Astra J 1.4T den K 1.6 CDTI'a geçiş

soulitude

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
6 Tem 2018
Mesajlar
56
Tepkime puanı
5
Puanları
8
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Yaklaşık 1 yıldır 2012 astra j 1.4 T otomatik kullanıyorum. Araçta atiker lpg var. Ben aracı aldığımdan beri bazı sorunlarla karşılaştım:

1- lpg enjektörüm bozuldu, değiştiren usta fazla yüklenmeden olacağını söyledi,
2- yağ soğutucusu çatladı, usta aşırı ısınmadan olduğunu, opel motorunun zaten sıcak çalıştığını, lpg ile daha da sıcak olduğunu, fazla yüklenince çok sıcak çalıştığını, bu yüzden olacağını söyledi.
3- turbo manifoldum çatladı, yine sıcakla alakalı olduğu söylendi.

Bunların sonucunda ya benim kullanım tarzımda sorun var ya da bu aracın sıcaklık problemi başa bela. Bu yüzden bu aracı satıp k kasa dizel otomatik almayı düşünüyorum. Agresif kullanım tarzıma dizel bir aracın daha uygun olup olmadığını merak ediyorum. Bu araçla ilgili fikirlerinize ihtiyacım var.

Yorum yapanlara teşekkürler.
 
Kullanım tarzından ziyade, bakım zamanını geciktiryorsunuz veya kaliteli yağ kullanmıyorsunuz.

Lpg sorunları, kaliteli kit, iyi montaj ve senelik düzenli kalibrasyon kontrolü şart.

Yağ soğutucu kaçırma problemi Opel'in benzinli motorlarında görülen bir şey. RAdyatör soğutma suyunu 2 senede bir uygun olan kırmızı antifrizle değişmek gerekiyor.

Turbonun egzoz manifoltu çatlama sorunu, 1.4 T'lerde çok sık olmasa da, yaşayanlar var. Motoru ısıtma ve soğutma düzenine dikkat etmek lazım.

1.6 cdti daha sağlam bir ünite, ama yine de bakımsızlığa gelmez.
 
Aracı 69 binde aldım, 70-80-90 bin bakımlarını zamanında yaptırdım. Yağ olarak ilk bakımda Castrol edge, ikincisinde normal castrol, son bakımda da Shell kullandım (opel garage'ın önerisiyle).

Aslında lpg benim agresif kullanımıma uygun değil sanırım. Benzinli kullanınca da çok yakıyor, o yüzden dizelin agresif kullanımdaki abartılı yakmaması biraz tercih sebebim.
 
Geri
Üst