Astra j 1.4 turbo active select benzin, esp motor ariza isigi ve titreme sorunu hk.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan emg
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

emg

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Ocak 2020
Mesajlar
6
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba. Aralık 20 de esp uyarı isigi (kayan arac) ve motor ariza isigi yandı aracın motoru daha çok rölantide olmak üzere titremeye başladı.
Hemen sanayiye 4 yıllık ustama gittim. Buji bobin termostat karbüratör kapağı contası vs değişti. Ustamin teşhisi karbüratör üst kapak çatlamış. 2 litre yag olmaması gereken yerlere kaçmış. Şu an o kaçaklar nedeniyle tamamen sistem kendini halen temizleyemedi diyor. Kısa mesafe kullansam dahi eskiden hiç açmadığı fan devreye giriyor. Böyle kullan diyor. Uyari kodlarını silsede yeniden titrediginde ikazlar yeniden yanıyor. Ariza basladigindan itibaren 3 kez kontrole goturdum. Farkli ustaya daha gitmedim. Benzer çok fazla konu okudum. Ama nihai çözümü bulana rastlamadim. Araç 115 binde. Tup yok. Motor yag eksiltmiyor. 1000 km Kullandım. Arızadan önce olmayan titreşim azaldı ancak kesilmedi. Ankarada bu soruna çözüm bulmuş usta tavsiyesi olan varmı. Birde ona kontrol ettirmek isterim aracımı. Acaba sorun enjeksiyondami. Egzost kokusuda kötü. Daha önce kayıp kaçağa uğrayan 2 litre yağın devam eden etkisimi?
 
Merhaba. Aralık 20 de esp uyarı isigi (kayan arac) ve motor ariza isigi yandı aracın motoru daha çok rölantide olmak üzere titremeye başladı.
Hemen sanayiye 4 yıllık ustama gittim. Buji bobin termostat karbüratör kapağı contası vs değişti. Ustamin teşhisi karbüratör üst kapak çatlamış. 2 litre yag olmaması gereken yerlere kaçmış. Şu an o kaçaklar nedeniyle tamamen sistem kendini halen temizleyemedi diyor. Kısa mesafe kullansam dahi eskiden hiç açmadığı fan devreye giriyor. Böyle kullan diyor. Uyari kodlarını silsede yeniden titrediginde ikazlar yeniden yanıyor. Ariza basladigindan itibaren 3 kez kontrole goturdum. Farkli ustaya daha gitmedim. Benzer çok fazla konu okudum. Ama nihai çözümü bulana rastlamadim. Araç 115 binde. Tup yok. Motor yag eksiltmiyor. 1000 km Kullandım. Arızadan önce olmayan titreşim azaldı ancak kesilmedi. Ankarada bu soruna çözüm bulmuş usta tavsiyesi olan varmı. Birde ona kontrol ettirmek isterim aracımı. Acaba sorun enjeksiyondami. Egzost kokusuda kötü. Daha önce kayıp kaçağa uğrayan 2 litre yağın devam eden etkisimi?
Sabah çalışmama sorunu yok. Stop etme sorunu yok.
 
Yağ eksiltme varmı şimdi üst kapak ve motor ici arızasında kesinlikle motor açtırma ilk önce için rahat etmesi için piston kompresörünü ölçtür gidip sanayiye rekteciler yapar bunuda 1 yere yaptırma 2 yere filan yaptır bu sayede motor içi sağlamlığını anlarız şimdi araçta kacak yok ise büyük ihtimal yağ yakıyordur araba bir süre sonra daha sık eksilebilir ve motor sesli çalışmaya başlayabilir tabi bu dediğim den ise sanırım ya manifold arızası var yada yağ havalandırma arızası yağ bunlardan yakar ve fark edilmesi zordur takip edilmeli sürekli egzoz bir anda beyaz duman yoğun şekilde atıp durur çünkü ve direk esp uyarısı verir yanık kokusu gelir
 
