Selamlar. 2011 model 1.3cdti easytronic Astra H aracımda bu sorunla uzun zamandır uğraşıyorum. İnternette çok bilgi kirliliği var, şahsen konunun iyice toplanmış halini bu forum sayfası üzerinden toplayarak açmak istedim.
Aracın 2. sahibiyim ve yaklaşık 10 yıldır kullanıyorum. 75.000km de aldım ve şu an 185.000km de. Bu konularda bence sahiplik süreleri de önemli aracın geçmişini bilmek açısından.
ECN 112008 - P1120 arızası ilk olarak 2018 yılında karşıma çıktı. Araba kendini limp moda (korumaya) alıyordu ve motor devrini kısıtlıyordu, dolayısıyla çekişi düşüyordu. Ayrıca şu meşhur anahtarlı arıza ışığı yanıyordu. Şehir dışında yaşadım bu sorunu, kontağı kapatıp az bekleyip açınca düzeliyordu, biraz yol gidince tekrar yanıyordu. İstanbula gelince uzun yıllar gittiğim ustama gidip sorunu çözdürdüm. Gaz pedalı tesisatıyla ilgili bir işlem yapıldı. Sanırım tesisat ölçüldü.
Aradan uzun zaman geçti ve 2023 yılında aynı arıza bidaha aramıza katıldı. Aynı şekilde tepki veriyordu araba, kendini korumaya alıyordu. Ustaya gittiğimde bu sefer sigorta kutusunu söküp temizledik. Sigorta kutusunun üst tarafında sol amortisör kulesinin oradaki sigortaları da temizledik. Arıza yine gitti, tekrar bir süre sorun kalmadı.
2024 eylül ayında şehir dışında bidaha geldi bu arıza. Bu sefer düşük hızda ve düşük devirde giderken klimayı açınca araba irkildi ve öyle arızaya düştü. Kontağı kapatıp açınca düzeldi. Şehir dışından ustama tekrar gittim ve tech2 ile arızayı sildim.
Yakın tarihte yolda giderken araba birden gaz pedalı ile iletişimi kesti. Bildiğiniz pedal etkisiz şekilde kaldı. Hemen kenara çektim ve kontağı kapatıp açtım düzeldi. Kendimi yolda kalmadan bir şekilde ustamın yanına attım. Gaz pedalını yenilemekte karar kıldık. Türkiye'de parça fiyatı ciddi manada pahalıydı ve sadece tek toptancının elinde GM olarak vardı. 12.800TL civarı bir fiyatı vardı. Pedalın OEM üreticisi Hella da üretimi durdurmuş. Sanırım Febi üretimi bir pedal vardı, 5.500TL bandı bir fiyatı vardı. Yan sanayi seçeneği de yok olsa da ben almazdım sonuçta elektronik parça. Kendi çabalarımla Almanya'dan sıfır GM pedalı getirttim ve Türkiye fiyatından ciddi miktarda daha ucuza geldi.
Easytronic ve manuel pedallar farklı. Pedal almak isteyenler aşağıda vereceğim bilgilerden faydalanabilirler, Partslink yazılımından çıkarttım.
Easytronic pedal parça no : 9193188 (üretim no : 9157999)
Manuel pedal parça no : 9193186 (üretim no : 9157998)
Pedalı ustama gidip taktırdım. 2-3 gün kadar düzgün şekilde çalıştı. Sonra yine hüsran
Arıza tekrar geldi. bu sefer P1122 de geldi. Temeli aynı şeye dayanan arızalar sonuçta.
Tabi bu sırada ben bir eski pedalı söküp bakayım dedim. Söküp tamir edip takılabilir çünkü çok elektronik bir olayı yok. Sadece rölanti ayarı var, sökmeden önce küçük bir işaret atıp öyle sökmek lazım. Resimde görünen karbon yerleri 2B kalemle biraz boyayınca geçirgenliği artar daha hassas çalışır. Sadece sağ resimdeki küçük 4 konnektörü dikkatli şekilde temizlemek gerekir. Sonuçta 13 yaşında parça ve yurtdışı iade işleriyle uğraşmamak için yeni pedalı aracın üstünde takılı bıraktım, eski pedal da elimde.
Başıma gelenler böyle. Şimdi izleyeceğim yol şöyle. Bu forumda açılan bu konudaki gibi beyin tamiri. Elektronikten anlıyorum fakat bu olay ince işçilik gerektirdiği için ve bende de üflemeli havya vs. ince işçilik için gerekli el aletleri olmadığı için sanayide sağlam bir beyinciye götüreceğim. Bence arıza da buradan çıkacak. Eğer buda olmazsa son kez bidaha tesisata bakılır.
