deniyor ama bu o şekilde olmuyor. Yapılan testler gösteriyor ki AFR oranı iyi yapılmış bir LPG li araçta EGT sıcaklıkları benzinden daha az bile çıkıyor.

...
 
İşin özünde bu LPG benzin konusu bitmez arkadaş... ülkemizde benzin çok pahalı durum böyle olunca vatandaş olarak da bizler de sinekten yağ çıkarma derdinde oluyoruz. Sonra diyorlar ki ülke de kaçak akarkayıt fazla bilmem ne adam gibi bir fiyatı olsa vatandaş doğru düzgün aracına biner kaçak göçek işlere de tenezül etmez. Şu düştüğümüz hallere bak?
 
İşin özünde bu LPG benzin konusu bitmez arkadaş... ülkemizde benzin çok pahalı durum böyle olunca vatandaş olarak da bizler de sinekten yağ çıkarma derdinde oluyoruz. Sonra diyorlar ki ülke de kaçak akarkayıt fazla bilmem ne adam gibi bir fiyatı olsa vatandaş doğru düzgün aracına biner kaçak göçek işlere de tenezül etmez. Şu düştüğümüz hallere bak?

yahu satıp dizel alsana abi sen boşver bunlar tercih meselesi ben şahsen biri bana LPG taktırcam hangi marka diye sorarsa taktırma be arkadaş demem çünkü bana takıp takmamayı değil biliyorsam marka soruyor... sen rahat ol al dizel keyfine bak ama o zamanda enjektör, pompa, DPFi turbo diye başlık açarsın :rakir:
 
En güzeli.... :rakir::rakir::rakir:


horse-carriage-at-arabasi.jpg
 
İsmail muhalefetin bu kadarına da pes :kop::kop::kop:
 
Aynı araclara sahibiz, yeni taktırdım lpg zavoli marka memnunum ama hala fazla yakıyor :D
 
bende zavoli var uzun yolda 18-20 kuruş şehir içi 27-28 kuruş, karışık genelde benim kullanımın çoğu uzun yol sayılır 21-23 kuruş, gayet ekonomik sorun yok, lpg sistemi kaliteli montajda iyi şükür, 1 kere lamba yaktı geçen filtre değişirken daha yanmadı, 12 bin km ben yaptım sadece, daha önceside var.
 
valla 1.2 aracımın garantı kapsamından cıkmayacagını bılsem hemen taktıracagımda ele mahkum beklıyorum garantı bıtmesını yapacak bısey yok :(
 
Geri
Üst