Forumda paylaşımlarım var bakabilirsin

20200123_184641.jpg

İşaretlediğim yerde bu siyah borunun takıldığı yer var tam içerisini çekip bana atabilirseniz atın ve borunun içerisinde yağlanma varmı bakın boruda yağ olmaması gerekli
 
Forumda paylaşımlarım var bakabilirsin

20200123_184641.jpg

İşaretlediğim yerde bu siyah borunun takıldığı yer var tam içerisini çekip bana atabilirseniz atın ve borunun içerisinde yağlanma varmı bakın boruda yağ olmaması gerekli

Yag eksiltme yok. Ustama kompresyon testini söyledim. Gerek yok dedi. Benim ikna olmam için tek silindirden yaptı. Normal dedi. Üst plastik kapak çatlayınca oradan 2 lt yag manifolda turboya vs yerlere kaçmış. Kullana kullana temizlenecek diyo. Egzost duman rengini anlamıyorum ama kötü kokuyo. Bir keresinde gaz yemez gibi oldu çok yoğun duman attı. Çalıştırıp çok rolantide beklemez gidersem, duraklayıp d de beklemezsem uzun süre esp yanmiyo . Ama sonra rölantide ilk titremede esp geri yanıyo . Birşey yaptırmadan farklı bi ustaya daha gostericem artık. Güvenebilirsem çok tutarlı bise olmasa mudahele ettiririm. Kendi ustam daha fazla yapılacak bise olsa yapardı diyorum bi taraftan da hala düzelmemiş olmasiv tamir gerektirdinmgini dusunduruyo. Yag eksilmiyo . Eski den eksilmiş olan 2 litrenin devam eden etkilerimi ki. Diğer yandan fotoğraf ta gösterdiğiniz kısmı sökmeden üzerinden çeksem anlaşılabilirmi . Çok iyi anlamadım o noktayı. Teşekkür ederim.
 
tek pistondan hiç bir şey anlamaz belki ikinci piston bilemez 4 ünüde ölçmesi lazım ustad beni dinlerseniz götürün farklı yere ölçtürün ve bu sayede motor içinde bişey olmadığını anlarsınız çatlak bile olsa kompresör düşük cıkacaktır
 
bakın o boru varya siyah tırtıllı boru onu birisi emme manifolduna giriyor onun arka işaret attığım yerde ucunda pim var bir ağzı düz tornavida ile çekip çıkarın sora boru yukarı çekin cıt diye gelir hemen ama pimi mutlak çıkarın yoksa gelmez sanırım manifol yada yağ havalandırma arıza olabilir bakın hatta onun alt kısmı turboya doğru olan kısmı hep yağlanır dediğim arıza varsa yani sol ön taraf ara boşluk
 
Tekrar merhaba, ankara ivedikte sr teknik servise gittim. kompresyon testi yapıldı. 2. silindir de basınç kaybı var. ya sibop yada piston da arıza var dedi. sökülünce belli olacak dedi. Bakalım ne olacak. Daha önce ki ustanın yapmış olduğu işlemler boşa mı gitti bilmiyorum. gereksiz yere bu parçalar değişmişte olabilir. umarım arıza çözülür, sonra bakacağız binecekmiyiz, değiştirecekmiyiz.
 

Ekli dosyalar

  • thumbnail_20200109_190208.webp
    thumbnail_20200109_190208.webp
    43 KB · Görüntüleme: 81
Bir bakalim sorunu nedir belli olur
 
merhaba, belki sonradan okuyanlar için faydalı olur. yukarıda detaylı açıkladığım sorun ile ilgili ilk ustamın tali sebepler üzerinden yapmış olduğu işlemler sonrası araç düzelmeyince, özel opel servisine götürdüm. Kompresyon testi yapıldı. 2. silindirde basınç kaybı çıktı. Ya piston ya da subap arızası dendi. Açılıp bakılması lazım dendi. Açıldı bakıldı. 2. silindirde ki pistonda segman kanalı kırılmış. Gerekli onarımlar yapıldı. 5000 civarı masraf oluştu. şükür düzeldi . herkese iyi günler.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
Geri
Üst