Tecrübeli ve fikir verebilecek kişilerin yardımını da bekliyorum. Teşekkürler.
Aracın 2. sahibiyim ve yaklaşık 10 yıldır kullanıyorum. 75.000km de aldım ve şu an 185.000km de. Bu konularda bence sahiplik süreleri de önemli aracın geçmişini bilmek açısından.
ECN 112008 - P1120 arızası ilk olarak 2018 yılında karşıma çıktı. Araba kendini limp moda (korumaya) alıyordu ve motor devrini kısıtlıyordu, dolayısıyla çekişi düşüyordu. Ayrıca şu meşhur anahtarlı arıza ışığı yanıyordu. Şehir dışında yaşadım bu sorunu, kontağı kapatıp az bekleyip açınca düzeliyordu, biraz yol gidince tekrar yanıyordu. İstanbula gelince uzun yıllar gittiğim ustama gidip sorunu çözdürdüm. Gaz pedalı tesisatıyla ilgili bir işlem yapıldı. Sanırım tesisat ölçüldü.
Aradan uzun zaman geçti ve 2023 yılında aynı arıza bidaha aramıza katıldı. Aynı şekilde tepki veriyordu araba, kendini korumaya alıyordu. Ustaya gittiğimde bu sefer sigorta kutusunu söküp temizledik. Sigorta kutusunun üst tarafında sol amortisör kulesinin oradaki sigortaları da temizledik. Arıza yine gitti, tekrar bir süre sorun kalmadı.
2024 eylül ayında şehir dışında bidaha geldi bu arıza. Bu sefer düşük hızda ve düşük devirde giderken klimayı açınca araba irkildi ve öyle arızaya düştü. Kontağı kapatıp açınca düzeldi. Şehir dışından ustama tekrar gittim ve tech2 ile arızayı sildim.
Yakın tarihte yolda giderken araba birden gaz pedalı ile iletişimi kesti. Bildiğiniz pedal etkisiz şekilde kaldı. Hemen kenara çektim ve kontağı kapatıp açtım düzeldi. Kendimi yolda kalmadan bir şekilde ustamın yanına attım. Gaz pedalını yenilemekte karar kıldık. Türkiye'de parça fiyatı ciddi manada pahalıydı ve sadece tek toptancının elinde GM olarak vardı. 12.800TL civarı bir fiyatı vardı. Pedalın OEM üreticisi Hella da üretimi durdurmuş. Sanırım Febi üretimi bir pedal vardı, 5.500TL bandı bir fiyatı vardı. Yan sanayi seçeneği de yok olsa da ben almazdım sonuçta elektronik parça. Kendi çabalarımla Almanya'dan sıfır GM pedalı getirttim ve Türkiye fiyatından ciddi miktarda daha ucuza geldi.
Easytronic ve manuel pedallar farklı. Pedal almak isteyenler aşağıda vereceğim bilgilerden faydalanabilirler, Partslink yazılımından çıkarttım.
Easytronic pedal parça no : 9193188 (üretim no : 9157999)
Manuel pedal parça no : 9193186 (üretim no : 9157998)
Pedalı ustama gidip taktırdım. 2-3 gün kadar düzgün şekilde çalıştı. Sonra yine hüsran
Arıza tekrar geldi. bu sefer P1122 de geldi. Temeli aynı şeye dayanan arızalar sonuçta.
Tabi bu sırada ben bir eski pedalı söküp bakayım dedim. Söküp tamir edip takılabilir çünkü çok elektronik bir olayı yok. Sadece rölanti ayarı var, sökmeden önce küçük bir işaret atıp öyle sökmek lazım. Resimde görünen karbon yerleri 2B kalemle biraz boyayınca geçirgenliği artar daha hassas çalışır. Sadece sağ resimdeki küçük 4 konnektörü dikkatli şekilde temizlemek gerekir. Sonuçta 13 yaşında parça ve yurtdışı iade işleriyle uğraşmamak için yeni pedalı aracın üstünde takılı bıraktım, eski pedal da elimde.
Başıma gelenler böyle. Şimdi izleyeceğim yol şöyle. Bu forumda açılan bu konudaki gibi beyin tamiri. Elektronikten anlıyorum fakat bu olay ince işçilik gerektirdiği için ve bende de üflemeli havya vs. ince işçilik için gerekli el aletleri olmadığı için sanayide sağlam bir beyinciye götüreceğim. Bence arıza da buradan çıkacak. Eğer buda olmazsa son kez bidaha tesisata bakılır.
Tecrübeli ve fikir verebilecek kişilerin yardımını da bekliyorum. Teşekkürler.