Astra J aynı anda Soğutma Sıvısı ve Yağ Değişim Uyarısı !

Mrtsvml

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Haz 2018
Mesajlar
23
Tepkime puanı
6
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar Herkese Selamlar,

Dün ailemin kullandığı Astra J 1.4 Turbo olan araç Kayseri'nin girişinde soğutma suyu tamamlayın uyarısı vermiş.Bizimkilerde bir 20 km daha sıkıştırmadan gelip evimize çok yakın olan benzinlikle su eklemişler.Araç evin önüne geldiğinde ise araçta son derece gürültülü çalışan bir fan sesi vardı ve hararet 100 derecede idi.

Ekranda Sırasıyla "Motor Isısı Aşırı Yüksek Rölantiye alın"
"Soğutma sıvısı az"
ve en önemlisi "Motor Yağ Yakında Değiş Uyarısı" vardı

Kaputu açıp genleşme kabına baktığımda suyu eksikti,ama herhangi bir fokurdama,çamurlaşma yoktu.Egsozdan beyaz duman da gelmiyordu.Yağ cubugunda da en ufak bir karışma belirtisi yok.

Fakat Yağ Değişim Lambasının yanması beni Conta yaktığı yönünde şüpheye düşürdü.Genleşme kabına 1,5 litre su koydum su adeta saniyeler içinde azalarak yine dip kısmına geldi.Aracın altına eğildim herhangi bir akıntı yoktu.

Acaba su motorun içine mi yoksa radyatöremi gidiyor arkadaşlar ? Aracı çalıştırmıyorum.
 
Biryerde iyi bi kaçak vardır. İyice kontrol edilmesi gerekir. 100-110 derecede su kaynatmaz sıkıntı Yok. Geçmiş olsun.
 
Biryerde iyi bi kaçak vardır. İyice kontrol edilmesi gerekir. 100-110 derecede su kaynatmaz sıkıntı Yok. Geçmiş olsun.

Dün 1,5 litre su koydum, su direk içine gitti , kap dolmadı sonrasında bekledim kaçak için aracın altında bir damla su yoktu.Kaçak olsa akıtır diye düşünüyorum.

Akşam daha çok su koyup , tankın doluluğuna göre çalıştırmayı planlıyorum.Kaçırırsa devirdaimden kaçıracak.

Onun yarici yağ değişim ömrünü birden sıfırlaması çok daha ilginc.Su koymadan önce radyatöre bakacağım acaba suya yağ mı karışıyor.Eğer öyleyse yağ soğutucusu da olabilir.Öyle değilse devirdaim

Kafamda deli sorular
 
- Motor iyice bir soğusun
- Genleşme kabını max yazan yere kadar güzelce doldurun.
- Müsaitse durur halde, harareti takip ederek ve 3 bin devir civarı gaz vererek fan açana kadar ısıtın motoru.
- 2-3 sefer böyle fan açıp kapadıktan sonra arabanın altında filan kaçak akıntı birşey yoksa ve halen genleşme kabında su eksiliyorsa o zaman contadan veya yağ soğutucudan şüphe edilir.

Arabaya hararet yaptırmadınızsa conta yakmaz. 110-115 dereceyle bir seferde conta yanmaz hemen.
 
- Motor iyice bir soğusun
- Genleşme kabını max yazan yere kadar güzelce doldurun.
- Müsaitse durur halde, harareti takip ederek ve 3 bin devir civarı gaz vererek fan açana kadar ısıtın motoru.
- 2-3 sefer böyle fan açıp kapadıktan sonra arabanın altında filan kaçak akıntı birşey yoksa ve halen genleşme kabında su eksiliyorsa o zaman contadan veya yağ soğutucudan şüphe edilir.

Arabaya hararet yaptırmadınızsa conta yakmaz. 110-115 dereceyle bir seferde conta yanmaz hemen.

Birazdan aşağı inip bunların aynılarını yapacağım.Sonucu bildirrim hocam.
 
Dün araca indim, suyunu tamamladım ve çalıştırdım.Biraz zor çalıştı ilk başta, sonrasında araç dururken hararetin 90'a gelmesini bekleyip denemeye çıktım.Bir kaç defa sıkıştırdım sonrasında tekrar kaputu açtığımda genleşme kabında sızıntı keşfettim.Bugun Astra J için orjinal GM genleşme kabı ve bosch yağ filtresi ve motul yağ sipariş ettim.Çok şükür korktuğum başıma gelmedi.Araç Gaziantep'den çıkmadan önce güya bakım yapılmış.Ortalıkda servisim diye geçinen adam mı yok.Kimseye güvenmemek gerekli.
 
Son düzenleme:
geçmiş olsun
 
Astra J 1.4T; Yüksek sıcaklıkta çalışmayı seven Opel benzinli motorlarından biraz daha sıcak çalışıyor. Genleşme kabı ve su dağıtıcı gövdesi problemlerine sık rastlanıyor. Motor iç sıcaklığını daha iyi dengeleyen Motul-Mobil1 gibi yağlar kullanmak riski azaltır.
 
bende ki corsa 112 dereceyi görene kadar fan açmıyor hocam.
 
Geri
Üst