Astra J 2015 CTDİ 136Hp 170.000 km yağ tavsiyesi

burakcyln0026

Kayıtlı Kullanıcı
03-Afyonkarahisar
Katılım
10 Eki 2024
Mesajlar
17
Tepkime puanı
7
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar iyi forumlar.Aracımın yağ bakımını yaptırma zamanım geldi.Daha önce hiç yapmadım aracı yeni aldım.Araç havalarında etkisiyle motoru bir hayli geç ısınıyor ve motor ısınana kadar gürültülü çalışıyor.Muhtemelen yağdan kaynaklı olduğunu düşünüyorum.170.000 km için önerdiğiniz iyi bir yağ markası var mı ? Deneyimlerinize ve tecrübelerinize ihtiyacım var.Bir de farklı bir durum var.Kartelde terleme mevcut bu durumu exptertiz de gördüm daha önce başka aracımda yaşamıştım.Kartel tapasını farklı bir tapaya göre yatak çektirdim ve farklı bir tapa kullanarak sorunu çözmüştüm.Sizce etkili olur mu ? Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.
 
Arkadaşlar iyi forumlar.Aracımın yağ bakımını yaptırma zamanım geldi.Daha önce hiç yapmadım aracı yeni aldım.Araç havalarında etkisiyle motoru bir hayli geç ısınıyor ve motor ısınana kadar gürültülü çalışıyor.Muhtemelen yağdan kaynaklı olduğunu düşünüyorum.170.000 km için önerdiğiniz iyi bir yağ markası var mı ? Deneyimlerinize ve tecrübelerinize ihtiyacım var.Bir de farklı bir durum var.Kartelde terleme mevcut bu durumu exptertiz de gördüm daha önce başka aracımda yaşamıştım.Kartel tapasını farklı bir tapaya göre yatak çektirdim ve farklı bir tapa kullanarak sorunu çözmüştüm.Sizce etkili olur mu ? Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.
Öncelikle iyi günler diliyorum. 8 Yıllık 225.000 KM 1.6 CDTİ otomatik vites kullanıcısı olarak viskozite olarak 5w-40 yağdan ve " Liqui Moly'den" başkasını önermemekteyim(Kitapçıkta 5w-30 ile 5w-40 önerisinde bulunmaktadır.) 5w-30 motor yağı kullandığım süre boyunca turbo sorunları ile uğraşmaktan ayrıca aracın bende hissettirdiği " o çok emanet noktada çalışıyor hissiyle ", fazlasıyla rahatsız oldum. " 5w-40 Liqui Moly 4110 - 4100(Ayrı seri) - Molygen(Ayrı Seri)- " ( Önerim 4110) serilerini kullandığımdan beri gerek motor ile ilgili sorunları, gerekse turbo ile alakalı sorunları yaşamamaya başladım. 5w-40 Yazın korkunç sıcaklıkların oluşmaya başladığı bu günlerde, eğer benim gibi seyehatinizi sabit devirlerde yürütmekten hoşlanan biriyseniz fazlasıyla motorun soğutulmasını, yağlanmasını ve aynı zamanda korunmasını sağlıyor.( 5w-40 motor yağı ile düz yolda, 25-30 derece hava sıcaklığı bandında, yokuş benzeri herhangi bir durum olmaması durumunda araç 85-87 derecede motor harareti sıcaklığı ile seyahat etmektedir.) ( ! Uyarı: Termostat kontrol ettirilmiştir.! ) 5w-40 Yağ ile motoru daha performanslı kullanmak isterseniz ise 5w-30'dan daha iyi koruma sağlayacak, motoru sıcaklıklara karşı daha iyi yağlıyor ve besliyor olacaktır. Ayrıca bu araçların çok ciddi bir problemi olan Triger zinciri sesi ve ömrü konusunda genellikle düşük viskoziteli yağlarla, ses daha erken belirmeye başlıyor ve zincirin kabin içindeki şıkırtısını ne yaparsanız yapın kesemiyorsunuz. Bir diğer sorunuza gelecek olursak, benim aracımda da bahsetmiş olduğunuz kartelde terleme, hatta sizden ayrıca aynı zamanda turbo hortumlarında terleme hatta hatta şanzımanda da bir miktar terleme durumları görünmektedir. Çok ciddi titiz biri olduğum için bir çok kişiye gösterip, bir çok işlemde bulundum ancak herhangi bir ciddi sorun olduğunu belirten bir durum ile karşılaşmadım ya da yaşamadım. Sanıyorum bu araçlar için terleme bir normalite durumudur. Kazasız, belasız iyi sürüşler dilerim.
 
