Astra J "Aracınızı en kısa sürede servise götürün" uyarısı?

kaanrevan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
2,509
Tepkime puanı
27
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Yaklaşık 600 km lik uzun yoldan geldik bundan 1 hafta önce . Aracım 2012 model henüz 32.000 km' de Astra J 1.6 115 hp Edition model.

Bu zaman' a kadar böyle bir uyarı ile aslında karşılaşmadım. Bundan 1 ay önce aküyü değiştirdim, sonrasında 15 gün önce de 5 yıldır hiç bakım yaptırmadığım klima bakımını (ustanın söylediğine göre senin kliman çalışmıyor demişti...) gazını yağını değiştirdi vs....

Çok şükür bir problem olmadan uzun yolu geldik. Aracım benzinli ama zaten aracı çok sıkıştıran bir adamda değilim. Geçen gün 500 m gittikten sonra seyir halinde araç henüz ısınmamışken "aracınızı en kısa sürede servise götürün" uyarısı belirdi. hemen durdum baktım. Ancak ne motor da ne çalışır aksamında herhangi bir durum yok.


Aracım 5 yılını yanılmıyorsam tam bugünlerde doldurdu. 5 Temmuz 2012 trafiğe çıkışlı. 10 gün önce ülkeye gelmiş olsa, tahminen tam 5 yılını doldurduğunda böyle bir uyarıyı vermiş olması "Acaba ağır bakım için mi bu uyarı" düşüncesi kafamda belirdi. Yanılmıyorsam periyodik bakım için zaten yılda bir bilgi ekranında uyarı çıkıyor, resetliyoruz sonraki seneye kadar çıkmıyor. Bu tamamen iyi niyetli düşüncem.

Diğer yandan da acaba yeni aldığım 45 amperlik akünün yerine taktırdığım 85 amperlik varta akünün aracıma uyumsuzluk mu yaptığı soruları da gelmedi değil. Ya da 15 gün önce yapılan klima bakımında yapılan bir yanlışlığın buna sebep verdiği?

Tüm bunları düşünürken, yine bugün 40-50 km bir yol gittim ev dönerken son anlarda yine bu hata ile günü kapattım. Buralarda pek bu yeni araçlardan anlayıp mantıklı çözüm önerebilecek kimseler yok tahminimce. Balıkesir' e geçtiğimde baktırabilirim ancak. Bu durum uzun yolda başıma iş açar mı acaba?
 
Yuksek amperli aku takmaman gerekli max yanlis hatirlamiyorsam 60 amp olmasi gerek mekaniksek yada elektriksel sorun olsa arza isigi yakar ve araci calistirmaman gerekir servise goturun dedine gore bakim zamani gelmis demekki :) 15 binde 45 binde bir insp yanar kisaca servis zamani geldi demek ciddi sorun oldunu sanmam

SM-A700F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Sanırım servis uyarısı değil bu. Bugün yine aynı uyarıyı marşa basar basmaz verdi.

500 m gittim aracı stop etmeden baktım bu kez. Radyatörün önündeki o sistemin adı yanılmıyorsam fan... Motor daha soğukken, hararet göstergesi 1 kademe bile değişmemişken fan çalışıyor.

Yine bu soğutma sistemlerinin sadece adını bilen biri olarak yanılmıyorsam "termostatım" arızalı. Doğru mu tahmin ediyorum acaba?

Aracı durdurdum, sonra anahtarı çıkarmadan tekrar kontağı 2 seviyesine getirdim, fan aracın marşına basmama rağmen hala çalışıyor. Sonra anahtarı çıkarıp bir müddet bekleyip tekrar kontak 2 yaptım, baktım bu kez ses yok, çalıştırdım, fana baktım fan bu kez çalışmıyor.

Yanılmıyorsam dengesiz çalışan bir termostat... Buralarda bunu değiştirecek adam bulabilecekmiyiz şimdi bunu düşünüyorum.
 
