astra H stop etme ve beyin sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan outpost
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

outpost

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Nis 2013
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar aracım 2005 model astra h twinport. 2 hafta önce aracımın trigerini ve baskı balatasını değiştirdim, 10000 km ve LPG bakımını yaptırdım. Önceden çok nadir de olsa (birkaç kereyle sınırlı) kalkışta veya 2. viteste devir düşükken aracım stop ediyor ve 1-2 dakika marş basmıyordu. Ancak son 1 haftadır aracım LPG de sık sık bu arızayı vermeye başladı. Tamircime götürdüğümde 15 adet ve çoğu da beyinle alakalı olan (p1600 beyin yenisiyle değiştir, abs, direksiyon vs... vs. ) arıza görüntülendi. Öncelikle programı tekrar yüklemek gerektiğini (aracın tüm elektrik kontrolü yapıldıktan sonra şase var olabilme ihtimali için) olmazsa beyinin değişmesi gerektiğini söyledi.
Deneme amaçlı olarak aracı LPG ve benzin ile kullandım. LPG ile kullandığımda arızalar silinmesine rağmen arıza devam ederken. Benzin ile 3-5 gündür kullanıyorum araç ne stop ediyor ne de arıza lambası yanıyor.
Sizce ne olabilir?
 
görünüşe göre belliki problem tüpten kaynaklanıyor. araçta olsa benzindede yapardı diye düşünüyorum.
benzeri başıma geldi ama bu olay sizin araçta söz konusu olurmu bilgim yok ama yardımı olur diye söyliyeyim yinede. bende astra g var.

benzinde marş almada problem
performansta düşüş
marşa bastığınızda devirin birden değilde yavaş yavaş yükselmesi sanki stop edecekmiş gibi
ayrıca yakıt tüketiminde artış olmuştu. problem triger setini değiştiren ustanın sente ayarını kaçırıp trigeri bir iki diş kaydırıp takmasından olmuş.
 
Marş almada bir problem yok ancak devri yavaş yavaş yükselmesi mevcut. Sanki dizel arabayı biniyor gibi hissediyorum.
En çok kafamı kurcalayan beyin arızaları! Benzinde arıza çıkmıyor lpg'de arızalar tekrar geliyor.
 
benzin güçlü olduğundan pek hissettirmiyor olabilir.
normalde motoru ilk çalıştırmada devir birden 2000-2500 e çıkar yavaş yavaş 1000 e doğru iner. Bendeki problemde ise her seferinde yapmıyordu ama marşa bastığımda 0 dan 1500 devire 3-4 saniyede çıkıyor bazende marş almıyordu.

sizdeki araçlarda triger zinciri var bizdeki kayıştı. sizdede aynı hatanın olması söz konusumudur bilemem ama muhtemel belirtiler farklılaşabilir.
 
Çift yakıt kafa karıştırıyor.

İlk olarak Lpg yi unutmak gerek, araçta arıza varsa bulmak için. Bunda da Lpg yi TAMAMEN bitirmek gerek. Çünkü kesici veya enjektörü kaçırıyorsa gene bulamayız arızayı kafa karışır.

Lpg tamamen bitirip, araç benzine geçince ve benzinde kullanınca verilen arızalara göre yorum yapmak daha doğru.

Şimdi aracınız twinport olduğu için geçmişi biraz sabıkalı, üst kapak kurum bağlamış olabilir, araç Lpg enjektörlerinden hava alıyor olabilir ki yüksek ihtimaller bunlar. Ardından beyin arızasına bakılır ve böyle gider. Geç marş olayınız da var ise, Lpg enjektörleriniz bozuktur. Lpg ustanıza güvenmiyorsanız, değiştirin.

Arızaları silip Lpg bitmiş vaziyette kullanın, Ve araçtaki yeniden çıkan arıza kodlarını buraya yazın. Başka türlü yorum yapmak atıp tutmak olacaktır. Basite indirmek gerek.
 
:rakir:
Çift yakıt kafa karıştırıyor.

İlk olarak Lpg yi unutmak gerek, araçta arıza varsa bulmak için. Bunda da Lpg yi TAMAMEN bitirmek gerek. Çünkü kesici veya enjektörü kaçırıyorsa gene bulamayız arızayı kafa karışır.

Lpg tamamen bitirip, araç benzine geçince ve benzinde kullanınca verilen arızalara göre yorum yapmak daha doğru.

Şimdi aracınız twinport olduğu için geçmişi biraz sabıkalı, üst kapak kurum bağlamış olabilir, araç Lpg enjektörlerinden hava alıyor olabilir ki yüksek ihtimaller bunlar. Ardından beyin arızasına bakılır ve böyle gider. Geç marş olayınız da var ise, Lpg enjektörleriniz bozuktur. Lpg ustanıza güvenmiyorsanız, değiştirin.

Arızaları silip Lpg bitmiş vaziyette kullanın, Ve araçtaki yeniden çıkan arıza kodlarını buraya yazın. Başka türlü yorum yapmak atıp tutmak olacaktır. Basite indirmek gerek.
Aracı 1 haftadır benzinde kullanıyordum bugün önce tamircime sonra da tavsiye üzerine başka bir tüpçüye götürdüm. Tamircim arıza listesine baktığında daha önce 15 tane arıza verirken(p1600, abs,direksiyon v.s.vs) bugün yalnızca p1550 arızası verdi. DAha sonra lpg'ciye götürdüğümde motorun ve hortumların üzerine su dökerek kaça var mı diye kontrol etti önce.
Lpg'yi söktürmek istedim ancak yeni bir ayar yapıp 1 haftada öyle kullanmamı istedi. LPG ustasının söylediği en önemli şey benim daha önce arıza vermeden bu kadar süre binmiş olmamın mucize olduğuydu. Twinport ve LPG hayal gibi gözüküyor.
 
:rakir:
Aracı 1 haftadır benzinde kullanıyordum bugün önce tamircime sonra da tavsiye üzerine başka bir tüpçüye götürdüm. Tamircim arıza listesine baktığında daha önce 15 tane arıza verirken(p1600, abs,direksiyon v.s.vs) bugün yalnızca p1550 arızası verdi. DAha sonra lpg'ciye götürdüğümde motorun ve hortumların üzerine su dökerek kaça var mı diye kontrol etti önce.
Lpg'yi söktürmek istedim ancak yeni bir ayar yapıp 1 haftada öyle kullanmamı istedi. LPG ustasının söylediği en önemli şey benim daha önce arıza vermeden bu kadar süre binmiş olmamın mucize olduğuydu. Twinport ve LPG hayal gibi gözüküyor.

Bunu detayli yazdım bir konuda twinport motorda LPG enjektorlerinin deliklerinin yönleri cok önemli. Cok uzun km oldu twinport motor ve LPG kullanıyorum ama daha bir kez sorun yasamadım . Aracınızda ki sorunları çözmek icin kiti komple atın aracınızdan sonrasında corum özencler otogaz yada Ankara mocan otogaz da BRC montajı tavsiye ederim. Olay marka değil bu iki firmanın montajı olsun atiker olsun yine sorun yasamazsınız .

Twinport motorda ayrıca kurum temizliği yapın Buda cok büyük bir sorun oluyor .
 
Gelişmeleri haber verirsiniz.
 
Geri
Üst