Öncelikle iyi günler diliyorum. 8 Yıllık 225.000 KM 1.6 CDTİ otomatik vites kullanıcısı olarak viskozite olarak 5w-40 yağdan ve " Liqui Moly'den" başkasını önermemekteyim(Kitapçıkta 5w-30 ile 5w-40 önerisinde bulunmaktadır.) 5w-30 motor yağı kullandığım süre boyunca turbo sorunları ile uğraşmaktan ayrıca aracın bende hissettirdiği " o çok emanet noktada çalışıyor hissiyle ", fazlasıyla rahatsız oldum. " 5w-40 Liqui Moly 4110 - 4100(Ayrı seri) - Molygen(Ayrı Seri)- " ( Önerim 4110) serilerini kullandığımdan beri gerek motor ile ilgili sorunları, gerekse turbo ile alakalı sorunları yaşamamaya başladım. 5w-40 Yazın korkunç sıcaklıkların oluşmaya başladığı bu günlerde, eğer benim gibi seyehatinizi sabit devirlerde yürütmekten hoşlanan biriyseniz fazlasıyla motorun soğutulmasını, yağlanmasını ve aynı zamanda korunmasını sağlıyor.( 5w-40 motor yağı ile düz yolda, 25-30 derece hava sıcaklığı bandında, yokuş benzeri herhangi bir durum olmaması durumunda araç 85-87 derecede motor harareti sıcaklığı ile seyahat etmektedir.) ( ! Uyarı: Termostat kontrol ettirilmiştir.! ) 5w-40 Yağ ile motoru daha performanslı kullanmak isterseniz ise 5w-30'dan daha iyi koruma sağlayacak, motoru sıcaklıklara karşı daha iyi yağlıyor ve besliyor olacaktır. Ayrıca bu araçların çok ciddi bir problemi olan Triger zinciri sesi ve ömrü konusunda genellikle düşük viskoziteli yağlarla, ses daha erken belirmeye başlıyor ve zincirin kabin içindeki şıkırtısını ne yaparsanız yapın kesemiyorsunuz. Bir diğer sorunuza gelecek olursak, benim aracımda da bahsetmiş olduğunuz kartelde terleme, hatta sizden ayrıca aynı zamanda turbo hortumlarında terleme hatta hatta şanzımanda da bir miktar terleme durumları görünmektedir. Çok ciddi titiz biri olduğum için bir çok kişiye gösterip, bir çok işlemde bulundum ancak herhangi bir ciddi sorun olduğunu belirten bir durum ile karşılaşmadım ya da yaşamadım. Sanıyorum bu araçlar için terleme bir normalite durumudur. Kazasız, belasız iyi sürüşler dilerim.
Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.5w-40 yağı araştırıcam.Terleme durumu turbo hortumlarında yok.Zaten bahsettiğim terleme kartel ile conta arasında değil kartelin tapasından aşağıya doğru bir süzülme söz konusu.Aracın yağı değişirken arızaya çözebilirsek fotoğraflayıp yine forumda paylaşacağım.
 
Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.5w-40 yağı araştırıcam.Terleme durumu turbo hortumlarında yok.Zaten bahsettiğim terleme kartel ile conta arasında değil kartelin tapasından aşağıya doğru bir süzülme söz konusu.Aracın yağı değişirken arızaya çözebilirsek fotoğraflayıp yine forumda paylaşacağım.
Ben teşekkür ederim efendim. 5w-40 yağdan yana bir sorun yaşamayacağınızı, en azından turbo ile başını fazlasıyla belaya sokmuş bir kullanıcı olarak temin edebilirim. Kartel tapasından kaynaklanan bir durumu ben ne yazık ki yaşamıyorum, yanlış anlamışım ancak contalarda terleme mevcut demiş olduğum gibi.
 
Hocam Yaz Mevsiminde Rampalarda ve Dur Kalk trafikte Yağ sıcaklığı 120 C Dereceleri aşabilmektedir. Yağ ısındıkça İncelir ve Buharlaşır.

Bu noktada Yağ terlemeleri Buharlaşmadan kaynaklı Yağ Yakma Turbo Mili aşınmaları Zincir Sesi ve İtici Sesi gibi sorunlar meydana gelebilir.

Çözüm olarak Harici Yağ Soğutucu yada daha Kalın Yağ kullanımı önerilir.

0w40 veya 5w40 viskozite Dexos 2 onaylı yağlar uygundur. Mobil 1 Liqui Moly ve Motul güzeldir.

En iyisi hangisi derseniz Motul 300V serisi Yağlardır. Fakat fiyatları pahalıdır.

GM önümüzdeki yıldan itibaren yeni Dexos R standardına geçmektedir. Sadece 0w40 ve 5w50 yağlar bu standartta satışa sunulacak. Exxon Mobil firması üretecek.

Özetle 5w40 Yağ daha Emniyetlidir. Fakat EGR ve DPF iptali motor sağlığı açısından mutlaka yapılmalıdır.
 
Geri
Üst