Fan motor korumaya alınınca tam çalışıyodu.Bir keresinde akü bitmek üzere idi son anda bastı marşı sanayiye gidip akü alana kadar fan açmıştı bendede.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Fan motor korumaya alınınca tam çalışıyodu.Bir keresinde akü bitmek üzere idi son anda bastı marşı sanayiye gidip akü alana kadar fan açmıştı bendede.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yani bu söylediğinize göre sorun soğutma sistemi ile ilgili olmayabilir mi? Olabilir de... Yanılmıyorsam şuan tek yapabileceğim aracı cihaza sokup sonuca göre yorum yapabilmek.

Şimdi burada opel yetkili servis yok. Özel opel servise gidip öncelikle arıza kodunun neden kaynaklandığını bulmam gerekiyor sanırım.
 
...............
Diğer yandan da acaba yeni aldığım 45 amperlik akünün yerine taktırdığım 85 amperlik varta akünün aracıma uyumsuzluk mu yaptığı soruları da gelmedi değil..........

Kaan, sorması ayıp neden aküyü büyütmeye ihtiyaç duyuldu? Araçta müzik sistemi falan mı var?
 
Kaan, sorması ayıp neden aküyü büyütmeye ihtiyaç duyuldu? Araçta müzik sistemi falan mı var?

Tamamen sanayi esnafına kızdığım için aslında 85 amper akü aldım Savaş Bey. Varta' nın belki bilirsiniz, black blue ve silver editionları var. Bana sanayide opellere uygun alçak akü dedikleri 175 cm lik black edition' u 300 tl 'den afedersiniz itelemeye çalıştılar. Black'ler vartanın en uygun fiyatlı haliyle en kısa ömürlü aküleri. Ben de internetten alçak akü arayışına girdim. Blue editionları buldum, ancak onlar da çok fazla alternatif yoktu. Olanlar da 320-340 tl den aşağı değildi.

Varta silver F18 85 amperlik aküyü 340 tl' ye buldum. Üzerine zaten alacağım ikiz bebeklerim için bebek bezlerini ekleyip, O an itibariyle 500 tl ' ye 75 tl puan artı 25 tl lik kuponla bu akü bana 240 tl 'ye geldi. Olay tamamen bundan kaynaklı. Bana teklif sunulan black edition 70 amperlik aküyü alacağıma silver 85 i ondan 60 tl daha ucuza aldım. Üstelik 4 ay önce üretilmiş yeni akü istedim satıcıdan ve gönderimini yaptırdım. Aküyü aslında büyük amper almamın diğer nedeni de eşimle birlikte çok sık sahil kenarlarında araç çalışmazken müzik dinleriz arkada bebekler uyurken. Bu bazen 1 saati bile bulur. Bu anlamda bu akü tam bizlik.

Ancak şimdiki bu sorunun aküyle ilgili olup olmadığını zaman zaman ben de düşünüyorum ama biraz zor bir ihtimal gibi geliyor. Sanırım aracım artık yaşlanıyor. Bizim gözümüzde hep ilk aldığımızdaki gibi sıfır km. belki ama gerçek öyle değil.

Yeni akünün takılması ile eski aküyle ilgili yaşadığım bir sorunu artık yaşamaz oldum. Değiştirdiğim philips cyrstal visionlar zaman zaman yine bilgi ekranında "sağ hüzme arızalı" şeklinde hata veriyordu. Nedeni aslında şuymuş.... Eski akünün gerilimi 12 v' nin altına düşünce bu philips'ler bunu algılıyor ve arıza gönderiyormuş. Yeni akü düzgün şarj olup, düzgün boşaldığı için 12v 'nin altına hiç düşmediği için sanırım, böyle bir hata artık almaz oldum.
 
Son düzenleme:
Yurdumuzda hemen hemen her aküye artık 2 sene garanti veriliyor. O nedenle piyasada gerek kalite gerekse fiyat açısından sıkı bir rekabet başladı. Bir zamanlar ben de daha kaliteli diye meşhur markaların akülerini tercih ederdim ama artık bu alışkanlığımdan vazgeçtim.
Bir de sanayilerdeki ustalar veya esnaflar araç sahiplerini araçların özelliklerini bilmeden yüksek amperli aküye yönlendirirler. Günümüz araçlarında daha fazla donanım olduğu halde (teknolojinin nimetlerinden olsa gerek) artık 70-90 amperlik akü ile donatılan benzinli araç neredeyse yok, geneli 45-60 amperlik akülerle piyasaya sürülüyor. O nedenle normal şartlarda benzinli bir araca yüksek amperli akü almak gereksiz diye düşünüyorum.
 
