Astra H Motor Su Tapası ve antifriz

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Astr
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Astr

Kayıtlı Kullanıcı
07-Antalya
Katılım
1 Kas 2020
Mesajlar
20
Tepkime puanı
4
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Herkese merhaba.1 aydır opel astra 1.3 cdti 2008 model aracımın alttan su akıtması ve hararet problemleriyle uğraşıyordum.İlk yaptırdığımda bir ton para alıp araba tertemiz oldu gönül rahatligiyla kullanabilirsin diyen ahlak yoksunu bir sanayi esnafının (genel olarak söylemiyorum, isini düzgün yapanları ayrı tutarak) beni araba oldu diyerek gondermesinin ardından 2 hafta sonra aynı sekilde alttan su akitmasi problemiyle karsilasjnca baska bir ustaya goturdum ve motor su tapalarının eskidigini soylemesi ve ilk yaptirdigim ustanın sadece bir tapayi degistirdigini ve baska yerlerde adi malzeme kullandigini soylemesiyle adeta deliye döndüm.Dün gittiğim usta bütün tapaları degistirdigini söyledi fakat aracin harareti hala 96 ile 98 lerde geziniyor arada 87 lere dusuyor.Bu baska bir ariza belirtisi olabiliri yoksa hararet değeri normal midir? Bir de bu usta artık antifriz kullanilmayacagini eger antifriz konursa arabanin yine borularini tapalarini patlatacagini soyledi, antifriz kullanmak icin butun borulari ve su deposunu degistirmemiz gerektigini soyledi.Sicak yerde yasadigim icin antifriz kullanmamin sart olmadigini soyledi.Aracımı artık antifrissiz sadece su ile kullanmamın bir zararı olur mu bu konuda önerileriniz nelerdir? Tesekkürler simdiden
 
Eren bey öncelikle geçmiş olsun, @Kaan. hocam daha net bilgi verecektir ancak hararet yolda giderken dalgalanıyorsa sistemde hava olduğundan şüphelenebiliriz. Bunun dışında fan açtığında sıcaklık düşüyorsa durum normaldir. Antifiriz konusunda bugüne kadar antifiriz ile kullanılmamışsa sistemdeki pas vb sebepler nedeniyle problemler yaşayabilirsiniz. Yinede antifiriz ile kullanmak sağlıklıdır, her ne kadar sadece donmaya karşı koruduğunu düşünsekte kaynama noktasını da yükseltmektedir.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
Teşekkür ederim.Hararet 107 civarını geçmedikce fan açmıyor ama ilk başıma geldiğinde su eksiltmesinden kaynaklı 110 civarlarında fan açmıştı ve düşürmüştü harareti.Bundan sonra da antifrizle kullanmanın bir sakıncası yoktur o zaman anladığım kadarıyla.
 
Herkese merhaba.1 aydır opel astra 1.3 cdti 2008 model aracımın alttan su akıtması ve hararet problemleriyle uğraşıyordum.İlk yaptırdığımda bir ton para alıp araba tertemiz oldu gönül rahatligiyla kullanabilirsin diyen ahlak yoksunu bir sanayi esnafının (genel olarak söylemiyorum, isini düzgün yapanları ayrı tutarak) beni araba oldu diyerek gondermesinin ardından 2 hafta sonra aynı sekilde alttan su akitmasi problemiyle karsilasjnca baska bir ustaya goturdum ve motor su tapalarının eskidigini soylemesi ve ilk yaptirdigim ustanın sadece bir tapayi degistirdigini ve baska yerlerde adi malzeme kullandigini soylemesiyle adeta deliye döndüm.Dün gittiğim usta bütün tapaları degistirdigini söyledi fakat aracin harareti hala 96 ile 98 lerde geziniyor arada 87 lere dusuyor.Bu baska bir ariza belirtisi olabiliri yoksa hararet değeri normal midir? Bir de bu usta artık antifriz kullanilmayacagini eger antifriz konursa arabanin yine borularini tapalarini patlatacagini soyledi, antifriz kullanmak icin butun borulari ve su deposunu degistirmemiz gerektigini soyledi.Sicak yerde yasadigim icin antifriz kullanmamin sart olmadigini soyledi.Aracımı artık antifrissiz sadece su ile kullanmamın bir zararı olur mu bu konuda önerileriniz nelerdir? Tesekkürler simdiden
O ustayıda değiştir eğer blokta pas varda seyrederek kullanırsın ve bir anda aracında bütün yerler zarar görmez zarardan kastım da borular filan patlar patlamada öyle şişip değil bağlantı yerlerinden kaçırır aracına antifiriz ekle ve kullan hararet tam 1.3 leri hatırlamıyorum ama normal o ışılar kışın ise 80 lerin üzerine zor çıkar motor ısınamıyor tam buda sorun değil dır motor küçük ve ısınmıyor soğukta tam benzinli motor olsa ort. 1.6 110 113 civarında sıcak ta gider gelir 1.4 ler 105 107 arası antifirizini ekle gerekirse yardımcı olalım elinden gelirse sonrasında kaliteli antifiriz kullan hiç bişey olmaz patlar demekte garanti patlamaz ihtimal var sadece sıcak yerde sin diye antifiriz koyulmaz değil motora yaz kız antifiriz koyulmalı suyun kaynama derecesi ve ısı iletimi antifirize göre düşüktür antifiriz hem kaynaşmayı üst seviyeleri alır hemde ısıyı çok cabuk iletilir suya göre hasip üstadın da dediği gibi
 
Anladım hocam.Peki şu anda depo full su ile dolu, antifrizi su yarıya indiğinde ekleme mi yapayım yoksa benim yapabileceğim bir seyse eğer suyunu bosaltip direkt antifriz mi ekleteyim.Bir de bu araç için hangi antifriz kullanılmalıdır?
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
Anladım hocam.Peki şu anda depo full su ile dolu, antifrizi su yarıya indiğinde ekleme mi yapayım yoksa benim yapabileceğim bir seyse eğer suyunu bosaltip direkt antifriz mi ekleteyim.Bir de bu araç için hangi antifriz kullanılmalıdır?
Kaliteli bir kırmızı antifiriz kullanın yeterlidir yedek su deposundan suyu boşaltın sadece depoda ki sonra max çizgisine kadar antifiriz ekleyin 2 hafta kullanım yine aynı işlemi yapıp 2 haftada öyle kullanın tamamdır 5 litrelik kaliteli antifiriz alıp kırmızı atın susuz
 
  • Beğen
Tepkiler: cagatay16
Geri
Üst