Astra j 1.4turbo motor kaputu ısınması

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Mrt_clk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Mrt_clk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Tem 2018
Mesajlar
6
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaslar
Astra j 1.4t otomatik aracimin motor bölümü asiri isiniyor, araci sürdügümde sikinti yok, söndürdükten 20 dkk sonra motor kaputu ve camurluklar dahil asiri sicak oluyor, kaputu acacagim dile dokununca ve sabitleme cubuguna dokununca cok sicak oldugunu hissediyorum. Hafif de bir koku aliyorum belli belirsiz. Acaba yag mi kaciyor da motorun isisiyla buharlasiyor ve kaputun altindaki sicakligi yukseltiyor? Hararet gostergesi normal seyir halinde 90 i hic gecmiyor. Arabayi sondurdukten sonra sicakligin asiri yukselmesi neden olabilir acaba?
 
opel motorları biraz sıcak çalışır.takılmayın sıkıntı olmaz hele şehir içi kullanıyorsanız tam soğutma yapamadığından dahada fazla ısınma olur,bu yaz sıcağında güneşli havada arabaya binmeden bakın çamurluk ve kaputa sıcaklık nasıl,kışa doğru farketmezsiniz bile sıcaklığı
 
Acaba fan zamanında devreye girip çıkmıyormu..Radyatörde kaçak olup olmadığına veya düzgün çalşıp çalışmadığına bakılırsa iyi olur..Tıkanma vs olmasın..Birde antifirizin zamanı geldiyse değiştirin..
 
Merhabalar hocam aslında konu biraz fizikle ilgili bir durum aracımız çalışma esnasında 700-900 derecelik bir sıcaklıkla ısınıyor. Bu sıcaklığı yağ, soğutma suyu ve rüzgar sayesinde hızlıca düşürüyoruz. Burda en önemli etken karşı rüzgar sayesinde motor alt bloğu hızlıca soğuyor ancak aracımız hareket etmiyorken karşı rüzgar olmadığı için ısı yayılacaktır. Sizin dikkat etmeniz gereken yağ lambası, soğutma suyu ve aracınızı stop ettikten sonra fanın devreden çıkması olacaktır.
 
Geri
Üst