Merhaba,
Siz problemi kendiniz bulmuşunuz zaten,sıkıntı termostat,bundan dolayı uyarı çıkıyor ve fan soğuk motorda açıyor,termostat üstündeki sensor yan sanayi kaynaklı ısıyı hatalı ölçüp yanlış bilgi veriyor bundan dolayı fan soğuk motorda açıyor fakat sensor termostat ile beraber değişiyor GM marka 200-210 tl civarı.
2009-2013 arası üretilen astra ve insignialarda bu hata var,opel servis bültenide yayınlamıştı bu forma eklemiştim linkini,sizin araçta A16xer olmalı opel yurt dışı ve yurt içinde bazı araçları çağırıp ücretsiz değişim yapmış bizde sizin gibi garanti sonrası bu arızayı yaşadık ve servisten ücretsiz değiştirtemedik,siz güvendiğiniz bir ustaya gidip termostatı değiştirin hatta tech2 cihazı olan servis olursa arızatı okutabilirsiniz.
 
Merhaba,
Siz problemi kendiniz bulmuşunuz zaten,sıkıntı termostat,bundan dolayı uyarı çıkıyor ve fan soğuk motorda açıyor,termostat üstündeki sensor yan sanayi kaynaklı ısıyı hatalı ölçüp yanlış bilgi veriyor bundan dolayı fan soğuk motorda açıyor fakat sensor termostat ile beraber değişiyor GM marka 200-210 tl civarı.
2009-2013 arası üretilen astra ve insignialarda bu hata var,opel servis bültenide yayınlamıştı bu forma eklemiştim linkini,sizin araçta A16xer olmalı opel yurt dışı ve yurt içinde bazı araçları çağırıp ücretsiz değişim yapmış bizde sizin gibi garanti sonrası bu arızayı yaşadık ve servisten ücretsiz değiştirtemedik,siz güvendiğiniz bir ustaya gidip termostatı değiştirin hatta tech2 cihazı olan servis olursa arızatı okutabilirsiniz.

Evet termostat fiyatlarına baktım. GM 210-230 tl arasında buldum. Size şunu sorabilir miyim? Ayrıca sensör de satılıyor. Fanın çalışması için gerekli olan sensör sanırım. Adını bilmiyorum. Bunu ayrıca almama gerek varmı ? Yoksa termostadın içinde mi bu sensör. Ayrıca bu bahsettiğiniz arıza böyle ara ara mı yapar? Yani dün akşam hiç olmadı. Sadece sabah ilk marşa bastığımda problem yaşadım. Ya da şöyle soruyum. Bu sensör erken algılıyor, bence önemli olan geç algılaması. Yani 90 dan sonra fan açmama vb. durum yaşanır mı acaba? Aracı şehir içinde dün biraz sıkıştırdım ama bu kez fan sesini hiç duyamadım. Hararette aslında 90'dan yukarı çıkmıyor. Belki açıyordur, ben inince kaputu açıp dinleyene kadar fanı durduruyor olabilir mi? Erken açması elbette sıkıntılı bir durum motorun geç ısınmasına neden oluyor sanırım, ama geç açması büyük bir problem.


Bir de sizin söylediğiniz bu sorun uzun yolda problem çıkartır mı? Yani burada tech2 cihazı varmıdır yok mudur bilemiyorum ki. Şuan Karabük'teyim. Sahibinden.com' a girip opel satan arkadaşlara mesaj yolladım, araçlarını hangi servise gösterdiklerini falan sordum ama sadece 1 tanesi alternatif olarak bir yer önerdi. Diğer 7-8 kullanıcı hep şehir dışında yaptırdıklarını yazmışlar bakım onarım işlerini.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst